Jag talar endast om min personliga situation. DETTA ÄR INTE ETT RÅD! För de flesta människor tror jag att Heisenberg har rätt, och han vet uppenbarligen mycket om det här ämnet.
Tolerans är något jag måste ta itu med för att fortsätta att få en fördel av de mediciner jag tar. Jag har en läkare som jag arbetar med och det är vad jag gör just nu.
Min situation:
Jag är ordinerad en Adderall IR 20 mg, 15 mg och 10 mg dagligen, och ja du bygger en tolerans mot dessa saker ganska snabbt. Kan inte säga att jag känner något när jag tar mina mediciner, men jag känner det säkert när jag inte gör det. Med tanke på att min dagliga dos uppgår till 45 mg, är jag precis på den linje där läkare börjar behöva försvara sina handlingar till människor, som vet väldigt lite om medicin, men älskar att berätta för andra vad de ska göra.
Mina nuvarande metoder:
Hur som helst, det finns några saker jag gör med råd från min läkare:
- Var smart med doseringen, tänk på vad du behöver göra i dag och dosera därefter. Exempel: Vissa dagar tar jag bara minsta möjliga för att inte få abstinensbesvär, men om jag har något viktigt på gång tar jag full dos, och ibland lite mer. I grund och botten ta vad du behöver när du behöver det.
- Det finns kosttillskott som nämnts ovan. personligen tar jag L-Tyrosine och Magnesium utöver en daglig
- Den här sista ordineras två gånger om dagen för mig. Auvelity är ett mycket unikt antidepressivt läkemedel (som fungerar eftersom jag också har depression); I grund och botten är det en kombination av Dextromethorphan (DXM) och Bupropion (Wellbutrin), båda dessa, särskilt DXM, tenderar att sänka din stimulanstolerans. Jag säger inte att springa ut och få Auvelity, men lite DXM varannan dag kan hjälpa till att upprätthålla den nuvarande toleransnivån
För betoning:
Det här är vad min läkare och jag experimenterar med. Jag kan rapportera att det för mig verkar något effektivt.
Men än en gång tror jag att det bästa rådet kom från Heisenberg, vilket är att ta pauser.