Fenylaceton (P2P) synthese uit benzaldehyde met butanon

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Wat ik me eigenlijk afvraag is de stochiometrie van deze reactie. In andere beschrijvingen van de bayer-williger kan ik deze enorme hoeveelheden GAA niet vinden. Kan iemand me helpen met de redenering? Ik wil deze heel graag uitproberen, maar de hoeveelheid GAA is problematisch.
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Deze hoeveelheid gaa is veel en mijn beste gok is dat de bereiding van perazijnzuur in situ (tijdens de reactie) en zonder katalysator inefficiënt is, dus de chemicus overcompenseert om hierbij te helpen.
Door het perazijnzuur dagen van tevoren te maken en het beschikbare zuurstofgehalte te testen, krijg je waarschijnlijk betere resultaten. Dit gezegd hebbende, heb ik professionals deze methode zien gebruiken en slechts 35 tot 65% van het eindproduct zien verkrijgen. Dus een onervaren chemicus zal waarschijnlijk nog slechtere resultaten behalen en een newbee zal waarschijnlijk falen of erger nog zichzelf verwonden. Ik raad aan om te lezen en te studeren en klein te beginnen
zorg ervoor dat je je voltooide reactiemengsel aan het eind van elke stap grondig reinigt, kom niet boven -5c in de aldolcondensatie laat mek/benzaldehyde een nacht roeren in de koelkast na vergassing.
ga niet verder dan 60c in de Bayer villager. en onderzoek andere oxidatiemiddelen omdat ik betere resultaten krijg met een andere.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Misschien probeer ik de oxone als de opbrengst zo hoog is! Ik heb die thevespiary/hive forums gelezen, en nu ga ik voor die instructies, want in deze instructies hier, heb ik dit niet met succes gedaan.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Kan ik de P2P echt onder normale atmosferische druk destilleren zonder de P2P te ruïneren?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Volgens de artikelen die ik las, is het mogelijk, maar zal het verlies in opbrengst groot zijn. En sommige artikelen suggereren dat P2P wordt afgebroken voordat de temperatuur is bereikt.

Stoomdestillatie lijkt eenvoudig en schoon.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Dus, zoals stoomdestillatie van essentiële oliën? Omdat ik niet zo'n apparaat heb dat ze hier in de video laten zien.
Dus, ik doe mijn gezuiverde P2P met water in mijn 500 ml kookkolf, en P2P komt met die waterdampen, maar natuurlijk niet mengen, dan extractie?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
De eerste keer doe ik deze perazijnoxidatie met geneutraliseerde oplossing en in de bovenste laag zit een roodachtige oranje laag die, denk ik, steeds groter wordt naarmate de oxidatie langer duurt. Ik houd de temperatuur op ongeveer 55-60 C, maar het wordt steeds moeilijker om te roeren en te mengen met mijn handen (magn.roerder is dood), omdat de bovenste laag zo dik is.
Waar ben ik hier in godsnaam mee bezig. Het bubbelt, ja. Ik denk dat dit de eerste keer is dat mijn perazijnzuur werkt, want ik heb het hiervoor 3,5 dag in mijn kast bewaard en ik heb de oplossing geneutraliseerd. Kan iemand uitleggen wat er gebeurt? Doe ik het hier goed? Dit is ongeveer een uur acht.
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Ik zou niet liegen als ik zou zeggen dat ik bijna niets weet over BV-oxidatie.

Op dit moment doe ik onderzoek om de opbrengst tijdens oxidatie te verhogen voordat ik iets probeer. Het beste wat ik tot nu toe heb begrepen is dat de reden waarom de opbrengst rond 35% blijft, komt door de hoeveelheid water in de reactiemassa tijdens oxidatie.

Wat betreft de destillatie, ja. Het is net als het destilleren van etherische oliën. Ik neem aan dat het kan op de manier die je zei, maar het zal te lang duren. Het is zeker niet praktisch. Als P2P terugstroomt (kookt), moet het externe stoomvolume groter zijn dan het stoomvolume in de reactiekolf waarin de P2P terugstroomt. Je kunt het benodigde stoomvolume krijgen met een snelkookpan.

