Ik moet eerlijk zijn, en ik ben graag duidelijk.
De waarheid is dat ik het niet eerlijk vind om elke verbetering, verandering of methode gratis te delen (iets wat ik vaak vrijwillig heb gedaan).
Daar is een eenvoudige en logische reden voor: elke verbetering of verandering, althans in mijn geval, vertegenwoordigt een aanzienlijke investering van tijd, geld en moeite.
Ik deel geen procedures of documenten die ik heb gevonden (wat ik waardeer van degenen die dat doen, en ik bekritiseer het niet, integendeel).
In dit geval is wat gedeeld wordt het eindresultaat van hard werk, en ik geloof dat het vrij toegankelijk maken voor iedereen dat werk devalueert en vervormt.
Ik zou informatie privé kunnen delen met mensen die me geholpen hebben en met mensen die ook iets van hun werk publiceren, maar niet publiekelijk.
Hoe dan ook, niemand kan zeggen dat ik geen vragen heb beantwoord over de procedures die ik heb gepubliceerd, zowel privé als publiekelijk. Het een sluit het ander niet uit.
Op dezelfde manier zou ik zeggen dat alle belangrijke of basisprocedures op het forum zijn gepubliceerd en dat iedereen die dat wil ze kan doen zonder iets anders nodig te hebben. Sterker nog, ik heb er veel zelf gedaan.
Zoals ik altijd zeg, dit is mijn persoonlijke mening en het staat iedereen vrij om er anders over te denken en te doen wat hij of zij wil of gelooft zonder enig probleem.
Zelfs als je denkt aan het makkelijke en voor de hand liggende idee dat ik egoïstisch ben en het alleen maar doe voor geld/zaken, etc., als dat de realiteit was, dan verzeker ik je dat ik hier al lang mee gestopt zou zijn.
Door gebruik te maken van de situatie, heb ik de stap-voor-stap live begeleidingsdienst waar ik alle details, verbeteringen, enz... geef ;-) (alsof ik dat niet zou doen, toch? hahah)
en trouwens, de prijs ligt ver onder de waarde in de ondergrondse kosten in Europa, tenminste, als je zo'n service kunt vinden, wat volgens mij het moeilijkste is.
Als ik er nu achteraf naar kijk, zou ik eerlijk gezegd bijna elke prijs hebben betaald om toegang te hebben tot zoiets. Het is duidelijk dat ik veel heb geleerd en dat kan niemand me meer afnemen. Maar alle tijd, moeite en geld die ik bespaard zou hebben, zou bijna niet te overzien zijn, zou ik zeggen.
Mijn mening kan meer of minder geliefd zijn, maar ze is volledig coherent, oprecht en gezond verstand. Bovendien blijf ik schrijven, meningen geven, tips geven en vragen beantwoorden - daar gaat het niet om. Ik denk dat het goed is begrepen. Persoonlijk waardeer ik alles wat je doet.