Question Behöver hjälp med att ta bort färg från fetty (fentanal)!!

InnocentBystander23

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Jag har fastnat med ungefär en och en halv Oz blå fetty (fentanyl) . Det är gatukvalitetsbitar, inte ren fentanyl. Min fråga är hur skulle jag gå tillväga för att ta bort färgen? Jag antar att det bara är matfärgning och övervägde att använda aceton som jag har gjort tidigare med meth. Skulle detta fungera? Hur skulle jag ta bort snittet? Tack så mycket

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
342
Enligt min mening behöver du kvantitativ analys. Det blå färgämnet på din fetty bör inte behandlas som samma förorening som du såg på meth, eftersom detta inte är meth och huvuddelen av grejerna förmodligen är mindre än enhetliga med okänd interaktion med aceton / lösningsmedel.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
301
Om du måste ställa dessa frågor tvivlar jag på att du är beredd att hantera ren fentanyl, men ja, nu kör vi:
En A/B syra-basextraktion bör avlägsna skärningarna och färgen och omkristallisering ger ren produkt. Det är nu förmodligen Fentanyl.HCl eller Fentanyl.Citrate. lös i vatten, filtrera, all Fentanyl ska finnas i filtratet (vätskan), Gör alkalisk genom att försiktigt tillsätta natriumkarbonatlösning tills ph är >10. extrahera med icke-polärt lösningsmedel som toluen eller xylen. tvätta extraktet med vatten. Tillsätt citronsyra (vattenfri) i alkohol (IPA går bra) tills ph är 5-6. F-citratet bör falla ut. tvätta grejerna med mer torr xylen eller toluen och sedan med naphta (Shellsol det är i ditt hörn) och låt torka till ett skarpt pulver. Om det inte är ett skarpt pulver löses det upp i en minimal mängd HOT IPA och tillsätt torr Acetone och in i kylskåpet. Tvätta resultatet med naphta och nu borde det verkligen vara torrt pulver.

Försök att inte döda dig själv eller andra.
Fentanyl är ett uselt läkemedel med en dålig säkerhetsprofil, var medveten om detta.

InnocentBystander23

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Jag uppskattar din hjälp, men det finns ingen anledning att vara otrevlig mot mig i början. Och bara så att du vet så använder jag inte fentanyl, men i mitt område har heroinet försvunnit och alla vill köpa den här skiten. Men de blå grejerna fick alla att klaga på grund av sin smak. Extraktionen du pratar om är en som jag har gjort hundratals gånger för röd phos. meth. Tack igen

View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
342
Jag skulle inte anse att svaret är oförskämt, det är bara det att detta faktum är sant för de flesta av oss och OrgUnikum var skyddande mot dig. Ändå gav han dig den information du bad om, vilket jag inte gjorde på grund av det faktum att min attityd också var något skyddande. Arbete med detta material bör utföras med all PPE du kan få, meth-kemi är ganska mycket ingångsnivå jämfört med denna reningsprocedur. Kom ihåg att de flesta glasvaror och PPE bör förstöras efter användning för säkerhetsåtgärder, en liten fläck på bordet eller labbrocken är tillräckligt potent för att döda flera personer. Jag litar på att du har tillräckligt med erfarenhet av farlig kemi med meth för att kunna hantera freebasing/saltbildning. Medan P/I2-reduktion är en explosions- / brandrisk är detta en toxicitetsrisk, som du kanske vet att en stor våt handduk kan användas för att stoppa en skenande methsyntes (jag slår till och med vad om att det kan ha räddat din frihet tidigare), i fallet med fent behöver du som ett super litet rum som du kommer att täcka med tjock plastfolie överallt och hazmat + gasmask + rörliga handskar och medel för att klä av hazmat utan att röra den direkt. Och naturligtvis göra en utspädning (skärning) av fent som måste blandas under längre tid för att inte ha eventualiteten av hotspots (någon jag känner dog av fent hotspot). Jag var den person som tog initiativ till förstörelsen av materialet och tillhandahöll metoden. Jag gillar fentanyl, men jag accepterar endast läkemedelskvalitet i de fall då jag inte har tillgång till det när jag vill. Det är så här jag aldrig blir beroende av opiater, eller åtminstone hittills har jag bara haft överraskningen av det beroende jag var säker på visade sig vara illusoriskt. Bästa önskningar! P.S. Vänligen undersök tillvägagångssättet och be om expertens åsikt, försök hitta någon med tidigare praktisk erfarenhet som en guide.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
301
Folk har blivit ganska gnälliga på da Intanetz, nu väl kära @InnocentBystander23, förlåt det är så trevligt som jag kan göra utan att efterlikna någons universella barnflicka så det kommer inte att bli bättre, ta det eller lämna det.

Jag saknar de gamla dagarna med högkvalitativa flamewars och nej, flaming har absolut ingenting att göra med att skrika förolämpningar eller hot. Allt gick utför, Internet dog faktiskt den dag AOL anslöt Missisippi (datumet är bara en tillfällighet) och ersattes av en förklädd shoppingplattform.
Gamla människor, alltid klagande, jag vet, jag vet, låt oss prata om kriget då.....🤣

InnocentBystander23

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Jag uppskattar din insikt. jag har inte råd att förstöra mina glasvaror just nu så jag ska bara lämna dem som de är och inte röra dem. tack

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
342
du behöver inte bokstavligen krossa dina glasvaror, behandla dem bara med ett starkt oxidationsmedel som piranha-lösning.