- Language
- 🇳🇱
- Reaction score
- 46
Ja man, dat is de waarheid
Is het het oud worden, dat terugkijken in de tijd, oude dagen regeren?
Of zou de digitalisering de ervaring van het leven verneuken.
Vroeger ging je uit, werd je dronken met de mensen om je heen, ontmoette je meisjes of waar je ook naar uitkeek en ontmoette je ze phisicly.
Niet zoals nu, een eerste indruk maken via internetfoto's, in onze stoel thuis...ALLEEN!!!
En de manipulatie van tv, die je hapklare meningen geeft over hoe je moet denken, zonder na te denken en je eigen mening te vormen.
Feit, het is makkelijk om gewoon de mainstream mening te volgen, maar denk je na over je eigen mening en durf je ervoor uit te komen, en loop je kans om neergeschoten te worden of erger.
Fuck de digitale verslaving aan telefoons om jezelf te bevrijden, ....
Maar hoe?
Is het het oud worden, dat terugkijken in de tijd, oude dagen regeren?
Of zou de digitalisering de ervaring van het leven verneuken.
Vroeger ging je uit, werd je dronken met de mensen om je heen, ontmoette je meisjes of waar je ook naar uitkeek en ontmoette je ze phisicly.
Niet zoals nu, een eerste indruk maken via internetfoto's, in onze stoel thuis...ALLEEN!!!
En de manipulatie van tv, die je hapklare meningen geeft over hoe je moet denken, zonder na te denken en je eigen mening te vormen.
Feit, het is makkelijk om gewoon de mainstream mening te volgen, maar denk je na over je eigen mening en durf je ervoor uit te komen, en loop je kans om neergeschoten te worden of erger.
Fuck de digitale verslaving aan telefoons om jezelf te bevrijden, ....
Maar hoe?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
ik denk dat het voor een deel nostalgie is, maar er is wetenschappelijk bewijs dat suggereert dat we niet zoveel schermtijd zouden moeten krijgen. ik heb geen links bij de hand, maar kijk maar rond, er is overal bewijs. ik voel me nog slechter voor gen alpha en de "ipad kids." ik was een soort van ipad kid in mijn jeugd, maar het was niet zo erg als nu. ja, technologie kan heilzaam zijn als het met mate wordt gebruikt, maar niemand wil grenzen stellen aan zijn schermtijd. we leven praktisch online. ik heb veel meer plezier als ik uitga met mijn vrienden en zo, maar ik heb de neiging om mezelf op te sluiten omdat ik geen motivatie heb en ik een beetje geestesziek ben. de hele tijd in de buurt zijn van technologie maakt het alleen maar erger. het is een vicieuze cirkel en ik probeer er uit te komen ^^;
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 41
- Deals
- 3
Ik ben 10 jaar geleden gestopt met tv kijken. Die troep zal je lobotomiseren.
