JWH-018 syntes. I liten skala.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Substituerade 1-naftoylklorider - 4-metoxi- eller 4-etyl-1-naftoylklorider. 1-Adamantankarbonylklorid, 2-jodbenzoylklorid, 2,2,3,3-tetrametylcyklopropankarbonylklorid, etc.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Ja, det är naturligtvis bättre att köpa klorid än att tillverka det, inte den trevligaste proceduren.
 

Khaled

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
8
Reaction score
4
Points
3
Ersättningen för naftoylklorid är bensoylklorid 99 %.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
MW-ugn, bägare, våg, kvarnar, filter etc.
PS: Vem syntetiserar ADBB-noider med huvudreagens (med kaliumkarbonat), kan prova denna syntes med början från steg 4
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Pulvren måste krossas i en diameter för att fördelas jämnt.
För en mikrovågsreaktor används ampuller. För en hushållsmikrovågsugn använder vi en bägare och kort, men frekvent bestrålning.
 
Last edited by a moderator:

Bigwest

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Kan någon förklara för mig hur man delar upp tiden för bestrålning när jag använder en hushållsmikrovågsugn
 

SD850IS

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 30, 2021
Messages
6
Reaction score
6
Points
3
Frågar... Vilka är skillnaderna mellan JWH-018 och UR-144
inklusive, men inte begränsande till styrka. Vilket uppskattas !!! Jag är "chumping vid biten"
väntar på ditt svar / förtydligande.

 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hej, det är bättre att öppna avsnittet Farmakologi. Ämnena om JWH-018 och UR-144 är fullständigt beskrivna. Du kan jämföra dem.
 

D4ftmonk

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
I artikeln anges att JWH kan användas i vätska, vilket innebär att det för småskalig produktion inte kan användas för att blandas i tobak?
 

阿卡Mario

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Behöver du uppvärmning när du återflödar?
 

MrSung

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 23, 2022
Messages
61
Reaction score
18
Points
8
Jag har alla prekursorer för att testa denna mikrovågssyntes eftersom kemin låter mycket lovande och lärorik, men jag har ingen aluminiumoxid.

Jag hade velat syntetisera aluminiumoxiden (Al2O3) men jag har bara NaOH och H2SO4 men ingen HCL, och jag är övertygad om att jag kommer att behöva HCL för en renare syntesväg.

Finns det något annat reagens som jag kan ersätta aluminiumoxid (Al2O3) med?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Hej Aluminiumtrioxid (Al2O3) även känd som aluminiumoxid är verkligen lätt att källa från tandvårdsmaterialbutik, tandtekniker använder olika granuleringar av det för ett förfarande som normalt kallas slipning där dessa saker sprutas med tryck på hårda (metall, keramik eller polymer) material, främst protetiska tänder eller delar för att polera ytan. Det är en ganska billig kemikalie, men du kan förvänta dig att få den i stora 3-5 liters förpackningar och även tandvårdsprodukter är dyrare än vanliga kemikalier. Besök bara en tandtekniker och be om en kopp full gratis, kanske du stöter på en snäll person som bara ger bort det, ge dem lite pengar om du tycker att det är lämpligt. Tips: Du kan också använda aluminiumoxid för kolonnkromatografi, det är dess huvudsakliga användningsområde i organisk kemilaboratoriet och även för att adsorbera dyra katalysatorer så att de kan filtreras och sedan återanvändas.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Glömde att nämna att aluminiumoxid ofta används i mikrovågskemi (särskilt när man arbetar med en hushållsapparat eftersom professionella MW-reaktorer är extremt dyra även jämfört med de snyggaste batchreaktorerna) eftersom de har en avskärmande (jag hoppas att jag har rätt) effekt, eller hur som helst, det nämns ofta som en "bad" -typ pf-sak så att reaktorn stannar i en bägare fylld med en viss mängd Al2O3. Hoppas att detta hjälper.
 

MrSung

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 23, 2022
Messages
61
Reaction score
18
Points
8
@H, du har gett mig en anledning att åtminstone besöka en tandläkarbutik i morgon. Jag uppskattar informationen, mycket användbar. Tummen upp kompis!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Jag är glad att jag gav dig en pålitlig ledtråd (jag utförde framgångsrikt kolonnkromatografi med aluminiumoxid som jag fick av min tandläkare, som också är kvalificerad tekniker och själv tillverkar proteser till sina patienter). Butiker som levererar dessa ofta kemikalier och ännu oftare blandningar också instrument och utrustning har inte den vanliga kemiska leveranspolitiken och många användbara saker av intresse för kemister kan hittas där men vissa är dyra om låt oss säga att de är avsedda att användas direkt i patientens mun men förnödenheterna för tekniker är mycket mer överkomliga. Du kommer att behöva bestämma granuleringen av aluminiumoxid (mesh) som är något du kan sortera ut.
 

Bigwest

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag har alla ingredienser, jag försöker dela upp 8 & 4 minuter av bestrålning på 2 av 2 minuter och låta produkten kylas mellan dem men det fungerar inte. Kan någon hjälpa till med det pls.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Du kan försöka dela upp det till 10-25 sekunder. Kyl inte ner dem för mycket.
 
View previous replies…

Bigwest

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag försöker dela upp det till 10 sekunder först inte fungerar då jag försöker dela upp 20 med 20 sekunder. och efter detta är effekten för svag ingenting att jämföra med jwh 018 även med thc.!!?
 

Bigwest

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Observera att 1 naftoylklorid har förvandlats till fast form på grund av temperaturfallet.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Är du säker på dina reagenser? Har du kontrollerat deras mp?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hej, det gjorde jag inte. Jag frågade om denna syntes för dig från William. Ty för din feedback.
 

Bigwest

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 15, 2023
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag skriver till William i pm. Jag hoppas att han kommer att svara. Men jag är säker på att Theres något fel.
 

mkcvnvn

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 17, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Tack till
 
Top