Question Rasemisering

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Hej, jag snubblade över en intressant artikel,
Jag snubblade över en intressant artikel där ämnet racemisering av l-metamfetamin tillbaka till den racemiska produkten nämns. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Attachments

• wiqLnVGtT7.png
    wiqLnVGtT7.png
    118.2 KB · Views: 392

Evilcarrot2

Don't buy from me
New Member
Reaction score
17
Jag såg också detta och skulle vilja veta mer.
Då kan allt som återstår l-amph eller l-methamp regenereras till racemiskt och få ytterligare 25% mer d-anpth eller d-methamph med endast 1 gång recemitise.
Om någon har någon erfarenhet av racemitisering skulle det vara mycket mottaget

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Ja, det skulle vara mycket intressant, särskilt för större produktkvantiteter. Tyvärr har jag inte hittat något mer exakt, vilket får mig att anta att processen är mycket komplex eller olönsam.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
669
Deals
8
Verkar intressant Jag försöker gå djupt in i processen Jag kommer att uppdatera om jag hittar rätt sätt för det ;-)

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
669
Deals
8
Det kommer inte att gå fort, jag har inte så mycket tid nu, men jag ska klara det, jag är väldigt envis hahahah ;-)

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Jag är glad över att saker och ting nu kommer igång, att de har hittat en väg så snabbt. Jag är mycket övertygad om att vi kommer att hitta ett sätt. Tack Btcboss2022 för att du tog dig an det här projektet :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
509
Deals
5
om du låter din produkt ligga i lösningsmedel i ett mörkt rum i rumstemperatur kommer den att racemiseras av sig själv efter en lång tid. jag förstår vad det innebär, men det är ett alternativ

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Tack Vad betyder "lång tid"? Jag skulle bara ge det ett försök.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
509
Deals
5
Jag har inte gjort det själv, hörde från en annan insektoid som arbetade i ett laboratorium som studerade enantiomeri, så jag vet inte exakt, kanske finns det data om andra föreningar som du kan extrapolera för att få en mycket grov uppskattning.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Då ska jag ta reda på mer om detta, kanske hittar jag något. Tack så mycket

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
509
Deals
5
Jag tror att det gör det, jag har sedan läst upp ämnet och det ser ut som värme och ljus driver racemization, det är ett koncept som används för att datera vissa platser genom att studera fossiler av marina djur och sådant, principen är att titta på% av enantiomerer kan berätta hur mycket tid som har gått sedan djuret dog, eftersom du vet att de flesta aminosyror används i biologiska system som levorotär form, Du ser sedan hur mycket dextrorotär aminosyra som har bildats och därifrån kan du uppskatta webbplatsens ålder, detta förklaras mycket grovt, bara som bevis på konceptet.Så jag hade fel bara med den lätta delen :p. Här är några källor, en av dem hävdar, direkt citat: Vid 160 °C uppnås en racemisk blandning inom 10-20 h, medan racemisk jämvikt i arktiska områden (-10 °C) kräver 1-2 Ma.
G.H. Miller, ... S.J. Clarke, i Encyclopedia of Quaternary Science (andra upplagan), 2013
Rainer Grün, i Encyclopedia of Archaeology, 2008

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Måste en del av D vara närvarande som katalysator, undrar jag?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
509
Deals
5

"Racemisering är den kemiska reaktion som omvandlar en aminosyra till dess alternativa enantiomer eller spegelbildsform. Hastigheten med vilken racemisering fortskrider varierar mellan aminosyror beroende på R-gruppernas förmåga att stabilisera en karbanjonintermediär. Karbanjonintermediären är den molekyl som bildas när vätesidokedjan abstraheras från en aminosyra. I ett idealiskt system är det lika stor sannolikhet för att l- och d-aminosyra bildas när väteatomen åter tillförs karbanjonintermediären, och reaktionshastigheterna framåt och bakåt är lika stora. Under dessa förhållanden ökar d/l från värden nära noll i moderna vävnader tills d/l når enhet vid racemisk jämvikt. En konsekvens av dessa förhållanden är att racemiseringshastigheten avtar i takt med att racemiseringen ökar - den karakteristiska kurvlinjära trenden som uppstår när d/l-kvoten plottas mot den linjära tiden."

Detta är från Miller, jag tar från detta att nej, det behöver inte vara närvarande.D-aminosyror är så sällsynta i naturen att människor trodde att de inte ens existerade, så de flesta levande saker använder endast L-aminosyror i 100% proportion och de racemiserar fortfarande över tiden.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
669
Deals
8
Det är inte samma sak som att lämna det vid RT med lösningsmedel

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Allmän procedur för racemiseringsexperimenten. A
0,06 M lösning av amin (100 mg) och tiol (1,2 eller 0,2 ekvivalenter)
i bensen återflödades under 2 h (stökiometriskt tillstånd) eller 7
h (katalytiskt tillstånd) i närvaro av AIBN (en total mängd av
mängd på 20 mol% av AIBN delades upp i tre lika stora
portioner (när reaktionstiden > 2 h) som tillsattes successivt var 2 h). Efter koncentration späddes återstoden
med HCl (1 M) och lösningen tvättades med Et2O. Vattenfasen
vattenfasen basifierades med mättad natriumkarbonat och extraherades
och extraherades med Et2O. Den rena aminen isolerades efter
torkning på MgSO4 och koncentration.