- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Jag undrar varför det finns så få eller inga Metadon-derivat på marknaden. Metadonstrukturen omfattas inte av den nya lagen om psykoaktiva ämnen. Självklart kommer Metadon i sig att skyddas av läkemedelslagen, men varje mindre förändring skulle återigen leda till en receptfri substans. Det är därför jag undrar varför dessa inte finns med få eller inga forskande kemikaliehandlare.
Jag har till exempel undrat om det skulle vara möjligt att ersätta dimetylamino-2-klorpropan med dietylamino-2-klorpropan i metadonsyntesen, vilket skulle resultera i metadon med två etylgrupper i stället för metylgrupper på kväveatomen. Jag är ingen utbildad kemist, men jag kan föreställa mig att detta ämne skulle ha liknande egenskaper som metadon, men inte skyddas av någon lag.
Jag har till exempel undrat om det skulle vara möjligt att ersätta dimetylamino-2-klorpropan med dietylamino-2-klorpropan i metadonsyntesen, vilket skulle resultera i metadon med två etylgrupper i stället för metylgrupper på kväveatomen. Jag är ingen utbildad kemist, men jag kan föreställa mig att detta ämne skulle ha liknande egenskaper som metadon, men inte skyddas av någon lag.