Question Aktuell förteckning över föregångare EU?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Hej

Jag letar för närvarande efter den aktuella listan över föregångare i EU.

Jag vet att man inte kan använda listan till 100 % eftersom många ämnen kan kallas prekursorer utan att finnas med på listan.

Jag har letat länge men bara hittat den här från januari 2023 (Tyskland).

Attachments

• 3h5N6jdVHO.jpg
    3h5N6jdVHO.jpg
    686.9 KB · Views: 57

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,309
Deals
1
Det finns för närvarande inte någon aktuell lista över föregångare. Det finns inte heller någon lista över prekursorer. Det finns så många möjligheter att en lista skulle innehålla 1000 kemikalier

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
I vilket fall som helst tackar jag så mycket för ditt svar.
Jag trodde att det i Europa också skulle finnas något som i USA som ,,list of schedule"

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,309
Deals
1
Det finns scheman över olagliga droger. 1-5. Det finns en lista över bevakade kemikalier, varav många är prekursorer. Andra är reaktanter och reagenser. Det finns lagar mot analoger av droger, som i princip representerar nya droger som inte har listats officiellt som droger. A-pvp. MDPV, methalon mephedrone föll alla en gång under prekursorlagen men har nu listats specifikt i lagen. Dessa droganaloger och prekursorer är desamma över hela världen så om du letar efter namn eller idéer kan du kolla in vår lagstiftare eller så kan du titta på Alibaba eller på marknaden här för vad kineserna säljer.