Jag bryr mig inte om avkastningsprocentspel eftersom det bara är marginaler som pratar. Jag kommer att förklara nedan.
Till din fråga: när det görs korrekt, ~ 55% är möjligt.
Försurningsprocessen är mer eller mindre densamma.
Kolla in
videon (och tråd), och
ny tråd
Mer än avkastningar bryr jag mig om misslyckanden. Och i etylacetat ( ännu mer än i DCM ) , risken för att skruva upp det är högre. När du använder etylacetat som reaktionslösningsmedel kan försurning resultera i en mörk röra och / eller ingen fällning (+ en full papperskorg). När det gäller avkastning är det 0.
Alla andra metoder som bara ger 30% avkastning, men är mer robusta, är en klar vinnare imho.
Etylacetat är dock livräddare när man använder DCM som reaktionslösningsmedel, för att ersätta aceton för försurning, vilket minskar risken för ljusfärgad färg i din produkt till nästan
noll.
Men att göra det kommer med ett pris, vilket är (när man inte har någon pro-torkutrustning) svårare att torka din produkt i rätt tid och korrekt, vilket orsakar tonade skorpor som behöver tas bort före kristallisering (eller bara krossa, men bättre att skära bort dem (inuti är fint vitt, men fuktigt pulver).