Isomerisering af cannabidiol (CBD) til psykoaktive cannabinoider

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
@William Dampier Jeg sætter stor pris på din indsigt. Endnu en gang tak. Du gør et heltearbejde her. Vi burde skabe vores egne nobelpriser for det mørke net, for du hjælper helt klart menneskeheden her.

Er der nogen, der ved, hvordan man kan gøre CBD opløseligt i vand (hvis det overhovedet er muligt)? Jeg fandt på YouTube butikker, der sælger vandopløselig CBD, og jeg har mistanke om, at det på en eller anden måde er "et trick" med den løsning, CBD er i, men hvordan gør de det?

Jeg spørger, fordi ren "drikkelig" ethanol koster meget her af skattemæssige årsager (alkohol til at drikke er stærkt beskattet, så de beskatter også ethanol for at undgå, at folk køber det for at skabe deres egen "måneskin"). Måske kunne jeg bruge metanol? Jeg kunne vel også bruge noget olie som toluen (?), men jeg tænkte, at det måske bare var billigere at bruge destilleret vand i stedet (hvor CBD ikke opløses godt nok, hvilket resulterer i, at CBD er fanget i sin egen olie og ikke rører opløsningen. Desværre har jeg ingen varmeplade med omrøringsstang, jeg har en varmeplade og en omrøringsstang, men de er separate enheder).

Jeg er ked af, hvis jeg stiller noob-spørgsmål: Jeg er først for nylig begyndt at interessere mig for kemi og ville ønske, at jeg havde studeret det i stedet for det, jeg laver nu.
 
Last edited:

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
310
Reaction score
29
Points
28
Du bør læse bogen Psychedelic chemistry, som er skrevet af Michael Valentine Smith, et pseudonym for en anden velkendt psykedelisk kemiker og i det hele taget en fantastisk kemiker. Den blev skrevet, tror jeg, tilbage i 70'erne. Der står også en hel del om cannabiskemi ... det er ikke nyt, og det er anologierne, som primært er lavet af den amerikanske regering, heller ikke.
Det er sjovt, fordi film som Pineapple Express får det til at se ud, som om den amerikanske regering udviklede den stærkeste hash i verden.
Hvorfor skulle de gøre det, når de havde kemikere, der arbejdede på D9-THCO! Husk, at det meste af det Thco, der bliver solgt over hele verden, er D8-THCO, som er en hel del svagere IME.
Det er en god bog at have, selvom jeg er sikker på (ja, jeg ved det), at tingene har flyttet sig en hel del med hensyn til nogle af synthesizerne - det er som om, at pihkal nu tydeligvis er forældet med hensyn til tilgængelige forstadier - for det meste.
Jeg tror, at mange mennesker ser, at det er 'bare at koge CBD i en syre - enhver syre, og du får 100% d9-THC - jeg siger ikke dig, men jeg har set idioter på Reddit spørge om det med 0 analytisk udstyr - det er den ting, der skræmmer mig ved at arbejde med cannabinoider - de er så klæbrige og generelt irriterende! Jeg har selv overvejet at gøre det, men tænkte mig om, da jeg indså, at der ikke er nogen måde at kontrollere, hvad man har, medmindre man er tilknyttet et universitet.
Hamilton har forresten en fantastisk podcast med ham, der kommer nogle virkelig interessante ting frem i løbet af de 2 timers diskussion.
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Isomerisering af CBD til THC ved hjælp af citronsyre

Vær sikker, lad i det mindste som om, du er en professionel kemiker, når du udfører eksperimentet, brug briller og handsker, og hav en brandslukker ved hånden.

Det er vigtigt at bemærke, at denne proces er designet til at bruge let tilgængelige materialer og reagenser og til at omdanne CBD til THC så effektivt som muligt, både med hensyn til udbytte og tidseffektivitet, og kan ikke sammenlignes med professionelle laboratorieteknikker.

Reagenser.
Citronsyre
CBD
Destilleret vand
Natriumbikarbonat eller natriumkarbonat
Ikke-polært opløsningsmiddel

Udstyr:
Lille kolbe (fyld ikke en kogende kolbe mere end halvt op)
Lille leibig-kondensator (200 mm er fint)
Lille pumpe til kondensatoren, akvariepumpe kan bruges
Lille rør, der passer til kondensatorens armatur
Lille spand til at sætte pumpen i
Varmekilde, der passer til din kolbe, helst en varmekappe med magnetisk omrøring
PH-teststrimler
En vægt med en nøjagtighed på et gram
Dispenseringstragt


Isomerisering.

