Isomerisering af CBD til THC ved hjælp af citronsyre
Vær sikker, lad i det mindste som om, du er en professionel kemiker, når du udfører eksperimentet, brug briller og handsker, og hav en brandslukker ved hånden.
Det er vigtigt at bemærke, at denne proces er designet til at bruge let tilgængelige materialer og reagenser og til at omdanne CBD til THC så effektivt som muligt, både med hensyn til udbytte og tidseffektivitet, og kan ikke sammenlignes med professionelle laboratorieteknikker.
Reagenser.
Citronsyre
CBD
Destilleret vand
Natriumbikarbonat eller natriumkarbonat
Ikke-polært opløsningsmiddel
Udstyr:
Lille kolbe (fyld ikke en kogende kolbe mere end halvt op)
Lille leibig-kondensator (200 mm er fint)
Lille pumpe til kondensatoren, akvariepumpe kan bruges
Lille rør, der passer til kondensatorens armatur
Lille spand til at sætte pumpen i
Varmekilde, der passer til din kolbe, helst en varmekappe med magnetisk omrøring
PH-teststrimler
En vægt med en nøjagtighed på et gram
Dispenseringstragt
Isomerisering.
Bestem din batchstørrelse, og bestem derefter, hvor meget vand du vil bruge. Du kan gå så langt som til 1 g H2O:1 g CBD, men du kan også bruge mere vand for at gøre mekanikken lidt lettere. Til batches på 1 g bruger jeg normalt 5 g vand, og til batches på 5 g bruger jeg normalt 10 g vand.
Tilsæt den ønskede mængde destilleret vand til kogekolben ved hjælp af en lille rørepind. Det gør du ved at tilsætte mindst 15 vægtprocent vand til vandfri citronsyre af fødevarekvalitet. (Så 1 g vand vil indeholde 0,15 g citronsyre, det er ligegyldigt, hvor meget CBD du bruger). Sæt tilbagesvalingskondensatoren på kolben, og fastgør den med metalclips og rørklemmer. Fyld kondensatoren, og lad akvariepumpen køre kontinuerligt. Tænd for omrøring til ~75 rpm, opvarm til ~120C, og bring opløsningen i kog. Refluks i alt fra 4 til 12 timer, afhængigt af den ønskede CBD/D8/D9-blanding. Jo længere reaktionen kører, jo mere D8 får du, og jo mindre D9 får du. Jeg foretrækker omkring 8 timer. Du kan køre små batch-tests for at se, hvilke reflow-tider der giver det produkt, du kan lide. Hvis du vil have 100 % D8, skal du køre reaktionen i 10-12 timer, eller indtil testen er negativ.
Efterbehandling.
Neutralisering: Når den tildelte tid er gået, skal du slukke for varmekilden og lade opløsningen køle ned til stuetemperatur. Husk, at dit mål er uopløseligt i vand og er et fast stof ved stuetemperatur. Efter afkøling bør din kolbe have store klumper af fast produkt, der flyder oven på vandet og klumper sig sammen mod kolbens vægge. Du neutraliserer citronsyren med lidt natriumbicarbonat (3 mol natriumbicarbonat til 1 mol citronsyre). Du kan tilsætte bicarbonat direkte til din opløsning og teste pH-værdien, eller du kan lave en koncentreret bicarbonatopløsning og tilsætte den til din kolbe, det gør ikke den store forskel. Test med pH-papir for at bekræfte en pH-værdi på ~7 (behøver ikke at være præcis, 6-8 er fint).
Ekstraktion.
Derefter tilsættes en portion NPS i denne kolbe. Du bliver nødt til at eksperimentere for at se præcis den mindste mængde, du kan bruge, men dit målmolekyle er letopløseligt i DCM eller EtOAc ved stuetemperatur. til en batch på 5 g bruger jeg normalt ~20-30 mL DCM. drej NPS, og du vil se, at dit produkt er opløst. Adskil den vandige fase, og kassér den (jeg gør det i en skilletragt). Vask NPS med en tilsvarende mængde dH2O (20 ml NPS med 20 ml dH2O) for at fjerne eventuelle urenheder, der er fysisk fanget/indkapslet i produktet. Separér igen. Hvis den organiske fase bliver uklar, har den absorberet noget vand. Tør med MgSO4, indtil opløsningen er klar igen. Dekanter eller filtrer for at fjerne MgSO4.
Isolér produktet.
Dit produkt er nu opløst i NPS. Ideelt set kan du udtrække og genbruge denne NPS og dermed reducere omkostningerne og miljøpåvirkningen betydeligt. Hvis dette ikke er en mulighed, kan du blot opvarme din opløsning, så NPS kan fordampe. Udfør denne operation i et godt ventileret område