För min del bidrar jag med det jag kan inom dessa områden. På flygsidan använder de det för mycket små kvantiteter, högst 10 kg eller så, och det är också en logistisk mardröm och det finns många variabler, tullhundar och samma person som är ansvarig.
När det gäller fraktflygplan finns det särskilda fall där man efter att ha genomgått alla kontroller och med hjälp av personer på flygplatsen och i företaget kan få en inspektion av flygbolagets säkerhetstjänst som kommer och tvingar dem att lasta av varorna för att kontrollera att de inte innehåller kokain. Med båt är det långsammare men mer effektivt. Här finns det flera. En av dessa metoder är att göra det med överraskning, det vill säga att en företagscontainer öppnas och belönas. Den är lastad med resväskor på 20 till 25 kg och normalt är de 300 till 500 kg maximalt. mer än någonting annat eftersom om du bara har uppnått avgång så måste du vid ankomsthamnen ha kontakt för att veta om den containern ska inspekteras, de är tre färger orange, grön och röd, en annan faktor spelar också här, det finns för många containrar som anländer på samma fartyg och det är helt omöjligt att inspektera dem alla, därför är detta den mest använda modaliteten på sjöfartsnivå bortsett från alla de många andra som finns. Men vi måste ändå komma ihåg att vissa kranar kan upptäcka om containern är överviktig, så det drar till sig uppmärksamhet. Det är lättare att upptäcka från 500 än från 300. Det tar till exempel 300 att förbereda lastbilen för att komma in och ta bort resväskorna och lämna hamnen.
Å andra sidan finns det ett rykte om att containrar som är fullt betalda lastas och lossas normalt som alla andra, men här talar vi redan om kvantiteter på 1 till 10 ton. Sanningen är att jag inte vet om detta existerar eller inte, men det är säkert så att man betalar rätt, mycket rätt personer. Dessa linjer existerar verkligen.
Det är därför jag föredrar distribution redan på destinationen till ett bra grossistpris (om någon har lager i Spanien skulle jag vara intresserad) Sammanfattningsvis är det alltid bättre att skicka till sjöss för stora mängder eftersom det är omöjligt att hantera stora mängder med flyg. Detta är ett mycket omfattande ämne som man kan prata om mycket länge. Jag hoppas att du gillar min information, hälsningar till alla