Bestem din batchstørrelse, og bestem derefter, hvor meget vand du vil bruge. Du kan gå så langt som til 1 g H2O:1 g CBD, men du kan også bruge mere vand for at gøre mekanikken lidt lettere. Til batches på 1 g bruger jeg normalt 5 g vand, og til batches på 5 g bruger jeg normalt 10 g vand.

Tilsæt den ønskede mængde destilleret vand til kogekolben ved hjælp af en lille rørepind. Det gør du ved at tilsætte mindst 15 vægtprocent vand til vandfri citronsyre af fødevarekvalitet. (Så 1 g vand vil indeholde 0,15 g citronsyre, det er ligegyldigt, hvor meget CBD du bruger). Sæt tilbagesvalingskondensatoren på kolben, og fastgør den med metalclips og rørklemmer. Fyld kondensatoren, og lad akvariepumpen køre kontinuerligt. Tænd for omrøring til ~75 rpm, opvarm til ~120C, og bring opløsningen i kog. Refluks i alt fra 4 til 12 timer, afhængigt af den ønskede CBD/D8/D9-blanding. Jo længere reaktionen kører, jo mere D8 får du, og jo mindre D9 får du. Jeg foretrækker omkring 8 timer. Du kan køre små batch-tests for at se, hvilke reflow-tider der giver det produkt, du kan lide. Hvis du vil have 100 % D8, skal du køre reaktionen i 10-12 timer, eller indtil testen er negativ.

Efterbehandling.

Neutralisering: Når den tildelte tid er gået, skal du slukke for varmekilden og lade opløsningen køle ned til stuetemperatur. Husk, at dit mål er uopløseligt i vand og er et fast stof ved stuetemperatur. Efter afkøling bør din kolbe have store klumper af fast produkt, der flyder oven på vandet og klumper sig sammen mod kolbens vægge. Du neutraliserer citronsyren med lidt natriumbicarbonat (3 mol natriumbicarbonat til 1 mol citronsyre). Du kan tilsætte bicarbonat direkte til din opløsning og teste pH-værdien, eller du kan lave en koncentreret bicarbonatopløsning og tilsætte den til din kolbe, det gør ikke den store forskel. Test med pH-papir for at bekræfte en pH-værdi på ~7 (behøver ikke at være præcis, 6-8 er fint).

Ekstraktion.

Derefter tilsættes en portion NPS i denne kolbe. Du bliver nødt til at eksperimentere for at se præcis den mindste mængde, du kan bruge, men dit målmolekyle er letopløseligt i DCM eller EtOAc ved stuetemperatur. til en batch på 5 g bruger jeg normalt ~20-30 mL DCM. drej NPS, og du vil se, at dit produkt er opløst. Adskil den vandige fase, og kassér den (jeg gør det i en skilletragt). Vask NPS med en tilsvarende mængde dH2O (20 ml NPS med 20 ml dH2O) for at fjerne eventuelle urenheder, der er fysisk fanget/indkapslet i produktet. Separér igen. Hvis den organiske fase bliver uklar, har den absorberet noget vand. Tør med MgSO4, indtil opløsningen er klar igen. Dekanter eller filtrer for at fjerne MgSO4.

Isolér produktet.

Dit produkt er nu opløst i NPS. Ideelt set kan du udtrække og genbruge denne NPS og dermed reducere omkostningerne og miljøpåvirkningen betydeligt. Hvis dette ikke er en mulighed, kan du blot opvarme din opløsning, så NPS kan fordampe. Udfør denne operation i et godt ventileret område
 
View previous replies…

Dr.Chocolate

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 24, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Hvor længe skal jeg tilbagesvales for at få d9, hvis jeg bruger svovlsyre og ethanol?
 

Python

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Jeg prøvede dette, og jeg fik bare en gylden pasta, jeg ved ikke, om jeg bare skal lade det tørre noget mere, men det ser ikke ud til at være brugbart på nogen måde, hvor kan jeg have ødelagt det efter din mening?
 

Roberto Cofresí

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Hvordan kan vi kombinere disse 2 patenter? For at få et højt udbytte, høj renhed af THC fra CBD
 

Attachments

  • 97CocKbUe0.pdf
    2.1 MB · Views: 856
  • xkXngBU8FT.pdf
    1.6 MB · Views: 819

csigger

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 12, 2022
Messages
16
Reaction score
8
Points
3
Produktionen af cannabidiphorol (CBDP) fra CBD involverer decarboxylering, hvor CBD opvarmes ved høj temperatur (omkring 130-150 °C) for at fjerne carboxylgruppen, hvilket resulterer i CBDA. CBDA omdannes derefter til CBDP gennem hydroxylering ved hjælp af enzymer som f.eks. peroxidase.

