Javisst!
1: a av allt, ledsen för min engelska, jag vet kan vara "konstigt" ibland ...
så, jag försökte olika kvantiteter på bas-syra-metoden tills jag hittade den korrekta.
NYCKELN ÄR VAKUUMDISTILLATIONEN, jag skriver på Capital eftersom jag har sett det (samma som hände med mig i början) efter att ha gjort bas-syran, när vi ser resultatet (en smutsig och extremt tät skitig honung) tror vi att något var fel, då går vi inte vidare ... men här är nyckeln.
FÖR 50 GR VAX (gick låg skala eftersom jag bara har en liten mängd vax)
1. lägg 50 gr vax och 70 ml dH2O och 12 Gr Lye, öka långsamt temperaturen vid 80 ° C, när 80 ° C uppnåtts fortsätt att röra om det i en timme.
2. Tillsätt 32,5 g HCL 65% till blandningen och fortsätt att röra om i ytterligare 1 timme vid 80ºC.
3. lägg i Sep-tratt, kassera vattenskiktet och tillsätt en anständig mängd dH2o med 5% natriumbikarbonat (eller gör bara en mättad lösning) och gör den typiska operationen i sep. tratt och låt den sitta i 30 minuter
4. upprepa ytterligare 2 gånger tvättning med mättad lösning, kassera alltid vatten och tvättning med endast 1 gång vatten.
(om en emulsion uppstår, försök med saltlösning)....
5. vakuumdestillera tills allt vatten försvinner (det är bara en liten mängd som ger problem) och kan göras i rotovap.
och....
VOILA! du har den önskade produkten, bara med en annan färg än den gamla glycidate ger ... resultatet blir en mörk rödbrun olja.