Zelfgemaakte uitrusting

brianvene1

Don't buy from me
New Member
Reaction score
12
Hallo, ik heb onlangs tijdens mijn studie en onderzoek gemerkt dat het gebruik van zelfgemaakte apparatuur bijna volledig wordt gebruikt in clandestiene laboratoria. En dat is niet vanwege een gebrek aan middelen, maar om het gebruik ervan op een discrete manier mogelijk te maken, zonder de aandacht te vestigen op het verkrijgen ervan, in sommige gevallen met naaste mensen/buren die discretie nastreven.
OVxRl7pGm1

Mijn belangrijkste vraag is de vervanging van het glas waar de reactie plaatsvindt en de reflux. Welke opties zouden we hebben om apparatuur te maken van huishoudglas en supermarktpotten?

Voor de productie van 100g bijvoorbeeld met behulp van synthese van methylamfetamine via de hypofosforroute

Loooow

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Het enige wat je nodig hebt is een kookplaat, een pan van de juiste grootte waar je kookkolf zonder problemen in past (die je het beste vult met olie om je kolf te verwarmen), een glazen kolf van de juiste grootte om de slurry in te laten reageren, een stuk slang (slang om een gasfles aan te sluiten op de grill of iets dergelijks is goed denk ik), een stop om de kookkolf luchtdicht af te sluiten (met een geschikt gat in de grootte dat de slang erin gedrukt kan worden en zonder speling).
een grote ballon (van dik robuust rubber), en een paar grote afsluitbare vaten (2-liter colaflessen of iets dergelijks) om de fasen mee af te wassen!
Ik zou ook een rolletje tape aanraden om de stop met de slang op de erlenmeyer vast te zetten tegen per ongeluk openen of luchtlekkage tijdens het kookproces.
Last but not least, een (of een paar) grote glazen kommen om het water waarin het eindproduct wordt opgelost zo langzaam mogelijk te laten verdampen.

WillD

Expert
Reaction score
1,060
Er zijn andere interessante stoffen die eenvoudig in een bekerglas of plastic gemaakt kunnen worden. Voor de bovenstaande methode zijn het kookpunt en het zuur niet de handigste om te gebruiken zonder glas en condensator, hoewel het mogelijk is. Maar de geur zal moeilijk zijn.