Jeg er glad for at høre, at du tager dine første skridt i den retning.
Jeg anbefaler simpelthen min metode, der er lagt ud i synteseafsnittet. Jeg tror, jeg stillede dig et spørgsmål, hvis du vil gå let eller undervise en. Vælg blot ethylacetat og brug det til din syntese. Du kan også bruge DCM, men jeg anbefaler det ikke som 1. syntese. Du har brug for mere eqfor DCM. I DCM er den generelle regel, at du ikke kan komme over 38c, fordi det vil koge, simpelthen holde temperaturen på 36-37c, og du vil have sin reaktion på ca. 3 timer, nogle gange mindre nogle gange mere. Du vil vide, at reaktionen er slut, når temperaturen ikke holder sig selv (lidt)
2. Du kan bruge HCL-methylamin + NaOh, du kan bruge 40% aq-opløsning, du kan selv lave 40% aq-opløsning (bedste metode). Men for at gøre det selv har du brug for en seriøs udsugningsventilator og lidt mere seriøse forhold.
3. Altid en dråbe pr. 1s, du kan gøre det hurtigere, hvis du ved, hvad du laver, men til at starte med skal du gøre det på den måde.
4. Du kan bruge tyngdekraftsfiltrering, du kan endda bruge klud til det, det er alt sammen ok. Buchner/vakuum hjælper bare og gør det hurtigere.
5. 99,6 % er god acetone
6. Maske er absolut påkrævet, måske kan nogen, der har erfaring med meget god udstødning, beslutte ikke at bære maske i lille skala. For dig er det nødvendigt, også med handsker
7. Fast affald lægges i en pose og smides i en skraldespand langt fra hjemmet, væsker kan destilleres for at genvinde dem, men ellers spildes det bare i noget jord udenfor, når ingen ser det.