Först försökte jag lösa upp 40 g Kratom-pulver i 200 ml ättiksyra 5%, vilket inte fungerade som förväntat eftersom det fortfarande var fast och inte i ett löst tillstånd, så jag tillsatte ytterligare 200 ml syra och rörde om blandningen i några minuter på en magnetisk omrörare. Sedan tillsatte jag 200 ml varmt/varmt destillerat vatten och rörde om i ytterligare 5-10 minuter.
Sedan gjorde jag NaOH-lösningen (men med vanligt vatten istället för destillerat vatten eftersom jag inte tänkte på att vattnet i NaOH-lösningen också skulle vara destillerat
), och tillsatte ca 300 ml av den, eftersom jag först använde mindre NaOH i lösningen och pH inte ökade så snabbt. Den sista pH-mätningen var cirka 12-13, där lösningen hade en mörkröd till brunaktig färg.
Efter det lät jag lösningen röra sig i ungefär en timme och höll den varm med värmeplattan på magnetomrörningsbordet.
Jag tillsatte sedan cirka 40 ml toluen under omrörning och lät de två faserna separera i några minuter. Jag tog ut toluenfasen med en pastörpipett (vilket var en jäkla procedur, nästa gång kommer jag att använda en separeringstratt) och släppte den i en platt Glas pyrex. Jag extraherade ytterligare två gånger med 40 ml toluen.
Jag lät lösningsmedlet avdunsta över natten utomhus och skrapade sedan det tunna skiktet som var kvar med ett rakblad. Jag fick ett P
pulver som var lite mörkare än på bilden jag postade.
Jag löste upp pulvret i 20 ml aceton, filtrerade det och lade det igen på Glas pyrex. Efter att Aceton löstes upp fick jag detta orange pulver med några kristaller i det som luktar blommigt som du beskrev i huvudinlägget. Jag har inte vägt det ännu eftersom jag vill göra en annan Aceton-tvätt och hoppas få bättre kristaller.