Spaanse politie doet inval in cocaïnelaboratorium dat 120 kg drugs per week kan maken

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93

Operatie op boerderij in de buurt van Madrid leek op clandestiene openluchtlaboratoria in de jungle van Zuid-Amerika, aldus de politie
Photograph supplied by Spain's Policía Nacional of a South American-style outdoor cocaine laboratory found on a farm near Madrid.

De Spaanse politie heeft 12 mensen gearresteerd na een inval in een cocaïnelaboratorium in de buurt van Madrid dat opereerde zoals de clandestiene openluchtlabs in de jungles van Zuid-Amerika en dat de capaciteit had om 120kg van de drug per week te produceren.

Het laboratorium, het eerste in zijn soort dat in Spanje werd ontdekt, werd bestormd door agenten van de speciale operatiegroep van de Policía Nacional, die vijf "koks" aan het werk vonden toen ze binnenvielen.


De operatie, waarbij 10 panden in Madrid, Málaga en Córdoba werden doorzocht, leidde tot de inbeslagname van 85kg cocaïnepasta, 250kg met cocaïne geïmpregneerd cement, zes voertuigen, een pistool en €36.000 (£32.000).

In een verklaring zei de politie dat de invallen, die begin september plaatsvonden, een verrassende opzet onthulden.

"Deze operatie maakte gebruik van een manier om de cocaïne te recupereren die laboratorium-deskundigen nog nooit hadden gezien in dit land, en die lijkt op wat je ziet in de Zuid-Amerikaanse jungle," aldus de verklaring.

"Deze laboratoria worden normaal gesproken in huizen of op industrieterreinen opgezet om aan de aandacht van buren en politie te ontsnappen. Maar dit laboratorium bevond zich op het terrein van een enorme boerderij en werd alleen beschermd door schaduwen en dekzeilen die waren opgehangen om te proberen de activiteiten aan het zicht vanuit de lucht te onttrekken."

Volgens de verklaring hield de Spaanse burger die de leider van de bende zou zijn, toezicht op een bedrijf dat zakken cement importeerde waarvan de inhoud was doorspekt met de cocaïne die vervolgens werd geëxtraheerd op de boerderij in de buurt van Madrid met behulp van een zorgvuldig opgeslagen voorraad chemicaliën.

De vermeende leider belastte een Dominicaans staatsburger met het runnen van het lab en het organiseren van de distributie van de cocaïne. Hij rekruteerde op zijn beurt drie Colombianen die naar Spanje kwamen om de cocaïne uit het cement te halen.
"Deze mensen, bekend als 'koks', worden meestal ingehuurd voor een specifieke operatie en rekenen geld aan op basis van het aantal gewonnen kilo's voordat ze terugkeren naar hun thuisland," voegde de verklaring eraan toe.
De politie zei dat de operatie ook de diepgaande kennis van de "koks" weerspiegelde. In plaats van grote hoeveelheden chemicaliën te gebruiken die onderworpen zijn aan internationale strenge controles, gebruikten ze alleen benzine, ammoniak en water om de cocaïne terug te winnen. Er werd ook een drone gebruikt om het lab te bewaken.

 

propiophenone

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 25, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
"Met cocaïne geïmpregneerd cement" is leuk.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Ja, hoewel ik denk dat de operators hier niet veel te lachen hadden. :D
 

banister

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 10, 2021
Messages
57
Reaction score
43
Points
18
Dat verklaart de geur als ik cement meng, die zo lijkt op de geur van sommige cocaïne die ik eerder heb gebruikt.
Wat is dat precies, oplosmiddelen?
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Ik begrijp de vraag niet precies.

In dit geval werd cement gebruikt om de cocaïne te verbergen voor de handel, de cocaïne wordt er dan 'uitgewassen' in een chemisch proces.
 
Top