En proces, der involverer følgende trin:

  1. Forberedelse af nødvendige materialer: CBD, hydrogenperoxid, peroxidaseenzym, ethanol, hydroxylamin og andre reaktive materialer.
  2. Dekarboxylering: CBD opvarmes ved høj temperatur (omkring 130-150 °C) for at fjerne carboxylgruppen, hvilket resulterer i CBDA.
  3. Hydroxylering: CBDA behandles med hydroxylamin og hydrogenperoxid og blandes derefter med peroxidaseenzym, som katalyserer hydroxyleringsreaktionen for at omdanne CBDA til CBDP.
 

csigger

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 12, 2022
Messages
16
Reaction score
8
Points
3
Ingredienser:

10 g CBD (cannabidiol) pulver
50 ml ethanol
1 ml peroxidase-enzymopløsning
50 ml 30 % hydrogenperoxidopløsning 50 ml surt vand (pH 4)

Udstyr:

Reagensglas
Termometer
Omrører
Pipette

Forberedelser:

Forbered alt udstyr og alle materialer. Rengør og steriliser udstyret.

Fremgangsmåde:

Vej 10 g CBD-pulver af, og kom det i et reagensglas.Tilsæt 50 ml ethanol til reagensglasset.Tilsæt 1 ml peroxidaseenzymopløsning til reagensglasset.Bland reagensglassets indhold grundigt med en omrører.Tilsæt 50 ml 30 % hydrogenperoxidopløsning til reagensglasset langsomt under omrøring.Overvåg blandingens temperatur med et termometer, og sørg for, at den holder sig mellem 20-30 °C.Lad blandingen reagere i 2 timer under jævnlig omrøring.Tilsæt 50 ml surt vand (pH 4) til reagensglasset, og bland godt.Tag den resulterende blanding op med en pipette, og overfør den til en skilletragt.Lad blandingen skille sig i to lag, hvor det øverste lag er kannabidiphorol.Tøm forsigtigt det øverste lag over i en ren beholder, og kassér det nederste lag.
 

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Jan 4, 2023
Messages
34
Reaction score
17
Points
8
1. Vil ipad fungere i stedet for ethanol?
2. Peroxidaseopløsning er nødvendig i hvilken koncentration? der er 150 enheder pr. milligram, der er 250 enheder pr. milligram.
3. Skal cbd-isolatpulveret opvarmes før denne reaktion? For hvis du varmer det op, smelter det.
 

Dr.Chocolate

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 24, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Hvad betyder "10M" NaoH? Hvor meget er det? Også 2,80 min og 3,40 min? Jeg forstår det ikke, kan nogen forklare det nærmere?
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Jeg ved ikke, om det virkelig virker
 

dbcooper

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 21, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Det er ikke muligt at fremstille CBDP fra CBD, du skal syntetisere CBDP fra resorcinol og olivetol. Det forekommer naturligt, men kun i ekstremt små mængder.

Det er utroligt nemt at omdanne CBD til blandede THC'er. Du skal bare opløse din CBD i et alkanopløsningsmiddel (forhold 1:2, 100 g CBD: 200 ml opløsningsmiddel) og tilsætte et gram pTSA (eller et par dråber HCl) og røre rundt ved stuetemperatur natten over. Vask opløsningsmidlet med et par vaske med 5% bagepulver, et par vaske med saltvand og derefter et par vaske med rent vand. Inddamp opløsningsmidlet, og vakuumdestillér derefter den resterende olie (hvis du ikke vakuumdestillerer eller laver kromatografi, vil den indeholde flere urenheder).
 

dbcooper

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 21, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Som opløsningsmiddel fungerer pentan lige så godt som heptan. Hexan fungerer også godt, men hold dig væk fra hexan, da det er mere giftigt.
 

LilianaHickman

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 13, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Interessant emne! Det er vigtigt at forstå CBD-isomerisering. Hvis du er nysgerrig efter sikre og velrenommerede CBD-produkter, så tjek https://releaf.co.uk for mere information. Viden er magt, når det drejer sig om cannabinoider!
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
11
Reaction score
6
Points
3
For længe siden forsøgte jeg at isomerisere CBD til THC. Det fungerer godt med 26 % HCL som syrekatalysator og 80 % ethanol som opløsningsmiddel. Ikke desto mindre var det nødvendigt med 24 timers tilbagesvaling.

