TLC när man tillverkar b-styren?

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Hej på er,

Jag läste precis TLC av droger inlägg här.
Jag bråkar för närvarande med Henry-reaktionen men jag har också bråkat med kalla reduktiva animationer av tryptamin - i princip flyger blind ...

Jag är lite förvirrad - jag roade mig bara med vad chatGPT föreslog som utgångspunkt.
Jag är lite förvirrad. Behöver jag båda UV-våglängderna för att se allt om jag inte utvecklar med jod och helt enkelt tittar under UV?

Mitt senaste test använde 8:2 etylacetat: etanol - jag har ingen ammoniak och det sa att jag kunde komma undan utan det.

Det jag tycker är att båda fläckarna bara stiger upp till toppen av var den mobila fasen kommer till ... Jag ser ingen skillnad i det avstånd som färdats, men jag antar - eftersom jag använde 2,5-DMOBA och tryptamin bara för att träna med.
FAKTISKT - efter den tid det tog mig att skriva det här inlägget undersökte jag plattan igen under UV och kan nu se startpunkten ...

1. Jag kommer mestadels att använda denna teknik för att säkerställa full omvandling i synteser i motsats till att testa förköpta droger för renhet - så jag antar att om jag upptäcker med RM och det visar flera "prickar" efter utveckling, visar det att det ännu inte har skett full omvandling?

2. Är det också en bra idé att ta ett prov av den icke återflödade blandningen också för jämförelse - förutsatt att du behöver se att den utvecklas annorlunda?

Jag antar att jag är lite förvirrad ...

Här är mitt andra försök - 2,5-DMOBA till vänster och tryptamin till höger. (Jag förstår att det är osannolikt att du testar dessa två bredvid varandra) fortfarande dock - tester

Jag tyckte också att det var lite roligt när du sa att klippa plattan med sax eftersom min är glas lol
Jag köpte dock en glasskärare som fungerar bra men är svår att skära rakt därav de svagt vingliga kanterna.

MIEkxurSzn


Åh det är konstigt, det vände bilden i sidled....okay botten av plattan till höger, toppen till vänster. Jag ber om ursäkt för det.
Så det finns 2, 2,5-DMOBA-fläckar och 3x tryptaminfläckar ... inte säker på varför de övre fläckarna på tryptaminfläckarna inte visar sig ... brist på ammoniak?
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Ärligt talat trodde jag att det svåra skulle vara att "hitta" - men så fel jag hade! Ha
 
Top