Du måste ta molekylmassan för både bensaldehyd och P2NP. 100 g Benzaldehyde är strax under 1 mol, 100 gram P2NP är cirka 0,7 av en mol. Det betyder att du fick cirka 70% om teoretiskt utbyte.
Tack så mycket, tack. Jag hade 100 ml nitroetan och 1 mol = 75 g
Så jag ökade bensaldehyd för att vara något överskott men jag visste inte hur man räknar ut % avkastning.
Om så var fallet gjorde jag 1,333333 mol nitroetan
Jag försökte räkna ut det men det gick inte.
Så jag använde 1,3333333333 mol nitroetan
Och 1,338107802487749 mol bensaldehyd är ett mycket litet överskott. Betyder det att nitroetan är min begränsande faktor. Så är det yied/1.333333333?
Ledsen när jag har fått ner detta kommer jag inte att ställa frågan igen
Nej, åtminstone inte med acceptabla utbyten. Du kan försöka freebase amindoacid salter från kosttillskott och sådant (bara en teori). Eller om du är i EU kan jag skicka några.
Ärligt talat, finns det någon fördel med någon av katalysatorerna? Är n-butylamin bättre än cyklohexylamin eller är det tvärtom? Eller ännu bättre - ändrar de reaktionen när det gäller utbyte, känslighet eller robusthet på något sätt? Vilken skulle våra experter välja om de hade båda?
Jag är ingen expert på något sätt men jag har försökt: n-butyl, cyklohexil, monoetanolo, NaOH, Dibutil. Alla primära aminer fungerade utmärkt, allt annat var inte acceptabelt, så jag valde den minst stinkande primära aminen antar jag.
Hej alla!För stora proportioner Berätta för mig för 200 ml bensaldehyd och nitroetan hur mycket vinäger och isoproponal du behöver acetamid, om det är möjligt, hur mycket att använda?
Jag har använt Nipron ® ™ bränsleanrikningsadditiv cas 79-24-3 Ren nitroetanbaserad, 100 ml med ammoniumacetat och bensenaldehyd för att producera p2np det verkade ok för mig var bara svårt att kristallisera. jag kastade bara in en liten kvävebit för att få det tillräckligt kallt