Kratom syre-base-ekstraktion

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1

Q5ZzWUGrkI

Introduktion
E3jagdOrTy

Enhver bruger af Kratom kan bevidne, hvor irriterende det er at skulle kvæle flere gram groft pulver for at opnå sin egen personlige lyksalighedstilstand. Da jeg for nylig havdeudvundet DMT fra forskellige plantekilder, spekulerede jeg på, hvorfor jeg ikke kunne bruge samme slags metode til at udvinde de aktive alkaloider (især mitragynin og 7-hydroxymitragynin) fra Kratom-pulver for at fremstille en krystallinsk opløsning, der er lettere at indtage. Efter omfattende research om emnet fandt jeg kun en håndfuld manualer om emnet (som alle brugte forskellige metoder og nogle gange var inkonsekvente i teorien) og endnu færre oplysninger om de subjektive effekter af slutproduktet ved brug af forskellige administrationsveje.

Udstyr og glasvarer.

  • 0,5 L Pyrex-skål;
  • 0,5 L (x2) og 200 ml (x2) bægerglas;
  • Magnetiskomrører med varmeflade;
  • Øjendråber (eller Pasteur-pipette);
  • Barberblad.

Reagenser.

  • 30 g Kratom-blade ( pulver);
  • 200 ml 5% eddikesyre (AcOH);
  • ~ 40 g NaOH *;
  • ~ 40 ml toluen;
  • ~ 200 ml destilleret (H2O).
* - NaOH er en stærk base, der altid skal håndteres med ekstrem forsigtighed. Kombinationen af NaOH og vand giver en eksoterm reaktion og skal derfor altid tilsættes meget langsomt til en opløsning, der indeholder H2O; hæld ALDRIG H2O i et glas, der indeholder NaOH, tilsæt altid NaOH til en stabil flydende opløsning i stedet.

Fremgangsmåde

1. Jeg opvarmede 30 gram af min Bali Kratom og tilsatte 200 ml Heinz destilleret eddike (5% eddikesyre) til bægerglasset, hvilket var lige nok til at dække pulveret helt. Derefter rørte jeg rundt i blandingen og lod den stå, indtil jeg ikke længere kunne se, at Kratom blev opløst, hvorefter jeg tilsatte en tilsvarende mængde (200 ml) varm destilleret H2O.

2. Jeg satte et varmt vandbad over (en elektrisk kogeplade ville fungere endnu bedre) og satte opløsningen i det, mens jeg konstant skiftede lunkent vand ud med næsten kogende
vand.
HYlrW1cOIy
KCPIO2qsrE
GHTCa6lrQJ
3. Jeg tilsatte NaOH aq. opløsning, indtil pH-værdien steg til 11.

4. Da der var gået en time (mens jeg hele tiden holdt mit varmtvandsbad varmt), tilsatte jeg toluen. Brug ca. 1 ml toluen pr. 1 g anvendt blad.
Tilsætnu dette til din varme/varme basificerede bladopløsning, og rør godt rundt.
O6mYuLRGfv
2D3TyYteom
Hvis du har brugt bunsenbrændere eller alkoholflammer til at holde opløsningen varm, skal du sørge for at slukke dem, før du overhovedet åbner flasken med toluen. Toluendampe er MEGET brandfarlige. Bliv ikke en del af statistikken. Brug i stedet metoden med varmt vandbad, som er nævnt ovenfor. Når du har omrørt toluen i den varme opløsning i ca. 5-10 minutter, skal du lade den skille sig ad.
Mzv0TX95kJ
5. Du har to forskellige lag, træk det øverste lag (toluen) af med en pipette af glas. Din opløsning i pipetten (eller Pasteur-pipetten) skal se gul ud, næsten som flad Mountain Dew.
S8MZxECwPY
NjqMgPGl1D
6. Dekanter dit toluenlag over i en flad glasbakke (Pyrex). Den skal du bruge til at opsamle dit produkt og fordampe toluenen. Du skal gentage trin 4-5 med tilsætning af toluen2 gange mere for at øge ekstraktionsudbyttet.
9v17xGcmVw
C7Y4GiZXlI
7. Inddamp toluen foran en ventilator. Det foretrækkes at gøre det udenfor, men det er ikke alle steder, det kan lade sig gøre. Hvis du er nødt til at gøre det indenfor, så sørg for, at du ikke er i nærheden af stikkontakter. Det erogså VIGTIGT at have tilstrækkelig ventilation ved at åbne vinduer eller døre, der kan give luftudskiftning.
KmQaUu23xk
8. Når toluenen er fordampet, vil du stå tilbage med et orange/gult lag i bunden af bakken, som dufter meget af blomster. Tag et barberblad og skrab alt materialet op, og du vil ende med dette (se nedenfor). På dette tidspunkt foretog jeg en acetonevask og inddampede i en flad Pyrex-bakke for at få rene krystaller. Derefter skrabede jeg dette op for at få mit endelige produkt.
Z1QCfTXxUV
TjyGwHaBQS
Efter en ekstraktion på 40 g endte jeg med ca. 400 mg af disse Kratom-krystaller. Det er etudbytte på ca. 1 %.
 
