Først forsøgte jeg at opløse 40 g Kratom-pulver i 200 ml eddikesyre 5%, hvilket ikke fungerede som forventet, fordi det stadig var fast og ikke i opløst tilstand, så jeg tilsatte yderligere 200 ml af syren og omrørte blandingen i et par minutter på en magnetomrører. Derefter tilsatte jeg 200 ml varmt/varmt destilleret vand og omrørte i yderligere 5-10 minutter.
Så lavede jeg NaOH-opløsningen (men med normalt vand i stedet for destilleret vand, fordi jeg ikke tænkte på, at vandet i NaOH-opløsningen også skulle være destilleret
), og tilsatte ca. 300 ml af det, fordi jeg i starten brugte mindre NaOH i opløsningen, og pH-værdien steg ikke så hurtigt. Den sidste pH-måling var omkring 12-13, hvor opløsningen havde en mørkerød til brunlig farve.
Derefter lod jeg opløsningen røre sig i ca. en time og holdt den varm med varmepladen på det magnetiske rørebord.
Derefter tilsatte jeg ca. 40 ml toluen, rørte godt rundt og lod de to faser adskille sig i et par minutter. Jeg tog toluenfasen op med en pasteurpipette (hvilket var en helvedes procedure, næste gang vil jeg bruge en skilletragt) og hældte den ned i et fladt pyrexglas. Jeg ekstraherede to gange mere med 40 ml toluen.
Jeg lod opløsningsmidlet fordampe over natten udenfor og skrabede derefter det tynde lag, der var tilbage, med et barberblad. Jeg fik et P
pulver, som var lidt mørkere end på det billede, jeg sendte.
Jeg opløste pulveret i 20 ml acetone, filtrerede det og lagde det igen på pyrexglasset. Efter Aceton opløst fik jeg dette orange pulver med et par krystaller i det, der lugter blomster som du beskrev i hovedindlægget. Jeg har ikke vejet det endnu, fordi jeg vil lave endnu en Aceton-vask i håb om at få bedre krystaller.