Efedrinutvinning från växter

Microogata

Don't buy from me
Resident
Joined
May 2, 2022
Messages
9
Reaction score
6
Points
3
Tack så mycket för den här informationen. Jag undrade var jag kunde få tag på den här Ephedra (eller Ma-Huang) växten?
Tycker du att Alibaba är en bra källa att köpa den från (eftersom den kommer från Kina)? https://www.alibaba.com/trade/search? fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=ma-huang
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Hej. Jag har bough nära 1 kg på Xina, kanske kan jag hjälpa dig
 

raw

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 7, 2022
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Fryst och friktion (gnugga botten med en glasstav)? Tack så mycket. Jag försökte inte detta. Efter denna process bör kristallisationen bilda stabil även vid rumstemperatur efter att ha dragits ut ur kylskåpet?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Ja, titta på smältpunkten högst upp i det här inlägget.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: raw

lililibetfan

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 20, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
intressant information
 

raw

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 7, 2022
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Om ephedra växter ... Var kan jag hitta det? Har någon erfarenhet av att det växer i ett land i Europa? Till exempel i söder? I Kroatien ?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Jag hoppas verkligen att Ephedra dystachia inte är i ditt sinne eftersom det är på gränsen till utrotning och det är ett brott mot naturen att samla in från dess livsmiljö för tillverkning av saker där dess diastereoisomeriska renhet är irrelevant (såsom meth där pseudoefedrin är bra) ... inte ens om du skulle säga att du vill göra aminorexderivat där kiraliteten är en sak, låt naturen vara och försök att källa den direkt eller dyka in i enantioselektiv syntes, det är ett hett område av kemi nyligen.
 

PewPew411

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 16, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Jag har provat detta på flera sätt som nämns här och på andra ställen och bara fått ett slam som testar negativt med en Chen-Kao-reaktion.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Har du gjort dem under helt liknande förhållanden? Är du säker på att dina råa växter innehåller efedrin? Förmodligen har du bara gräsgräs.
 

PewPew411

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 16, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Kvaliteten på ephedra är okänd Jag har fått lite 10:1 och vanligt växtmaterial från Kina
Jag följde detta exakt men vid 50% volym med extraktet och när jag gasade ut blev det bara mörkt utan fällning

https://www.thevespiary.org/rhodium/Rhodium/Vespiary/talk/files/4762-writeupd9b9.PDF?topic=2723.0

Alkoholextraktioner och andra experiment med växtmaterialet har inte lett någonstans. Jag kommer att prova skrivningen på den raka växtmaterialet nästa och se hur jag går
Jag kanske kör en ghetto soxhlet extraktor med en tryckutjämnande tilläggstratt med kondensor för att pumpa kloroform genom växtmaterialet
 

nobody66

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Hej, jag är en nybörjare och jag försöker fortfarande lära mig kemi. Min engelska är inte bra, jag använder Google Translate, snälla förstå。
När det gäller din "Andra (förenklade) extraktionsväg till efedrinfri bas" har jag några frågor att ställa。
Fråga 1。 Hur många gram ephedra-pulver ska användas i 1: a steget och 2: a steget?
Fråga 2。1:a steget: "b) Efter 15 minuter filtrerar du moset genom ett #15 guldfilter med ett kaffefilter inuti guldfiltret (du kan använda en laboratorieglastratt eller en annan filtersikt) och lägg sedan moset åt sidan.". Fungerar "moset" fortfarande efter det? Kan jag kasta "soppan" från det här steget när jag är klar med den? Vad ska jag göra med "moset"?
Fråga 3。2:a steget: "a) Samma sak som tidigare, men i en Pyrex-gryta på fyra liter. Tillsätt 750 ml nafta, skaka den kraftigt 5-10 minuter och låt den ligga i blöt i tre dagar.""placerade den i en 4-kvarts Pyrex-gryta". Vad syftar "det" i första hand på? Är det det vita pulvret efter det första steget? Eller pastan från steg b i steg ett? Eller det nya ephedra-pulvret?
Förlåt, eftersom min engelska inte är bra, så kan vissa frågor vara svåra för dig att förstå. Ser fram emot ditt svar, tack!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Hej, jag ber om ursäkt för ett långt svar.
Svar 1: I slutet av inlägget kan du läsa detta:
A2: snälla, läs inlägget noggrant. Ja, du måste använda denna mush vid 2a stam och andra.
A3: Det betyder mycket
 

nobody66

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Tack för ditt svar! Jag har nu slutfört det första steget, inom en snar framtid kommer jag att göra ett inlägg för att prata om "Andra (förenklade) extraktionsvägen till efedrinfri bas", låt oss få en bättre upplevelse tillsammans och göra framsteg tillsammans
 

nujrc

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Ren etanol är nästan omöjligt att få tag på i mitt land. Är det möjligt att använda metanol eller isopropanol i stället (i steg 2)?

Kanske etanol från desinfektionsmedel är tillräckligt bra (70 % etanol, 30 % vatten)?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Du kan prova IPA. 70 % EtOH är också lämpligt. Dessutom kan du torka din EtOH.
 

broken_sharded

Don't buy from me
New Member
Joined
May 9, 2023
Messages
9
Reaction score
6
Points
3
Kan man tillverka D-metamfetamin med L-efedrin?
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18


Kanske kan detta hjälpa.
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
Jag hittade detta patent på extraktion med xylen och oxalsyra.

 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Idk om alkaloidens överflöd i växten och jag är rädd att du kommer att hitta svårigheten med rening
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
För en liten summa en hobbykemist så tror du att det här kan vara ett roligt experiment?
 
Top