Eerst probeerde ik 40 gram kratompoeder op te lossen in 200 ml azijnzuur 5%, wat niet werkte zoals verwacht omdat het nog steeds vast was en niet in opgeloste toestand, dus voegde ik nog eens 200 ml zuur toe en roerde het mengsel een paar minuten op een magneetroerder. Daarna voegde ik 200 ml warm/heet gedestilleerd water toe en roerde nog eens 5-10 minuten.
Daarna maakte ik de NaOH-oplossing (maar met gewoon water in plaats van gedestilleerd water omdat ik er niet aan dacht dat het water in de NaOH-oplossing ook gedestilleerd moest zijn
), en voegde er ongeveer 300 ml van toe, omdat ik eerst minder NaOH in de oplossing gebruikte en de pH niet zo snel steeg. De laatste pH-meting was ongeveer 12-13, waarbij de oplossing een donkerrode tot bruinachtige kleur had.
Daarna heb ik de oplossing ongeveer een uur laten roeren en warm gehouden met de verwarmingsplaat op de magnetische roerderstafel.
Vervolgens heb ik ongeveer 40 ml tolueen toegevoegd, goed geroerd, en de twee fasen een paar minuten laten scheiden. Ik nam de tolueenfase af met een pasteurpipet (wat een helse procedure was, de volgende keer zal ik een scheitrechter gebruiken) en liet het in een platte Glas pyrex vallen. Ik heb nog twee keer geëxtraheerd met 40 ml tolueen.
Ik liet het oplosmiddel een nacht buiten verdampen en schraapte de dunne laag die overbleef weg met een scheermesje. Ik kreeg een P
poeder dat een beetje donkerder was dan op de foto die ik had geplaatst.
Ik loste het poeder op in ongeveer 20 ml aceton, filterde het en legde het weer op de Glas pyrex. Nadat Aceton was opgelost kreeg ik dit oranje poeder met een paar kristallen erin dat bloemig ruikt zoals je in de hoofdpost beschreef. Ik heb het nog niet gewogen omdat ik nog een keer Aceton wil wassen, in de hoop betere kristallen te krijgen.