- Language
- 🇳🇱
- Reaction score
- 46
Ja Mann, allt är sanning
Är det att bli gammal, att se tillbaka i tiden, att gamla dagar styr?
Eller skulle digitaliseringen förstöra upplevelsen av livet.
Förr i tiden gick man ut, drack sig full med folk omkring sig, träffade tjejer eller vad man nu letade efter och träffade dem på riktigt.
Inte som nu, gör ett första intryck vid internetfoto, i vår stol hemma ... ALONE!!!
Och manipuleringen av tv, som ger dig åsikter om hur du ska tänka, utan att tänka och göra upp ditt eget sinne.
Fakta, det är lätt att bara följa mainstream-åsikten, men tänker du på din egen åsikt och vågar komma ut för den, och chansen att bli skjuten eller värre.
Skit i det digitala beroendet av telefoner för att frigöra dig själv, ....
Men hur?
Är det att bli gammal, att se tillbaka i tiden, att gamla dagar styr?
Eller skulle digitaliseringen förstöra upplevelsen av livet.
Förr i tiden gick man ut, drack sig full med folk omkring sig, träffade tjejer eller vad man nu letade efter och träffade dem på riktigt.
Inte som nu, gör ett första intryck vid internetfoto, i vår stol hemma ... ALONE!!!
Och manipuleringen av tv, som ger dig åsikter om hur du ska tänka, utan att tänka och göra upp ditt eget sinne.
Fakta, det är lätt att bara följa mainstream-åsikten, men tänker du på din egen åsikt och vågar komma ut för den, och chansen att bli skjuten eller värre.
Skit i det digitala beroendet av telefoner för att frigöra dig själv, ....
Men hur?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
Jag tror att en del av det är nostalgi men det finns vetenskapliga bevis som tyder på att vi inte borde få så mycket skärmtid. Jag har inga länkar till hands men bara titta runt, det finns bevis överallt. Jag känner mig ännu värre för gen alpha och "ipad-barnen." Jag var typ av ett ipad-barn i min ungdom men det var inte så illa som det är nu. ja, teknik kan vara fördelaktig när den används med måtta, men ingen vill sätta gränser för sin skärmtid. vi lever praktiskt taget online. jag har mycket roligare när jag går ut med mina vänner och skit men jag tenderar att stänga mig in bc jag inte har motivation och im lowkey en lil psykiskt sjuk. att vara runt teknik hela tiden gör det bara värre. det är en ond cirkel och jag försöker komma ur det ^^;
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 41
- Deals
- 3
Jag slutade titta på tv för 10 år sedan. Den där skiten lobotomerar dig.
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,071
- Deals
- 1
Jag tittar inte heller på TV. Kanske hur man gör men aldrig fiktion drama nyheter ect. Det är all propaganda som är utformad för att göra dig upprörd på fel personer. Hela iPad-tablettdebatten....du måste inse att vi faktiskt inte vet jackskit men de högsta spekulanterna är vanligtvis de minst kvalificerade. Det är något som är individuellt. Visst borde inte alla barn vara fastspända vid en surfplatta, men jag känner några som är det och det har hjälpt dem oerhört. Ett barns intresse för att lära sig står i direkt proportion till deras intresse för ämnet. Barn lär sig inte sina multiplikationstabeller för att mamma och pappa hotade att ta bort något. De blev intresserade i det ögonblick de såg power rangers eller blaze eller my Lil pony göra det. Jag har specifika exempel men det är för nära att doxa mig själv för att säga mycket. Hur många ställen efter decimalpunkten kan du pi? Jag känner en 8-åring som kan det till 35 siffror efter decimalen. HUR många språk talar du? Jag känner en 6yo som kan tala och förstå 4. Den 8yo kan göra multiplikation, 4 siffror x 4 siffror, lika snabbt som du kan med en miniräknare. Han får det rätt. Regeringen säger att dessa är funktionshindrade men jag tror att de är annorlunda kapabla. De lärde sig allt de vet från surfplattor. Den åttaåringen programmerar chatbots som man kan ladda ner från guithub. Han har en YouTube-kanal. Han behöver ingen hjälp, han kan göra allt.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
du har helt rätt tbh. jag har varit online från en mycket ung ålder men när jag var i grundskolan gjorde jag ungefär hälften av mitt lärande från fysiska böcker så jag kan vara lite partisk. att ta bort min elektronik hjälpte mig aldrig, och om något hindrade det bara både min lycka (inte att den var beroende av enheter men det sög bara att inte ha det som ett ALTERNATIV) och mitt lärande. internet kan vara ett fantastiskt utbildningsverktyg, men det finns mycket hjärnrotinnehåll där också. barn behöver bara urskiljning, och många barn jag känner har inte exakt det. Jag vet att det finns smarta barn där ute som de du tog upp men jag känner dem inte personligen (såvida du inte räknar mig själv ... jag menar inte att låta arrogant men jag hade ett intresse för biologi, mer specifikt humanbiologi och olika sjukdomar när jag var super ung. som detta var mitt huvudintresse från 4-8 år gammal lol ...)
och jag håller med, regeringen gillar bara att överdiagnostisera, överdriva och ibland till och med göra upp psykiska sjukdomar för att driva mediciner. det finns en större agenda bakom detta. de vill skapa tanklösa, homogena arbetare och "hålla alla i linje" så att säga. mycket nedslående. även faktiska psykiska sjukdomar har sina fördelar. Jag kunde diagnostiseras med schizofreni (fick aldrig en officiell diagnos eftersom jag inte vill ha mediciner men jag passar de diagnostiska kriterierna och har varit i psykotiska episoder som negativt påverkade mitt liv. många människor jag känner verkar tro att det är droginducerat men jag visade tecken långt innan jag började ta några droger ...) och även om det definitivt har sina nackdelar, hjälper det min konst och mitt skrivande. det är verkligen uttrycksfullt och mer "rått" antar jag. plus ibland känns min paranoia mer som intuition. det är korrekt ungefär 50% av tiden ... lol
och jag håller med, regeringen gillar bara att överdiagnostisera, överdriva och ibland till och med göra upp psykiska sjukdomar för att driva mediciner. det finns en större agenda bakom detta. de vill skapa tanklösa, homogena arbetare och "hålla alla i linje" så att säga. mycket nedslående. även faktiska psykiska sjukdomar har sina fördelar. Jag kunde diagnostiseras med schizofreni (fick aldrig en officiell diagnos eftersom jag inte vill ha mediciner men jag passar de diagnostiska kriterierna och har varit i psykotiska episoder som negativt påverkade mitt liv. många människor jag känner verkar tro att det är droginducerat men jag visade tecken långt innan jag började ta några droger ...) och även om det definitivt har sina nackdelar, hjälper det min konst och mitt skrivande. det är verkligen uttrycksfullt och mer "rått" antar jag. plus ibland känns min paranoia mer som intuition. det är korrekt ungefär 50% av tiden ... lol