Question Waarom komen grote ladingen cocaïne in Europa aan met containers over zee en niet met vrachtvliegtuigen door de lucht?

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Ik vraag me af waarom Europese drugsbaronnen op grote schaal cocaïne importeren uit 's werelds top 3 cocaïneproducenten (Colombia, Peru en Bolivia) via de grootste commerciële havens in Europa (haven van Rotterdam, haven van Antwerpen, haven van Hamburg...) en dat ze dat niet doen door de lucht met een vrachtvliegtuig, omdat de zendingen sneller zouden aankomen, ook al zijn ze duurder. Ik heb zelden gehoord van grootschalige cocaïne-import door de lucht, alleen zie ik soms in het nieuws dat ze privéjets gebruiken.
En ik vraag me ook af waarom de invoer vaak uit commerciële havens komt van landen waar geen cocaïne wordt gemaakt (Brazilië, Ecuador, Panama...).
Bedankt allemaal!!!
 

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 26, 2022
Messages
62
Reaction score
19
Points
8
Ze komen aan met luchtvracht. Maar de zendingen zijn kleiner. Alleen de hele grote zendingen gaan via havens.
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Ik zal het in detail uitleggen ik ken het onderwerp goed en ik heb veel vrienden die exporteren en ik heb geweldige mensen uit mijn land ontmoet Normaal gesproken doen de beroemde drugsbaronnen dat omdat ze de economische capaciteit hebben om meerdere hoeveelheden te exporteren, maar normaal gesproken komen meerdere mensen bij elkaar, laten we ze zakenlieden met economische capaciteit noemen, ze stellen een pool samen van meerdere tonnen waarbij sommige van de zakenlieden de directe hand hebben van degenen die het fabriceren, ze vertellen Laboratoria in Colombia (Chongos) zijn momenteel de grootste producenten van de guerrilla's van het product in kwestie en hebben exit routes. Het samenstellen van de logistiek is waar de zakenmannen voor zijn, de tussenpersoon die het materiaal controleert, de vervoerders op de wegen om de haven te bereiken, de politie en douane van de vissershaven moeten in het kwadraat zijn om 1 of 2 containers met meerdere tonnen te kunnen invoeren, ze moeten ook dezelfde verbinding hebben voor de aankomst op de bestemming en ze kunnen het rustig downloaden dat is een manier van exporteren naar het buitenland per hoeveelheid.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Enige tijd geleden sprak ik met een Colombiaanse boer die zich toelegde op het verzamelen (schrapen) van bladeren van de cocaplant in de Cauca-vallei, en hij vertelde me dat de boeren gedwongen worden om cocapasta te verkopen aan gewapende groepen, dat ze het niet aan burgers kunnen verkopen, klopt dat? o Er bestaat de mogelijkheid om cocabasispasta van Colombia naar Europa te importeren.
bedankt!!
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
de raspachines verzamelen het cocablad, zij zijn niet degenen die het verkopen. degenen die de hydrochloride produceren c. Ze verkopen het of werken voor de guerrilla's, maar als ze iemand hebben om het aan te verkopen en ze beter betalen, verkopen ze het aan jou, het maakt niet uit wie de persoon is, het enige probleem is dat je in staat moet zijn om die gebieden binnen te komen of dat je iemand hebt die je vertrouwt die zich in die sectoren beweegt en dat werk voor je doet. je omdat ze je ook kunnen ontvoeren omdat je een buitenlander bent, maar als je kunt kopen terwijl je geld hebt natuurlijk wel. maar dat heeft niets te maken met exportlogistiek, dat zijn verschillende zaken. Ik heb kennissen die je in Spanje hebt, een 1-hands product maar deze bedrijven zijn zeer delicaat en je speelt niet
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
wanneer je geld hebt maar je hebt niet zoveel connecties en je wilt niet zoveel belasting betalen koop je je koopwaar ergens in colombia normaal gesproken in cauca je krijgt een auto met een inham je moet een plek hebben om bij de haven te komen met 1 garage om het product te krijgen stop ze in koffers met een capaciteit van 25k per stuk en ze zijn dik waterdicht met gps je moet een vierkant hebben een van de 2 manieren die ze meestal hebben zijn 1 in de romp van het schip waar de roosters zijn, ze worden ingevoerd, een andere modaliteit is de torpedo's die zijn bevestigd aan de romp van het schip voor deze 2 modaliteiten moet je deskundige duikers en boten hebben om weer te laden en een kust te naderen waar ze het uit de zee kunnen halen. Normaal gesproken wanneer duikers ze eruit halen laten ze ze naar de diepte gaan omdat de GPS aangeeft waar ze zijn en wanneer de boot beweegt komen ze voor hen aan. dit zou een andere modaliteit zijn.
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Met het vliegtuig is er geen manier om grote volumes te exporteren, de grenscontroles zijn erg streng. Er was een tijd dat ik hoorde dat het vertrek in het kwadraat van de luchthavenpolitie moest zijn en ook de aankomst van de bestemming. Voor koffers, een maximum van 12k per koffer en ze rekenden ongeveer 4.000 USD per kilo bij de uitgang van de luchthaven plus wat ze in rekening brengen voor aankomst, maar de meeste van hen nooit aankomen, daar vertrouwen ze zich toe aan de maagd en ze passeren totdat die ene is opgewarmd. modaliteit en het was echt duur in tegenstelling tot de scheepvaart per boot die is veel goedkoper en meer hoeveelheid
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Met het vliegtuig is er geen manier om grote volumes te exporteren, de grenscontroles zijn erg streng. Er was een tijd dat ik hoorde dat het vertrek in het kwadraat van de luchthavenpolitie moest zijn en ook de aankomst van de bestemming. Voor koffers, een maximum van 12k per koffer en ze rekenden ongeveer 4.000 USD per kilo bij de uitgang van de luchthaven plus wat ze in rekening brengen voor aankomst, maar de meeste van hen nooit aankomen, daar vertrouwen ze zich toe aan de maagd en ze passeren totdat die ene is opgewarmd. modaliteit en het was echt duur in tegenstelling tot de scheepvaart per boot die is veel goedkoper en meer hoeveelheid
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Samengevat is alles goedkoper per boot dan per vliegtuig en de boten kunnen meer hoeveelheden aan, maar ja of ja de eigenaars van die koopwaar moeten alle contacten hebben zodat het veilig aankomt omdat ze garanties moeten hebben dat ja of als het aankomt en als er iets gebeurt en het valt er iemand is die moet antwoorden.
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Tenslotte komt de export niet uit Panama of Ecuador of Brazilië, alles begint in Colombia. De andere landen zijn slechts grensbruggen waar er 1 overslag is of ze stoppen onderweg als de Colombiaanse dokken onmogelijk zijn, ze nemen alles mee naar die andere landen en laden ze daar voor een veel hogere prijs dan de oorspronkelijke oorsprong die Colombia is.
 

