- Reaction score
- 8
Hej på er. Jag upptäckte detta underbara forum för ungefär 2 månader sedan och det är så fullt av bra och användbar information ... det får mig att ångra att jag inte lärde mig kemi i gymnasiet åtminstone ...
Jag tittade på alla videor som publicerades här.
Jag vill producera i medelstor skala.
Jag vill göra 4mmc och 3cmc. Jag förstår att proceduren är densamma den enda skillnaden är den föregångare du börjar med?
för 4mmc är dess 2-bromo-4-metylpropiofenon aka 2b4mp? och för 3cmc är
2-Bromo-3'-klorpropiofenon aka 2b3c
Jag köpte lite laboratorieutrustning.
Jag har en overhead mixer, 3000ml bägare och en sepparatory tratt men jag kan köpa något annat om det behövs.
Den enklaste metoden från min noob synvinkel är den här:
den här metoden verkar lätt att göra, men den här metoden är från
4'-metylpropiofenon och om jag köper
2-bromo-4-metylpropiofenon från forumet behöver jag bara följa videon från 3:23. rätt?
efter 3:23 får han "Bromineringen av 4-metylpropiofenon ger 2-brom-4-metylpropiofenon i bensen."
Jag kan inte hitta bensen men jag förstår att toluen är bra också.
så för att kunna imitera videon måste jag börja med toluen och lägga till 2-brom-4-metylpropiofenon ? fortsätt sedan som i videon?
också ... Jag kan inte hitta saltsyra HCI men jag hittade HBr Hydrobromic Acid.
så kan jag använda toluen istället för bensen och HBr istället för HCI?
.
Jag tittade på alla videor som publicerades här.
Jag vill producera i medelstor skala.
Jag vill göra 4mmc och 3cmc. Jag förstår att proceduren är densamma den enda skillnaden är den föregångare du börjar med?
för 4mmc är dess 2-bromo-4-metylpropiofenon aka 2b4mp? och för 3cmc är
2-Bromo-3'-klorpropiofenon aka 2b3c
Jag köpte lite laboratorieutrustning.
Jag har en overhead mixer, 3000ml bägare och en sepparatory tratt men jag kan köpa något annat om det behövs.
Den enklaste metoden från min noob synvinkel är den här:
4-MMC (mephedrone) syntes. Komplett videohandledning.
Denna video representerar ett enkelt syntes sätt för 4-MMC (mephedrone) i liten skala från 4'-metylpropifenon. Det finns en total syntesvideomanual som förklarar allt och ger möjlighet att göra 4-MMC till varje nybörjare av organisk syntes. Utrustning och glasvaror: Rund botten...
bbgate.com
den här metoden verkar lätt att göra, men den här metoden är från
4'-metylpropiofenon och om jag köper
2-bromo-4-metylpropiofenon från forumet behöver jag bara följa videon från 3:23. rätt?
efter 3:23 får han "Bromineringen av 4-metylpropiofenon ger 2-brom-4-metylpropiofenon i bensen."
Jag kan inte hitta bensen men jag förstår att toluen är bra också.
så för att kunna imitera videon måste jag börja med toluen och lägga till 2-brom-4-metylpropiofenon ? fortsätt sedan som i videon?
också ... Jag kan inte hitta saltsyra HCI men jag hittade HBr Hydrobromic Acid.
så kan jag använda toluen istället för bensen och HBr istället för HCI?
.