Last edited:

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Smukt. Har du nogensinde forsøgt dig med oxidationsprocesser af ekstraktet for at øge niveauet af 7-HO og pseudoindoxyl (og så videre)?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Ja, det er ikke så enkelt som ekstraktion. Det kræver 3 trin, nogle reagenser og glasvarer. Jeg laver et emne med en manual. Følg med her.
 
Last edited by a moderator:

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Jeg har haft succes med UV, H2O2 og biokonversioner ved hjælp af Aspergillus oryzae.

Hvilke metoder har du prøvet?
 

NevaBetta

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 4, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
1
Hej pungrotte! Kan du uddybe din H2O2-metode?

Jeg vil selv forsøge mig med kun H2O2, men også H2O2 og blegemiddel.

Kunne du dele, hvad du brugte, samt hvor længe du kørte RX for? Jeg har nogle 36% mitragynin, som jeg vil lege med og lære at konvertere i godt udbytte.

Jeg har også rose bengal, som jeg var heldig at købe, så jeg arbejder også på at forsøge mig med fotooxidation. Jeg skrev en kommentar til denne tråd for et par minutter siden. Jeg arbejder stadig på en oparbejdning for at fjerne biprodukterne og ureageret rose bengal fra alkaloiderne.

Alle detaljer er velkomne. Jeg vil skrive ned og sende hver metode og resultaterne i løbet af de næste par uger forhåbentlig med god succes!

tak!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Kan du beskrive dine manipulationer? Kan du forklare, hvordan du kontrollerede dit resultat?
 

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Man kan øge 7-OH med bare sollys. Jeg vil prøve at finde oplysninger om andre veje i aften.
Jeg vil også se, om der er noget, jeg kan gøre for at anvende noget af den nye ibogain-relaterede kemi, som jeg for nylig har lært, på kratom-afledte forbindelser.
"Det blev også konstateret, at den samme transformation kunne
udføres rent ved hjælp af singlet oxygen genereret ved bestråling med synligt lys i nærvær af
af rose bengal, under luft eller ren O2-atmosfære, men udbyttet var stadig beskedent (skema S1A).
Interessant nok viste det sig også, at denne fotooxidationsreaktion kunne finde sted ved stuetemperatur under sollys.
temperatur under sollysbelysning, uden behov for tilsætning af et eksternt reduktionsmiddel
middel, omend i lavt udbytte (8% ved NMR). Derfor er det tænkeligt, at en lignende proces finder sted
i selve planten, eller mere sandsynligt, i tørt bladmateriale, der har været udsat for luft i
i længere tid, hvor stærkt farvede fytokemikalier (f.eks. porfyriner) fungerer som en
erstatning for rose bengal. Dette fænomen kan forklare observationen af 7-OH i nogle
prøver af Mitragyna speciosa, men ikke i dem, der er analyseret i denne rapport."

https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acscentsci.9b00141
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43

Kan disse krystaller tages på denne måde? Hvis ja, hvordan? Mundtligt?
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
nogen oplysninger om dosering af eat crystals? :)
 
Last edited:

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
For 5% eddikesyre, kan vi fortynde eddikesyre 80% med H2O?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Selvfølgelig. 5% AcOH kan købes i enhver dagligvarebutik.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43

Er det her ok?
UAWhjaBbiz
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Send venligst din succesrapport her, det hjælper vores fællesskab!
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Jeg fik den idé at dele alle de erfaringer, jeg har gjort mig, på dette forum ... bare rolig.
Jeg håber bare ikke at forurene noget emne

ps: kratom er ikke planlagt i disse dage, men jeg vil skrive, når jeg er færdig!
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Kan ethylacetat bruges i stedet for toluen?

eller tror du, at en kommerciel toluen som denne er ok? (ingen oplysninger... bare: toluen-3.3.b )
GybfTFQHKi
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Benzen og dets homologer. Ethylacetat er ikke det bedste valg til ekstraktion af alkaloider.
 

OttoBulletproof

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 2, 2023
Messages
18
Reaction score
15
Points
3
Kan nafta bruges til ekstraktionen?
 
Top