B3RS3RK

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 8, 2023
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Normaal gesproken worden de inspecteurs van vrachtschepen betaald, dus het is gewoon makkelijker om een grote hoeveelheid per schip te importeren dan veel kleine hoeveelheden per vliegtuig.
 

kdelorian

Don't buy from me
Member
Language
🇪🇸
Joined
Jul 5, 2024
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Van mijn kant draag ik bij wat ik weet op deze gebieden. Aan de luchtkant gebruiken ze het voor zeer kleine hoeveelheden, maximaal 10kg of zo, en het is ook een logistieke nachtmerrie en er zijn veel variabelen, douanehonden en dezelfde persoon die verantwoordelijk is.

Nu met vrachtvliegtuigen zijn er specifieke gevallen in vrachtvliegtuigen na het passeren van de controles en na het passeren van alle controles met mensen op de luchthaven en in het bedrijf kun je een inspectie hebben door de luchtvaartmaatschappij beveiliging zelf, aankomen en hen dwingen om de goederen uit te laden om te controleren dat ze er geen cocaïne in doen. Per boot is het langzamer maar effectiever. Hier zijn er verschillende. Een van deze methoden is om het met verrassing te doen, dat wil zeggen, een bedrijfscontainer wordt geopend en beloond. Het is geladen met koffers van 20 tot 25 kg en normaal zijn ze 300 tot 500 kg maximum. meer dan wat dan ook omdat als je alleen vertrek hebt bereikt dan moet je in de haven van aankomst het contact hebben om te weten of die container naar inspectie gaat, ze zijn 3 kleuren oranje, groen en rood, een andere factor speelt hier ook, er zijn te veel containers die aankomen op hetzelfde schip en het is totaal onmogelijk om ze allemaal te inspecteren, daarom is dit de meest gebruikte modaliteit op maritiem niveau afgezien van alle vele anderen die er zijn. Maar dan nog moeten we in gedachten houden dat sommige kranen het overgewicht van de container kunnen detecteren, dus dat trekt de aandacht. Het is gemakkelijker te detecteren vanaf 500 dan vanaf 300. Het kost bijvoorbeeld 300 om de vrachtwagen klaar te maken om binnen te komen en de koffers te verwijderen en de haven te verlaten.

Aan de andere kant gaat het gerucht dat containers die volledig betaald zijn normaal geladen en gelost worden zoals alle andere, maar hier hebben we het al over hoeveelheden van 1 tot 10 ton. De waarheid is, ik weet niet of dit bestaat of niet, maar zeker het betalen van de juiste, zeer juiste mensen. Die lijnen bestaan echt.

Daarom geef ik de voorkeur aan distributie al op bestemming tegen een goede groothandelsprijs (als iemand voorraad heeft in Spanje zou ik geïnteresseerd zijn) Tot slot is het altijd beter om voor grote hoeveelheden over zee te verschepen, omdat het onmogelijk is om grote hoeveelheden per vliegtuig te verwerken. Dit is een zeer uitgebreid onderwerp waar lang over gepraat kan worden. Ik hoop dat jullie mijn informatie leuk vinden, groeten aan iedereen
 
Top