Maar je hebt zeker niets bijzonders als een snelkookpan nodig. Een heel eenvoudige opstelling is voldoende.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Ik merkte dat ik 30,5 gram acetoxyfenylpropeen uit 55 gram MPB haalde, toen ik het perzuur maakte, niet "in-situ", maar eerst maakte ik het op basis van exacte mol, en liet het perzuur 3,5 dagen in mijn afgesloten ruimte met, natuurlijk, de H2SO4-katalysator. Daarna neutraliseerde ik de oplossing met natriumbicarbonaat tot pH:7. Dat zijn de trucs om zelfs maar een fatsoenlijke hoeveelheid acetoxy te krijgen. Laat je niet misleiden door die "in-situ"-bereidingen als je er een schaal van 10-50 gram van maakt.
 
Last edited:

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Aldolcondensatie.

De aanwijzingen hiervoor staan in Organische reacties



Dit artikel lijkt meer overeen te komen met wat ik zie. Heeft iemand eigenlijk geprobeerd om met oplosmiddel uit de organische laag te extraheren? Het gebruik van chloroform zal niet werken, omdat het mengbaar is met de organische laag. Tenzij ik iets mis, moet het verslag worden getest en aangepast.

Heeft iemand deze synthese eerder geprobeerd?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
OK. Verwarm de benz-hyde en MEK met zoutzuur ongeveer 3-5 uur. Temp: 90-110 C.
Bedank me maar. :)
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Ik doe het geheel met vloeistof en kristallen in een pyrex schaal en een beetje 96% ethanol en verhit het, zodat al het materiaal in vloeibare vorm overgaat. Wanneer de ethanol kookt, verwijdert het extra water uit het mengsel. Daarna doe ik het terug in de vriezer in een maatkolf van 100 ml. Laat het een dag in de maatkolf in de vriezer staan.
Alle bijproducten (donkere vloeistof) zitten dan in de bovenste laag, en ik giet het af in de afvoer. Dan verwarm ik de maatkolf een beetje en bijna altijd ontstaat er een waterlaag op de bodem van de maatkolf. Ik zuig het water eruit met mijn pipet en zet het weer ongeveer een dag in de vriezer. In de bovenste laag vormt zich weer zijproductolie. Weer door de afvoer. Nu zou je kristallen moeten hebben die niet vloeibaar worden bij kamertemperatuur. Het lijkt misschien een beetje op prut, maar het is wat het is.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Smeltpunt van methylfenylbutenon is: 13,04°C, en kamertemperatuur is ongeveer 22°C, tenminste in mijn
appartement, dus ziezo. En ik heb eindelijk het smeltpunt gevonden, want dat vroeg ik me ook al af.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
En mijn eerste antwoord aan jou is een goede manier om alle nevenreacties uit die kristallen te verwijderen.
 

Cbison

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Nov 29, 2023
Messages
13
Reaction score
0
Points
1
Er wordt dus warmte toegepast om overtollig oplosmiddel af te koken en vervolgens laat men het afkoelen om kristallisatie te laten plaatsvinden. Denkt u dat men kan overgaan tot de Baeyer villager reactie zonder kristallisatie MPB?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Je kunt het ook uit je oplossingsmix destilleren. Iemand zei: distilleer gewoon alles weg wat 150 C en lager destilleert, en gooi ze weg. Methylfenylbutenon destilleert rond 270-300 C bij normale druk. En je kunt die geelgekleurde olie gebruiken in Baeyer-Williger, dat is dezelfde MPB, maar in een andere vorm. Ik heb dat niet gedaan, maar ook mijn kristallen zullen hier slurry worden. Het is zomer, en het smeltpunt ligt rond de 13-14 C. Als de temperatuur in mijn appartement rond de 22 C ligt, dus ...
 

