Hur man minskar / stoppar illamående-kvalm från zenes (opioider)

madmaximus

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 29, 2021
Messages
40
Reaction score
14
Points
8
Det är väldigt irriterande är andra saker som sockerhaltigt vatten som hjälper till för illamående / kräkningar?
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Jag gör inte zenes specifikt men tabletter mot illamående som nauzen hjälper mig med de flesta läkemedelsrelaterade illamående. google säger dimenhydrinat (dramamin) och vitamin B6 kan också hjälpa till. se bara till att alla antiemetika du tar inte interagerar med zenes

om du vill 2 gå för något naturligt, föreslår jag ingefära. de har ingefära klubbor 4 morgon illamående, de skulle förmodligen hjälpa dig. jag har också hört bra saker om aromaterapi, särskilt pepparmyntsolja. akupressur har hjälpt mig tidigare, men bara med mild illamående. den första tryckpunkten på denna lista fungerar bäst :3
 

Jorg

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 14, 2024
Messages
16
Reaction score
12
Points
3
dramamin gör opiat mer potent som prometazin och kodeinfall, du kan också resa på det. ingefära te hade begränsad användning med heroin.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
det var därför jag lade till varningen om interaktioner. jag har snubblat av dramamin förut, dess röv.
 

DieYoung

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 19, 2023
Messages
23
Reaction score
9
Points
3
Vad betyder zenes?
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
förkortning för "nitazener"

starka syntetiska opioider
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Mediciner:
Ondansetron (Zofran).
Metoklopramid (Reglan),
Promethazine (Phenergan),
Att kombinera dessa läkemedel med nitazener kan i allmänhet vara säkert och effektivt för att hantera opioidinducerat illamående och kräkningar. Du bör dock studera instruktionerna och ta hänsyn till individuella egenskaper.

P6-punkten, även känd som Neiguan, är en akupressurpunkt på handleden som vanligtvis används för att lindra illamående och kräkningar. Så här lokaliserar du den: Sträck ut armen med handflatan vänd uppåt. Mät ungefär tre fingerbredder (ca 2-3 tum) från handledens bas. Mätningen ska börja från vecket där handleden böjs. P6-punkten är belägen mellan de två framträdande senorna på insidan av underarmen. Dessa senor blir mer synliga när du böjer handleden något eller knyter en lätt knytnäve.

Pepparmyntste eller pepparmyntsolja kan hjälpa till att lugna magen.

Ibland kan frisk luft eller att sitta i ett välventilerat område minska illamåendet.
Starka dofter, t.ex. parfym eller matos, kan utlösa illamående. Försök att vistas i en miljö med neutral doft.

Sist men inte minst. Om möjligt kan du börja med lägre doser eller minska dosen för att minska biverkningarna, inklusive illamående.
 
Top