- Reaction score
- 30
Från vad jag samlar det är det bara att hitta lite aktiverat fint pulverkol, värma med 10% salpetersyralösning i några timmar. Skölj. Torka. Tillsätt 5 eller 10 viktprocent palladium i en bägare, lös upp med hcl / h202. Tillsätt i bägaren med aktivt kol och rör om en stund för att låta det suga. Tillsätt sedan myrsyra eller formaldehyd för att reducera/fälla ut på underlaget. Skölj. Klart. Eller hur?
några tips? förslag? Låter det här rätt?
hur mycket 10% pd / c anses vara "katalytisk" när man lägger till en reaktion? Jag antar att eftersom det är 7x bättre som en katalysator än koppar, skulle det vara en korrekt mängd att lägga till 1/5 eller 1/7 av den molära ekvivalenten av palladium av kopparklorid som ofta krävs i hemlig kemi ...?
några tips? förslag? Låter det här rätt?
hur mycket 10% pd / c anses vara "katalytisk" när man lägger till en reaktion? Jag antar att eftersom det är 7x bättre som en katalysator än koppar, skulle det vara en korrekt mängd att lägga till 1/5 eller 1/7 av den molära ekvivalenten av palladium av kopparklorid som ofta krävs i hemlig kemi ...?