Phoneix73

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 25, 2022
Messages
19
Reaction score
6
Points
3
Ik had ook een thermometer, dus die werd in tweeën gedeeld, het was erg grappig😂
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Ik was aan het bellen en keek naar mijn nieuwe apparatuur. Ik pakte het gewoon en *snap!*. Oh, het was mijn nieuwe thermometer. Het WAS. :)
 

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Er bestaat de mogelijkheid om het product met stoom te destilleren. Je zult zien wat ik bedoel met teer wanneer je bij de extractie komt. Gebruik je chloroform of DCM?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Ik begrijp niet waarom je geen verschillende oplosmiddelen gebruikt voor extractie. Kijk gewoon hoe het molecuul oplost in verschillende oplosmiddelen en kies de oplossing die voor jou het beste werkt. Smh ...
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
9
Reaction score
5
Points
3
Hallo allemaal!

Ik heb deze synthese twee keer geprobeerd en dit is mijn conclusie.

Ten eerste ben ik verre van een getrainde chemicus, dus wat ik zeg moet met een korreltje zout worden genomen. Voel je vrij om te corrigeren wat ik zeg.

De reacties en mechanismen zijn het resultaat van mijn onderzoek en mijn begrip van synthese, en zijn daarom ook vatbaar voor kritiek.

Ik zag net dat veel mensen het onderwerp al hadden besproken, dus ik hoop dat mijn post niet overbodig is. De link aan het einde van mijn post is ook al gepost in het topic. Sorry als je niets leert van mijn post.


Stap 1: gekruiste aldolcondensatie:
Normaal gesproken gebruiken we een kleine overmaat MEK in deze reactie omdat ketonen zichzelf kunnen condenseren, maar deze reactie is thermodynamisch afbreekbaar, en wordt in de literatuur die ik heb kunnen vinden gedaan tot maximaal 5%. Niettemin kan volgens dit artikel benzaldehyde reageren met het eindproduct, wat de opbrengst sterk zou verlagen, vandaar het gebruik van overtollig MEK om er zeker van te zijn dat het benzaldehyde reageert met het juiste molecuul. (Bovendien is volgens hetzelfde artikel destillatie tussen gekruiste aldolcondensatie en Baeyer-Villiger oxidatie niet zinvol, omdat de bijproducten niet reageren tijdens de Baeyer-Villiger oxidatie en geëlimineerd kunnen worden met de volgende destillatie). Ik vroeg me af of het niet beter zou zijn om de benzaldehyde druppelsgewijs toe te voegen, wat ervoor zou zorgen dat er een overmaat MEK is, en dus zou voorkomen dat de benzaldehyde reageert met het nieuw gevormde product. En aangezien de aldol zelfcondensatie van ketonen niet erg gunstig is, is het op deze manier te werk gaan misschien beter voor de opbrengst. Maar zoals ik al zei, wat ik zeg moet worden geverifieerd.

Als katalysator kunnen we normaal gesproken een zuur of een base gebruiken voor aldolreacties. Ik neem echter aan dat we hier een zuur gebruiken om een Cannizzaro reactie te voorkomen, omdat benzaldehyde niet oplosbaar is. Door een zure katalysator te gebruiken, gaan we door de vorming van een enol in plaats van het enolaat.

Als zure katalysator probeerde ik een sterke toevoeging van geconcentreerd H2SO4 de eerste keer dat ik deze reactie deed, en de tweede keer voegde ik slechts een paar druppels toe. Het verschil dat ik merkte tussen de twee was dat als er te veel H2SO4 werd toegevoegd, het product polymeriseerde, waardoor destillatie bijna onmogelijk werd door stoten.

Gekruiste aldolcondensatie leidt tot 3-methyl-4-fenyl-3-buten-2-on.

