Mefedronesyntes (4-MMC) i NMP-lösningsmedel. I stor skala.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Du kan använda en liknande mängd
 

Lucy123

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 2, 2022
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Hej William. Jag fick n-metyl-2-pyrrolidon (NMP) fast. Ska jag sätta vatten för att späda ut det? Hur mycket? Många tack!
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Okej, tack så mycket
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Vi har redan gjort en framgångsrik syntes av 3cmc. Hjälpen var mycket uppskattad.
 

Epikureetsdrug

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 14, 2023
Messages
7
Reaction score
7
Points
3
Mina gratulationer, min vän! Du är den bäste! Efter en sådan stor framgång med att underkasta ämnen, kan du dela med dig av dina fans din unika upplevelse av denna syntes? för jag har försökt i ungefär en månad att få ett magert men framgångsrikt resultat i 3cmc-syntes, men hittills har jag bara haft fiaskon. Jag har redan provat 5 olika lösningsmedel, jag torkade personligen aceton genom destillation och med vattenfritt magnesiumsulfat, men efter försurning och daglig exponering av glaset 🥛med produkten på🌡️ -20⁰C, fanns det inte ens en antydan till kristallisation. Berätta för mig CAS-numret för utgångssubstansen i början, tack?
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Här är resultatet av 3cmc
 

Attachments

  • i4rM0FZRSW.jpg
    i4rM0FZRSW.jpg
    128 KB · Views: 490

Yavuz1453

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 15, 2022
Messages
11
Reaction score
18
Points
3
sir, jag vill göra det hemma ensam. kan det göras i en kruka och vilket material ska jag köpa snälla hjälp mig om du kan hjälpa mig sadel jag skulle vara mycket tacksam tack
 

Lucy123

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 2, 2022
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Hej William,
Byte av 2-brom-4-metylpropiofenon med 2
bromo, 3-klorpropiofenon kommer att ge mig 3cmc. Många tack!
 

Lucy123

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 2, 2022
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Tack Selassy! Jag antar att jag borde hålla samma proportioner för de andra ämnena? Jag måste erkänna att jag inte har några kunskaper i kemi.
Och en annan fråga: Hur ska jag kristallisera slutresultatet? Jag uppskattar verkligen all din hjälp!
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Ja, du kan använda samma mängder och proportioner.
 

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
16
Points
8
Vilket steg ska jag genomgå om jag fortfarande måste reagera brom med 4-metylpropiofenon. I vilken mängd för denna skala? Jag behöver också bensen för det, eller hur?
 

rickyrick

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 17, 2021
Messages
91
Reaction score
48
Points
18
Finns det ett substitut som kan användas istället för bensen? dess mycket karcenogena och flyktiga. om inte finns det en livskraftig syntes av den storskaliga. natriumbenzonat- och natriumhydroxiddestillation verkar inte livskraftig för mig för storskalig. importera det enda alternativet? tack.
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
51
Points
28
vänta tills du känner lukten av 2b4m. jag skulle hellre simma i bensen
 

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
16
Points
8
Vad är det teoretiska utbytet mephedrone av detta syntesschema?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
40-60 % är praktiska utbyten. Teoretiskt är 100 % =)
 

rickyrick

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 17, 2021
Messages
91
Reaction score
48
Points
18
Kan bensen ersättas med toluen?
 

KWasd

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 9, 2022
Messages
18
Reaction score
10
Points
3
Hej, jag har testat denna syntes och har några frågor om den:

1. när du lägger till metylamin 40% i punkt 3, lägger du till allt på en gång, eller i små portioner och ser till att blandningen inte överstiger 60 grader?

2. I punkt 4 nämns kallt rent vatten, kan det kylas med torris till dessa 3-5 grader C?

3. punkt 8 nämner iskall aceton, kan jag lägga till en stor mängd torris till den för att kyla den till -30 / -50 grader C?

4. punkt 9 nämner att lägga hela saken i frysen, vad är syftet med detta och är det nödvändigt?


I allmänhet testade jag denna syntes, jag måste erkänna att den fungerar och är fantastiskt enkel, inte mindre använde jag aceton vid 5-10 grader C, vilket gjorde slutprodukten blå och omöjlig att skölja. Jag tror att det har att göra med den varma acetonen, vid punkt 8, vilket gör en dimmer eller någon annan form av orenhet. Har jag förstått detta rätt?

Jag skulle vilja be någon inom ämnet att svara på ovanstående 4 frågor. Hälsningar
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Hej.
naturligtvis detta
Ja, men ditt vatten kommer att bli till is
Ja, men du behöver inte använda så kall aceton. -5-10 *C är tillräckligt
Syftet är kristallisation. Låg temperatur hjälper till att bilda kristaller av mephedrone från lösning.
 
Top