Syntese af 4-MMC (mephedron). Bromering i dichlormethan.

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Jeg er meget interesseret i din kommentar. Nogen har allerede nævnt det her på forummet.

Jeg planlægger at sætte temperaturen fast til 34 grader (halvdelen af det angivne interval på 32-36 grader) og reaktionstiden til 4 timer.

Den person, der gav disse oplysninger, gav også proportioner for denne reaktion.

Nemlig
- 100 g bk4
- 250 ml DCM
- 150 ml m40

1. Vil disse proportioner af reagenser være korrekte?
2. Jeg skal tilsætte 1/2 m40 i begyndelsen og 1/2 m40 efter en times reaktion. Hvad er formålet med dette? Jeg forstår, at det er for at tæmme temperaturen, men hvilken forskel gør det, om vi gør det på én gang eller spreder det over to gange?

Jeg har allerede haft én tilgang til dette forsøg. Jeg tilsatte alt i proportionerne som ovenfor. Jeg opvarmede blandingen til 20 grader og begyndte at tilsætte m40. Desværre begyndte temperaturen ikke at stige af sig selv. Efter at have startet opvarmningen udefra sprang temperaturen pludselig til 40 grader. Væsken kogte, og det hjalp ikke at slukke for varmen.

Hvad jeg tror. Opvarm reaktionsmassen til 25-30 grader, før du tilsætter m40, og begynd kun gradvist at tilsætte m40 for ikke at overskride de nævnte 36 grader? Er dette OK? Eller skal jeg varme det hele op til reaktionstemperaturen på 34 grader og først derefter tilsætte m40?

Jeg har endnu et spørgsmål. Hvordan renser jeg den frie base?

Er det tilstrækkeligt at vaske den frie base to gange med en lige stor mængde 10 % natriumtrisulfatopløsning for at fjerne eventuel resterende bromketon og vaske den to gange med rent vand? Er det nødvendigt at bruge noget andet?


Hvorfor er det sådan, at når jeg neutraliserer med saltsyre i acetone til pH 6, begynder det at blive farverigt, når jeg tilsætter HCL:acetone-blandingen til den frie base. Det er frygtelig svært at vaske pulveret til snehvidt bagefter.

De farver, jeg har tænkt på, er blå, grøn, mørkerød og pink.
 

subzero013

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
32
Reaction score
22
Points
8
Du skal afkøle og ikke opvarme, hvis du vil gøre det ved en temperatur på 34 grader. Efter tilsætning af methylin i 10 - 15 minutter vil blandingen begynde at selvhelbrede, opvarmet bromketon før tilsætning af methylin. Det er ikke særlig klart, hvorfor præcis 34 grader, dichlormethan koges med opløst bromketon vil være ved høje temperaturer. Når acetone er surt, giver det ofte farve til Mephedron, nogen anbefaler, at man bruger ethylacetat i stedet og syrner med saltsyreisopropanol, nogen syrner med vand og fjerner det derefter.
 

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Efter rekonstitution af BK4 i DCM (25-26 grader C) blev kolben placeret på omrøreren, og den maksimale omrøring blev tændt. Opvarmning er deaktiveret. Hele m40 blev tilsat på én gang, efter 5-10 min begyndte temperaturen at stige til 35-37 grader på 30-35 minutter, hvorefter den begyndte at falde af sig selv. Du nævnte, at hele reaktionen skulle vare ca. 3,5-4 timer og vil slutte, når temperaturen automatisk begynder at falde. For mig blev den kun varmet op til 35-37 grader på 30-35 og begyndte at falde. Hvad gør jeg forkert?
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28
Hvordan beregner man mængden af dcm i denne syntese?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
forholdsmæssigt
 

WhalterWhite

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2022
Messages
26
Reaction score
13
Points
3
Jeg prøvede denne metode x klar 2b4chloro. Jeg fik kolde, bløde sten. Efter rengøring med acetone var udbyttet lavt +- 20%.
 

WhalterWhite

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2022
Messages
26
Reaction score
13
Points
3
Dette efter 12 timers frysning
 

Attachments

  • MmWKsIxTZd.jpg
    MmWKsIxTZd.jpg
    185.2 KB · Views: 313
  • baKWE6PDQ9.jpg
    baKWE6PDQ9.jpg
    144.6 KB · Views: 312

Zetetic

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 2, 2022
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Hvad kan erstatte dichlormethan? Der findes benzen, acetone, isopropylalkohol, ethylacetat og petroleumsether. Jeg håber på et hurtigt svar. Der er fem timer tilbage, og så er laboratoriet lukket.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Benzen vil fungere fint, men metodologien vil ændre sig en smule. Send mig en PM, så skal jeg fortælle dig alt i detaljer.
 

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Må jeg også bede om nogle tips til reaktionen på benzen? I øjeblikket er udbyttet af krystal på benzen omkring 53-55 %. Måske vil noget være nyttigt. Venlig hilsen og hilsner
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28
Brug ikke
Bezen er toksisk brug toulen eller dcm
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Faktisk er de også giftige. Med passende beskyttelse (godt ventileret område og ansigtsmaske) kan enhver skade ganges med 0.
 

euphoria84

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 29, 2022
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Jeg fandt dette på et russisk forum. Ifølge dem reagerer 100 % bromoketon på 7 timer ved 30 grader Celsius.
 

Attachments

  • 9bmrcLKsCH.jpg
    9bmrcLKsCH.jpg
    112.3 KB · Views: 486

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Forfatter Linx (forbudt) oplysningerne er ikke pålidelige. Reaktionen i dichlormethan tager i gennemsnit 2 timer ved 30 grader.
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28
Politikemiker siger, at 24 timer i 20 °C med toulen er meget syntese, bedst er hurtig ren og meget.
 

breathing.fire

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Oct 19, 2022
Messages
38
Reaction score
12
Points
8
Hvis jeg ikke har acetone eller IPA, kan jeg så erstatte dem med andre alkoholer som methanol eller ethanol?
 

hexen

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 2, 2023
Messages
29
Reaction score
7
Points
8
Ikke kun ethylacetat
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Alkoholerne skal være af god kvalitet for at passe. IPA er den lettest tilgængelige. Methyl og ethyl burde også fungere, men de er sværere at finde i den rigtige kvalitet.
 
Top