I min første test med 8 timers tilbagesvaling blev der faktisk isomeriseret meget lidt CBD.

Så jeg vil råde alle, der prøver denne reaktion, til at teste deres reaktionsmedium med jævne mellemrum: Tag blot en prøve af din nuværende reaktion og læg den i en vandig opløsning af NaOH eller KOH. Hvis den bliver lilla, er der stadig meget CBD tilbage.

I mit tilfælde var det først efter 24 timer, at prøven ikke blev lilla.

Efter 24 timers tilbagesvaling var ethanolen blevet gul og fordampet, og der var en orange olie tilbage i fordampningsskålen.

Jeg har læst fra flere kilder, at jo længere reflukstiden er, jo mere omdannes delta 9 til delta 8, så du skal finde en god reflukstid, så CBD'en isomeriserer nok, men delta 9 omdannes ikke fuldt ud til delta 8, medmindre det er det, du ønsker.

Desuden letter tilstedeværelsen af vand omdannelsen af delta 9 til delta 8 (tilsyneladende), så hvis man udfører denne reaktion i et apolært opløsningsmiddel med en syre som p-toluensulfonsyre, vil det utvivlsomt give et højere udbytte af delta 9.

Nogle mennesker bruger vandig hcl i et apolært opløsningsmiddel med stærk omrøring for at blande de to ikke-blandbare opløsningsmidler, og det virker tilsyneladende også.
 

Dr. X

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 24, 2023
Messages
43
Reaction score
18
Points
8
Kan jeg bruge cbd dab-voks eller 15% cbd-olie eller 30% cbd-pasta, eller har jeg brug for cbd-pulver?
 

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
May 26, 2024
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Jeg foretog reaktionen med HCL

Jeg tilbagesvalede i 4 timer og lod det køle af. Jeg baserede det ned til ph 9 for at modvirke syren, men jeg ved ikke, om jeg gjorde det rigtigt. Jeg lagde det tildækket i fryseren og filtrerede det. Da al alkohol og vand var fordampet, tilsatte jeg ren alkohol, filtrerede og lod det tørre.
Jeg vedhæfter billeder af det endelige resultat.

Det har en mærkelig lugt, det lugter ikke dårligt, men det lugter heller ikke godt, som en blomst, der hverken lugter godt eller dårligt, men den har en stærk lugt.

Jeg rensede den med vand og lod den tørre, men den lugter stadig på samme måde.

Det er som ren THC-olie, men rødbrun i farven.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Ja, det ligner sandheden, som du vil forstå, når du laver biotests. For mere renhed skal dette destilleres. Men generelt er der mange muligheder for opløsningsmidler og katalysatorer i isomerisering. Betingelser med opvarmning eller afkøling. Eller ved stuetemperatur. Der findes selektive metoder til at opnå en isomer med et højt udbytte. I fremtiden vil vi lave rapporter om forskellige metoder til isomerisering, bortset fra det emne, der præsenteres i dette.
 

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
May 26, 2024
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
YcCNL3zExF


N7MKfL1CUv
 

Python

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Jeg prøvede at refluksere cbd-isolat med citronsyre i dh2o, efter at have ekstraheret det med etoac og ladet det fordampe, fik jeg en ekstremt klæbrig gylden harpiks, den har en svag lugt af citron, selvom jeg har neutraliseret syren med natriumbicarbonat. Jeg ved ikke, om jeg gjorde det rigtigt.
 

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
May 26, 2024
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
GqYXjsEBI7


Jeg kogte CBD og tilføjede ved en fejl NAoh til blandingen, jeg tror, at isomeriseringen stoppede. Der blev dannet 2 lag, kan nogen fortælle mig, hvad der blev dannet? Er det en god måde at udvinde THC-ekstrakt på?

Jeg bruger methanol og HCL
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Hej, på hvilket tidspunkt har du tilsat NaOH?

Svaret kan gives ved hjælp af HPLC-analyse.
 

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
May 26, 2024
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Efter 2 timers isomerisering blev der dannet en olie, men den har en ubehagelig lugt, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal rense den.
 

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
May 26, 2024
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Da jeg tilsatte Naoh, blev de to faser adskilt, og jeg tror, at reaktionen stoppede. Jeg har prøvet at vaske den på mange måder, men jeg kan ikke slippe af med den dårlige lugt.
 
Top