Hej, kan du förklara för mig
Kan du förklara för mig vad som är "syftet" med detta legit chemichal-företag först, är det försäljning? tillverkning? utveckling? återförsäljare? eftersom detta är en av de frågor som kommer att granskas?
Jag är ledsen, men det finns bara för många fel i din plan, att en revision och brottsbekämpning kommer att fånga dig omedelbart.
Först och främst kanske du kanske eller kanske inte vet när du kommer att bli autied, det kan schemaläggas men också slumpmässigt, så du kan och kan inte vara beredd på det.
För det andra, om det här är det företag du vill använda som ditt "skal" -företag, vill du börja med att köpa små mängder prekursorer som "passar" den laboratorieutrustning du köper.
För det tredje vill du inte använda ditt företag för någon olaglig verksamhet åtminstone under de första 2-4 verksamhetsåren, nya företag granskas av tullen när de importerar / exporterar något mellan landsgränserna.
För det fjärde, anledningen till att ha en legitim verksamhet i 2-4 år först är på grund av, först och främst legitimitet vid revision och intäkter.
För det femte använder du inte ditt företag för att vara den "huvudsakliga" användaren av olagliga prekursorer. Vad du ska göra är att öppna ett skalföretag i en annan persons namn, köpa prekursorerna genom ditt huvudföretag och sälja det till dig själv med ditt skalföretag. På det sättet när du granskas kommer du inte att hållas ansvarig.
Jag kan bara fortsätta här, men jag hoppas att du redan har tänkt på dessa scenarier?
Bästa hälsningar,
Om du är intresserad av att dela idéer kan vi hålla den här diskussionen i PM, jag skulle vara mer än glad att hjälpa till eftersom jag känner till dessa saker ganska bra.