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,071
- Deals
- 1
Ik kijk ook geen tv. Misschien how-toe maar nooit fictie drama nieuws ect. Het is allemaal propaganda ontworpen om je te woedend te maken op de verkeerde mensen. Het hele iPad tablet debat....Je moet je realiseren dat we eigenlijk helemaal niets weten, maar de luidruchtigste speculanten zijn meestal de minst gekwalificeerden. Het is iets dat individueel is. Natuurlijk zou niet elk kind aan een tablet vastgebonden moeten zijn, maar ik ken er een paar die dat wel zijn en het heeft hen enorm geholpen. De belangstelling van een kind voor leren is recht evenredig met de belangstelling voor het onderwerp. Kinderen leren hun tafels van vermenigvuldiging niet omdat papa en mama dreigden iets af te pakken. Ze raakten geïnteresseerd op het moment dat ze het de Power Rangers of Blaze of My Lil Pony zagen doen. Ik heb specifieke voorbeelden, maar het is te dicht bij doxing mezelf om veel te zeggen. Hoeveel plaatsen achter de komma ken jij pi? Ik ken een 8-jarige die het tot 35 cijfers achter de komma weet. Hoeveel talen spreek je? Ik ken een kind van 6 dat er 4 spreekt en begrijpt. Die 8-jarige kan vermenigvuldigen, 4 cijfers x 4 cijfers, net zo snel als jij met een rekenmachine. Hij krijgt het goed. De overheid zegt dat ze gehandicapt zijn, maar volgens mij zijn ze anders begaafd. Ze hebben alles wat ze weten van tablets geleerd. Die 8-jarige programmeert chatbots die je kunt downloaden van guithub. Hij heeft een YouTube-kanaal. Hij heeft geen hulp nodig, hij kan het allemaal.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
je hebt helemaal gelijk tbh. ik ben al van jongs af aan online, maar toen ik op de basisschool zat, leerde ik ongeveer de helft uit fysieke boeken, dus ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. het wegnemen van mijn elektronica heeft me nooit geholpen, en als het al iets was, dan heeft het zowel mijn geluk (niet dat het afhankelijk was van apparaten, maar het was gewoon klote om dat niet als OPTIE te hebben) als mijn leren belemmerd. het internet kan een geweldig educatief hulpmiddel zijn, maar er staat ook veel hersenrot-inhoud op. Kinderen hebben gewoon onderscheidingsvermogen nodig, en veel kinderen die ik ken hebben dat niet. Ik weet dat er slimme kinderen zijn zoals degenen die u noemde, maar ik ken ze niet persoonlijk (tenzij je mezelf meetelt... ik wil niet arrogant klinken, maar ik had interesse in biologie, meer specifiek menselijke biologie en verschillende ziekten toen ik nog heel jong was. van 4 tot 8 jaar was dit mijn grootste interesse, lol...).
en ik ben het ermee eens dat de overheid graag overdrijft met diagnoses, overdrijft en soms zelfs geestesziekten verzint om medicijnen te promoten. er zit een grotere agenda achter. ze willen hersenloze, homogene werknemers creëren en "iedereen in het gareel houden" om het zo maar te zeggen. erg ontmoedigend. zelfs echte geestesziekten hebben hun voordelen. ik zou gediagnosticeerd kunnen worden met schizofrenie (heb nooit een officiële diagnose gekregen omdat ik geen medicijnen wil, maar ik voldoe aan de diagnostische criteria en heb psychotische episodes gehad die mijn leven negatief beïnvloed hebben. Veel mensen die ik ken schijnen te denken dat het door drugs komt, maar ik vertoonde al tekenen lang voordat ik met drugs begon...) en hoewel het zeker zijn nadelen heeft, helpt het mijn kunst en schrijven. het is echt expressief en meer "rauw" denk ik. plus soms voelt mijn paranoia meer als intuïtie. het klopt ongeveer 50% van de tijd... lol
en ik ben het ermee eens dat de overheid graag overdrijft met diagnoses, overdrijft en soms zelfs geestesziekten verzint om medicijnen te promoten. er zit een grotere agenda achter. ze willen hersenloze, homogene werknemers creëren en "iedereen in het gareel houden" om het zo maar te zeggen. erg ontmoedigend. zelfs echte geestesziekten hebben hun voordelen. ik zou gediagnosticeerd kunnen worden met schizofrenie (heb nooit een officiële diagnose gekregen omdat ik geen medicijnen wil, maar ik voldoe aan de diagnostische criteria en heb psychotische episodes gehad die mijn leven negatief beïnvloed hebben. Veel mensen die ik ken schijnen te denken dat het door drugs komt, maar ik vertoonde al tekenen lang voordat ik met drugs begon...) en hoewel het zeker zijn nadelen heeft, helpt het mijn kunst en schrijven. het is echt expressief en meer "rauw" denk ik. plus soms voelt mijn paranoia meer als intuïtie. het klopt ongeveer 50% van de tijd... lol