- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 39
Jag stötte på ett problem. Jag följde artikeln. Efter att ha tillsatt natriumetoxid rörde jag om i en timme i en strikt vattenfri miljö under 10°C. Efter det började jag höja temperaturen till 60°C för att förbereda mig för alternativet att röra om i en timme. Men efter en liten uppvärmning steg temperaturen i enheten spontant utom kontroll och snabbt, och efter bara några minuter visade min termometer ett genombrott på 130 ° C, så jag vill fråga, är detta normalt? Har någon stött på det? Den första bilden är omrörningsprocessen i 1 timme under 10 ° C efter tillsats av natriumetoxid. Jag satte in ett torkrör fyllt med vattenfritt magnesiumsulfat på enheten för att upprätthålla vattenfria förhållanden. Eftersom min cirkulationsanordning bara kan svalna överförde jag det andra uppvärmningssteget till kolven. Uppvärmningsmetoden är oljebadsuppvärmning, men jag använde bara temperaturen 65°C i några minuter, och temperaturen i kolven var utom kontroll. När den stiger visar termometern att den överstiger 130 ℃ mycket snabbt, så snabbt att jag inte ens har tid att starta kondensatvattencykeln i kondensorröret, och sedan blir det tillståndet i den andra bilden.
Last edited by a moderator:
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,849
- Deals
- 1
Hej, har självuppvärmningen skett våldsamt eller långsamt? Det är ganska intressant.
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 39
Jag antar att natriumkloriden kanske inte är effektiv längre, för när jag använder diklormetan för att extrahera är diklormetanen onormalt i det övre lagret, vilket innebär att densiteten i vattenlagret redan är mycket hög, och natriumkloriden kanske inte längre kan extrahera det. Eftersom jag har en roterande indunstare som möjliggör återvinning av lösningsmedel i stor skala, har jag inte heller några stora kostnader för att använda lösningsmedelsextraktionsreagens i stora mängder.
När det gäller patentet hittade jag ett patent som publicerades 2009 och köpte det. Dess process ser väldigt mogen och enkel ut. Jag planerar att prova den här metoden efter att de tillsatta reagenserna anländer. Råvarorna är fortfarande bensaldehyd och 2 - metylkloropropionat.
När det gäller patentet hittade jag ett patent som publicerades 2009 och köpte det. Dess process ser väldigt mogen och enkel ut. Jag planerar att prova den här metoden efter att de tillsatta reagenserna anländer. Råvarorna är fortfarande bensaldehyd och 2 - metylkloropropionat.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 39
Det här är ett patent som sökts i Kina. Det verkar som om giltighetsområdet endast är i Kina, och det finns ingen engelsk version av den fullständiga texten, så jag hittade inte DOI-numret för detta patent. Originaltexten är skriven på kinesiska, och utgivaren är från Modern Times, Xi'an City, Shaanxi-provinsen, China Institute of Chemistry, telefonnumret och e-postadressen som lämnas av författaren är 029-88291460 och [email protected]. Men du kan vara uppmärksam på det innehåll jag kommer att publicera nästa gång. När jag har verifierat tillförlitligheten i denna process kommer jag att publicera alla detaljerade processer och försiktighetsåtgärder. Detta kommer att ta ungefär en vecka eller så från och med nu.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 39
- Reaction score
- 18
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 39
Jag har publicerat patentprocessen och praxis.
Patenterad process från bensaldehyd till BMK glycidylester till P2P
Den här artikeln ger dig en patenterad syntesprocess från bensaldehyd till BMK glycidylester till P2P. Denna process kommer från ett patent som publicerades 2009. Den ursprungliga texten använde 4-metoxibensaldehyd för att syntetisera 4-metoxifenylaceton. Jag ersatte den med bensaldehyd för att syntetisera ...
bbgate.com