Mijn 3-CMC synthese

antrax

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
163
Reaction score
55
Points
28
Gebruik je pH-meetstrips of een digitaal pH-meetapparaat om de pH te meten?
Voor filtratie, doe je dat met zwaartekracht of met vacuüm?
Gebruik je een scheitrechter om twee vloeistoffen met verschillende dichtheid te scheiden?
Heb je tijdens het methylaminatieproces de container afgesloten zodat de dampen niet ontsnappen of heb je hem open gelaten?
Om doorzichtige kristallen te verkrijgen, heb je ze gewassen of welke techniek heb je gebruikt?
Hoeveel dagen duurde het voordat de kristallen zich vormden en in welke recipiënt liet u ze rusten en sloot u deze recipiënt of liet u deze open zodat het oplosmiddel kon verdampen?
Hoeveel heb je betaald voor de precursor? Was de precursor al klaar of moest je een pre-precursor kopen en dan zelf de precursor synthetiseren?
Bedankt!!!
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Gebruik je pH-meetstrips of een digitaal pH-meetapparaat om de pH te meten?
Papier en op geur/kleur

Voor filtratie, doe je dat met zwaartekracht of met vacuüm?
zwaartekracht op moslimdoek/gaas

Gebruik je een scheitrechter om twee vloeistoffen met verschillende dichtheid te scheiden?
Zoveel mogelijk water decanteren, zodat er in ieder geval resten overblijven.

Heb je tijdens het methylamineren de container afgesloten zodat de dampen niet ontsnappen of heb je hem open gelaten?
Condensor zonder stromend water, voorzichtig afgesloten met handschoen en elastiek.

Om transparante kristallen te verkrijgen, heb je ze gewassen of welke techniek heb je gebruikt?
Neerslag -> filtratie -> verdere herkristallisatie in water + aceton/IPA

Hoeveel dagen duurde het voor de kristallen zich vormden en in welke container heb je ze laten rusten en heb je die container afgesloten of open gelaten zodat het oplosmiddel kon verdampen?
Afhankelijk van hoe groot en mooi je de kristallen wilt hebben, kun je een bepaalde hoeveelheid oplosmiddel verdampen tijdens re-x, meer verdamping en snelle afkoeling = kleine kristallen maar rookbaar, minder verdamping en zachte afkoeling = grote kristallen Als het meeste oplosmiddel verdampt is, kan kristalyse minder dan een uur duren, open pyrex container.

Hoeveel heb je betaald voor de precursor? Was de precursor al klaar of moest je een pre-precursor kopen en dan de precursor zelf synthetiseren?
Geen commentaar
Bedankt!!!
graag gedaan
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Wees voorzichtig bij het gebruik van een digitaal pH-apparaat en DCM, als je het tijdens het monitoren in de rm laat staan zal het apparaat smelten.
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Ik vraag me af wat het is met 3-cmc dat het de voorkeur lijkt te hebben om in de waterlaag te werken in plaats van de organische laag bij het aanzuren. Ik heb ook jouw methode geprobeerd @Jesse_Pinkman_ en had goede resultaten met het werken in de waterige laag. Als ik in de organische laag werk, krijg ik nooit zout, alleen slib. Maar ik werk ook met zeer kleine hoeveelheden ketonen, ongeveer 15 gram. Ik probeer als amateur mijn techniek te perfectioneren en wil geen grote hoeveelheden waardevolle precursors verspillen.
 

ELAIGIBBOR

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 13, 2023
Messages
2
Reaction score
2
Points
3
Zou graag je synthese proberen, blijf het verbeteren broer
 

draconic123

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Jun 2, 2023
Messages
24
Reaction score
6
Points
3
Waarom wordt mijn 3 cmc-olie zwart tijdens het aanzuren? Ik krijg het precies 5,5-6 en het wordt zwart.
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Misschien te snel zuur laten vallen...beter de rm en het zuur afkoelen. Zuur je de organische laag aan of met water samen?
 
View previous replies…

draconic123

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Jun 2, 2023
Messages
24
Reaction score
6
Points
3
Alleen de organische laag, ja ik vermoed dat ik te snel aanzuur.
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Doe dezelfde hoeveelheid dest.water in rm, dan acidificaction druppel voor druppel langzaam, neem dan waterlaag te verdampen
 

xoxoxoxo

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 11, 2023
Messages
25
Reaction score
16
Points
3
je zichtbare lagen water en freebase krijgt na het toevoegen van zuur??
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Ja, en daarna neem je de bovenste laag, de onderste laag wordt weggegooid.
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Als dcm wordt gebruikt, neem je bij ethylacetaat de onderste/waterlaag
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Dan doe je iets verkeerd denk ik...zou je de stappen van je synthese willen beschrijven?
 

draconic123

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Jun 2, 2023
Messages
24
Reaction score
6
Points
3
Ik voerde een methylaminering uit door 2b3c dcm en methylamine 12 uur lang zonder warmte te laten staan, alleen te roeren, de bovenste laag weg te gooien, de onderste laag 2 keer te wassen, de bovenste laag weg te gooien, zuur tot 6 toe te voegen en de vloeistof werd heel donkerrood.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
procedure klinkt goed, langzamer druppelen en goed roeren
wees ook geduldig met alleen DCM, soms besluit het in 2 minuten te crashen, soms moet het een uur roeren, aceton zal hier helpen, ik adviseer om het te gebruiken (koud indien mogelijk).
 

draconic123

Don't buy from me
Resident
Language
🇱🇹
Joined
Jun 2, 2023
Messages
24
Reaction score
6
Points
3
Oké, ik weet dat het dom is, maar voor de duidelijkheid, dus na het aanzuren neem je de bovenste laag of de onderste laag om te drogen met behulp van dcm? Ik ben in de war
 
Top