Question Freebase kokain med eter istället för ammoniak!?

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
70
Reaction score
24
Points
8
Hej, jag har köpt kokablad i Peru,

Jag köpte coca Leaves i Peru och jag ska syntetisera kokain men jag ville freebase min kokain med eter vilket ger mig en mycket renare produkt vet någon hur man utför det korrekt normalt använder vi en 10% ammoniaklösning !?
Snälla hjälp mig...
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Du skulle fortfarande behöva ammoniak om du inte planerar att använda natrium- eller kaliumhydroxid, vilket jag inte tror att jag har hört talas om i detta sammanhang.
Hursomhelst, lös upp kokain i vatten. Tillsätt eter. Tillsätt ammoniak till pH 9. Rör om, skaka, vad som helst, rör om i blandningen en stund. Separera eterskiktet och låt avdunsta. Resultatet är freebase-kokain.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Det är en bra fråga. Det finns förmodligen en exakt stökiometrisk mängd i exakt proportion. Jag är för lat och korkad för att räkna ut det just nu. Ammoniaken används bara för att basera, så lägg bara till långsamt och fortsätt kontrollera pH för att inte gå över 9,5 eller så. Etern är bara för att dra in baskokainet. Du kan förmodligen komma undan med två portioner 50 ml eter, gissar jag.

Tillsätt eter först och tillsätt sedan långsamt ammoniak tills du når pH 9 och separerar eterfasen (ge den lite tid att basera kokainet och överföra). Genom att tillsätta eter först säkerställer du att du inte överalkaliserar din koks. Det kommer att migrera innan det äventyras. Tillsätt ytterligare 50 ml eter, kontrollera pH i vattenfasen och se till att det är 9, kanske gå upp några punkter till, vänta igen på att eventuellt kvarvarande salt ska basera och överföra, tillsätt sedan eterfasen till den första extraktionen. Låt avdunsta. Du bör hamna med något mindre vikt i baskoks snarare än HCl-salt, eftersom vi tar bort den gruppen från molekylen. Med andra ord är detta en reduktion så produkten kommer naturligtvis att gå ner i vikt. Så kanske ~8,5-9 g fri baskoks.

Släng inte din aq. fas, låt den också avdunsta för säkerhets skull. Förmodligen några spår koks kvar i alla fall.
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
70
Reaction score
24
Points
8
Det enda är att jag inte börjar från Cocaiane Hydroclhoride eftersom jag just gjorde det jag har en vakuumfiltrerad H2SO4 \ kokainlösning.
RvUsNcY1Ky

Och normalt lägger jag bara till ammonnia och det blir grumligare allt jag lägger till ammonnia tills freebasen föll ut:
WifrEmqJ4a


Lägger jag till etern också först här eller hur gör jag det och hur mycket använder jag?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Ok så det är suspenderat sulfatsalt? Använder du kaliumpermanganatlösning? Om du börjar från löv / te tror jag att det här är nästa steg om du inte har gjort det.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Om du inte har oxiderat med permanganatlösning... Jag ska läsa det för dig ...
Kyl din lösning till ~ 5c tillsätt långsamt i små portioner %6 KMnO4 och vänta några ögonblick och upprepa ...
33 ml KMnO4-lösning för varje kg blad / te som används är "sweet spot" - vänta 30 minuter efter sista tillsatsen.
10 g koks är ungefär 2 kg eller 2,5 tror jag? Så ungefär 66 eller 80 ml totalt.
Filtrera MnO2 ur lösningen.
Kokslösningen bör förlora mycket av den röda/bruna färgen och vara blek/klar gulaktig.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Jag antar att jag hoppar in här med lite teknisk data. Kokainets Pka är 8,61. Om din kokainlösning har ett pH på 8,61 är det normalt ett salt. Om du har en kokainlösning som har ett pH-värde på 5,59 (PKb för kokain) har du baskokain, som naturligtvis inte skulle lösa sig i vatten, så om du lägger till din eter. Kloroform eller annat opolärt lösningsmedel till en lösning av kokain i vatten och justerar ph till 5,59 och rör om i ett par minuter och separerar det opolära lösningsmedlet i en separeringstratt, tillsätter mer opolärt lösningsmedel och justerar ph till 5,59 igen och rör om igen och separerar igen i en annan behållare OCH SEDAN upprepar en 3: e gång med tillsats av opolärt, ph-justering och omrörning och separation, denna 3: e fraktion bör indunstas separat, helst under vakuum. Om det finns kokain kvar efter avdunstningen har du upptäckt mättnadspunkten för det opolära lösningsmedel du använder. Om det är mindre än resultatet av ditt andra drag har du fått allt och om det är detsamma som ditt andra drag är ett fjärde drag i ordning. Här är hur de säger att det är gjort;
det första steget, kokablad omrörs med lite bas (t.ex. kalk) - för att säkerställa att neutrala kokainmolekyler finns närvarande - fotogen kan sedan extrahera kokainet från bladen. Vid tillsats av utspädd svavelsyra till fotogenen överförs protonerat kokain till vattenskiktet (en "back-extraktion") som kokainsulfat.

Extraktion av kokain

Detta skikt separeras bort och behandlas med en alkali som kalk, vilket fäller ut neutralt kokain; detta är den råa "kokapastan", allt mellan 30% och 80% ren.

Kokapasta

KokainhydrokloridpulverDen råa pastan skickas sedan till ett annat laboratorium för att avlägsna föroreningar, både oorganiska och alkaloidföroreningar. Den råa pastan löses i utspädd svavelsyra och vattenhaltig KMnO4 tillsätts tills den lila lösningen bara blir färglös (en ovanlig "permanganattitrering"), detta oxiderar alkaloidföroreningarna och lämnar en brun fällning av olöslig MnO2, som filtreras bort. Vattenskiktet, som innehåller protonerat kokain, behandlas med alkali (normalt ammoniaklösning), som neutraliserar kokainsulfatet; det utfällda kokainet filtreras bort och torkas. Detta är "kokainbas".
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Så när man tittar på vad du har där, vad du borde ha gjort är att övervaka pH och när du kom till cirka 6, stoppade och filtrerade ut fällningen och började sedan igen med den flytande fraktionen och ammoniak och tillsatte ammoniak och gick till pH 5,5, filtrerade ut fällningen och lade den åt sidan (det mesta av din baskokain är här) och fortsatte sedan till pH 5 och lade den fällningen åt sidan som förmodligen innehåller lite baskokain. Med vetskap om att bladen innehöll mellan 0,3 och 0,7% kokain bör 100 g blad ge 0,3-0,7 g baskokain. Så ett kg löv har ungefär 1/8-1/4 oz baskokain och om du gjorde det hcl, skulle det vara 10% mer eftersom HCL väger 10% så mycket (306g / m vs 339g / m bas vs HCL, m = mol) ungefär
 
Top