@G.Patton Tein aikoinaan melko paljon kratomin/kavalaktonin uuttamista. Olin kehittämässä 7-OH mitragyniinin sublingvaalista lääkeannostelujärjestelmää opioidiriippuvuuteen ja dihydrokavainin transdermaalista laastaria tupakoinnin lopettamiseen. Tässä viestissä keskitytään kratomin uuttamiseen, vaikka samoja "havaintoja" parannetuista uuttamismenetelmistä voidaan soveltaa kava-kavaan. Toivon, että muistaisin tarpeeksi menettelystäni kirjoittaakseni täydellisen raportin... mutta siitä huolimatta jaan joitakin kuvia, jotka otin prosessin aikana. Onnistuimme myös tekemään hyvän ja vankan kvantitatiivisen analyysin alkaloidien, kuten korynantheiinin, 7-hydroksimitragyniinin, isokorynantheiinin, mitragyniinin, paynantheiinin, speciociliatiinin ja speciogyniinin määrittämiseksi. Agilent 1100 -laitteeseen yhdistettiin triple quad -massaspektri. Kolonni oli Waters Acquity BEH C18 -kolonni (1,7 μm, 2,1 × 100 mm) ja liikkuvina faaseina ammoniumasetaattipuskuri (A) ja ACN (B). Kehitimme myös menetelmän useimpien kavalaktonien, kuten desmetoksyyangoniinin, dihydrokavaiinin, yangoniinin, kavaiinin, dihydrometystisiinin ja metystisiinin erottamiseen ja kvantitatiiviseen analyysiin, mikä oli todella hankalaa. Minulla ei valitettavasti ole kromatografeja kava-analyysiä varten.
Muistan kuitenkin onnistuneeni erottamaan ja keräämään noin 50 mg puhdistettua paynanteiinia flash-kromatografian avulla, ja se järkytti maailmaani. Kunpa näiden yhdisteiden synteesireitit eivät olisi niin monimutkaisia!!! Alla on minun make shift flash-kromatografiajärjestelmä lol. Käytin peristalttista pumppua, jossa on digitaalinen ohjaus ja redisep flash-kolonni.
Palatakseni takaisin kratomin uuttamiseen, paras alkuperäinen uuttamismenetelmä, jonka löysin, oli ottaa jauhemainen kratom ja lisätä siihen etyyliasetaattia. Käytimme 5 litran reaktiopulloa, jossa oli yksi 24/40-kaula. Käytimme sonikaation ja lämmön yhdistelmää refluksilauhduttimen kanssa. Alla olevassa kuvassa kratomin uutto on vasemmalla ja kava-uutto oikealla.
Sen jälkeen suodatimme, haihdutimme liuottimen ja teimme jonkinlaisen A/B-uuton. Päädyimme näihin tummanvihreisiin kiteisiin, jotka ovat kuvassa alla.
Lopuksi muistan, että kratomin ja kava-jäännöksen talvehtiminen/rasvanpoisto toimi erittäin hienosti.