Van mijn kant draag ik bij wat ik weet op deze gebieden. Aan de luchtkant gebruiken ze het voor zeer kleine hoeveelheden, maximaal 10kg of zo, en het is ook een logistieke nachtmerrie en er zijn veel variabelen, douanehonden en dezelfde persoon die verantwoordelijk is.
Nu met vrachtvliegtuigen zijn er specifieke gevallen in vrachtvliegtuigen na het passeren van de controles en na het passeren van alle controles met mensen op de luchthaven en in het bedrijf kun je een inspectie hebben door de luchtvaartmaatschappij beveiliging zelf, aankomen en hen dwingen om de goederen uit te laden om te controleren dat ze er geen cocaïne in doen. Per boot is het langzamer maar effectiever. Hier zijn er verschillende. Een van deze methoden is om het met verrassing te doen, dat wil zeggen, een bedrijfscontainer wordt geopend en beloond. Het is geladen met koffers van 20 tot 25 kg en normaal zijn ze 300 tot 500 kg maximum. meer dan wat dan ook omdat als je alleen vertrek hebt bereikt dan moet je in de haven van aankomst het contact hebben om te weten of die container naar inspectie gaat, ze zijn 3 kleuren oranje, groen en rood, een andere factor speelt hier ook, er zijn te veel containers die aankomen op hetzelfde schip en het is totaal onmogelijk om ze allemaal te inspecteren, daarom is dit de meest gebruikte modaliteit op maritiem niveau afgezien van alle vele anderen die er zijn. Maar dan nog moeten we in gedachten houden dat sommige kranen het overgewicht van de container kunnen detecteren, dus dat trekt de aandacht. Het is gemakkelijker te detecteren vanaf 500 dan vanaf 300. Het kost bijvoorbeeld 300 om de vrachtwagen klaar te maken om binnen te komen en de koffers te verwijderen en de haven te verlaten.
Aan de andere kant gaat het gerucht dat containers die volledig betaald zijn normaal geladen en gelost worden zoals alle andere, maar hier hebben we het al over hoeveelheden van 1 tot 10 ton. De waarheid is, ik weet niet of dit bestaat of niet, maar zeker het betalen van de juiste, zeer juiste mensen. Die lijnen bestaan echt.
Daarom geef ik de voorkeur aan distributie al op bestemming tegen een goede groothandelsprijs (als iemand voorraad heeft in Spanje zou ik geïnteresseerd zijn) Tot slot is het altijd beter om voor grote hoeveelheden over zee te verschepen, omdat het onmogelijk is om grote hoeveelheden per vliegtuig te verwerken. Dit is een zeer uitgebreid onderwerp waar lang over gepraat kan worden. Ik hoop dat jullie mijn informatie leuk vinden, groeten aan iedereen