Natuurlijk!
Allereerst sorry voor mijn Engels, ik weet dat het soms "raar" kan zijn...
Dus, ik heb verschillende hoeveelheden geprobeerd op de base-zuur methode totdat ik de juiste vond.
DE KEY ANYWAY IS DE VACUÜM DISTILLATIE, ik schrijf op Hoofdstad, omdat ik heb gezien dat (hetzelfde als met mij gebeurde in het begin) na het doen van de base-zuur, als we zien het resultaat (een vuile en extreem dichte crappy honing) we denken dat er iets mis was, dan hebben we niet verder gaan... maar hier is de sleutel.
VOOR 50 GR VAN WAS (ging lage schaal, want ik heb slechts een kleine hoeveelheid was)
1. Doe de 50 gram was in 70 ml dH2O en 12 gram loog, verhoog de temperatuur langzaam tot 80º C, blijf roeren als de 80º is bereikt gedurende een uur.
2. voeg aan het mengsel 32,5 gr HCL 65% toe en blijf nog 1 uur roeren bij 80ºC.
3. doe het mengsel in een sep trechter, gooi de waterlaag weg en voeg een behoorlijke hoeveelheid dH2o met 5% natriumbicarbonaat toe (of maak gewoon een verzadigde oplossing) en doe de typische bewerking in sep trechter en laat het 30 minuten staan.
4. herhaal nog 2 keer het wassen met de verzadigde oplossing, gooi altijd het water weg en de 1 keer alleen wassen met water.
(als er een emulsie verschijnt, probeer dan het wassen met pekel)...
5. vacuümdestilleren tot al het water weg is (het is maar een kleine hoeveelheid die problemen geeft) en kan worden gedaan in rotovap.
en....
VOILA! je hebt het gewenste product, alleen met een andere kleur dan de oude glycidaat gaves... het resultaat is een donker roodbruine olie.