Voor Baeyer-Villiger oxidatie wilde ik perboraat of natriumpercarbonaat proberen. Het enige probleem dat ik zag bij het gebruik van natriumpercarbonaat was dat het zou reageren met het GAA en het geleidelijk zou neutraliseren. En dit is inderdaad een behoorlijk slecht idee, nu ik het op kleine schaal heb geprobeerd. Percarbonaat heeft moeite om op te lossen en heeft een medium nodig dat iets meer water bevat. Als dat eenmaal gebeurd is, moet je oppassen dat er niet te veel CO2 vrijkomt. Perazijnzuur wordt in situ gevormd en reageert met 3-methyl-4-fenyl-3-buten-2-on. Om mijn percarbonaat te laten oplossen, heb ik een beetje H2O2 toegevoegd. Maar ik zou zeggen, als je geen 50% H2O2 hebt, verspil je tijd dan niet aan deze synthese. En dat is mijn conclusie. Hoewel deze synthese aantrekkelijk lijkt, is het vervelend en arbeidsintensief, vooral met al die vacuümdestillaties (ik heb het zonder geprobeerd, het werkt, maar leidt tot werken met hoge temperaturen, en ik ben er zelfs in geslaagd om op die manier product te vernietigen!) Dus ik raad iedereen aan om een andere synthesemethode te kiezen. Het is me gelukt om uiteindelijk het gewenste product te krijgen, maar naar mijn mening niet genoeg om de hele procedure te rechtvaardigen. Voor degenen die meer willen weten, raad ik aan het artikel te lezen, te zoeken naar "Two dogs aldol", te leren over de mechanismen van aldolreacties, baeyer-villiger oxidatie en hydrolyse van esters.



 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,018
Points
93
Overtollig MEK werkt ook als oplosmiddel voor de reactie (behalve wat je schreef). Het vrijkomen van een product zonder destillatie is mogelijk na verdunning met water (overtollig MEK en andere onzuiverheden) en extractie van het bezinksel in de vorm van olie. De olie kristalliseert goed uit tot een tussenproduct na herkristallisatie met ethanol. In dit stadium krijgen we het eerste-fase product zonder ingewikkelde manipulaties (het is niet nodig om chloroform te extraheren, en in het algemeen moet de techniek in dit onderwerp enigszins worden gecorrigeerd). We kunnen geen hydroxide gebruiken, dit geeft een ander bijproduct als resultaat.
 
View previous replies…

Cbison

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Nov 29, 2023
Messages
13
Reaction score
0
Points
1
William D. Kunt u mij de procedure uitleggen om MPB-kristallen te krijgen zonder vacuümdestillatie? Ik heb de voorgestelde stappen gevolgd, maar het lijkt erop dat ik het niet goed krijg. Ik heb gewassen, ik heb geneutraliseerd, ik heb opgelost in ethanol en ik heb bevroren, maar om de een of andere reden weet ik niet waarom mijn kristal vloeibaar wordt bij kamertemperatuur. Wat doe ik verkeerd in deze procedure? Kan ik doorgaan met de Baeyer villiger reactie zonder het kristal te extraheren? Pls uw ervaren bijdrage wordt op prijs gesteld
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Ik doe nu voor het eerst perazijnzuur alleen. Het heeft 5-7 dagen nodig om evenwicht te bereiken.
Dus, ik wacht tot dag 5, en ga verder met mijn 55 g MPB + 200 ml:s GAA als oplosmiddel.
Alle stappen zijn te vinden op Rhodium-site.
 

Y12

Don't buy from me
New Member
Joined
May 22, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Is het mogelijk om geen vacuüm te gebruiken in plaats van normale destilatie om chloroform te sapereren van tussenproduct/product, omdat de BP van beide zo verschillend is. maar gebruik voor de laatste zuivering van P2P stoomdestilatie.
 

situ1988

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 22, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Kan een chef-kok een handleiding geven voor het maken van een 100g opbrengst?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Doe gewoon meer reagentia in de erlenmeyer. Eenvoudig.
 
Top