De echt veilige protonmail?

grace

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Discussie over de veiligheid van protonmail en welke andere versleutelde berichtenmethoden raden jullie aan?

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,787
Deals
666
Ik denk het niet. Deze dienst is ook bereid om alle gegevens te verstrekken die het kan krijgen op verzoek van wetshandhavers. Hoe dan ook, als je proton+tor+PGP gebruikt, zal het in ieder geval de vertrouwelijkheid van de inhoud van het gesprek beschermen en je locatie verbergen.

Gebruik niet je telefoonnummer bij het registreren van je mailbox.

Ik raad aan om Jabber te gebruiken (met OTR/OMEMO encryptie).

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,787
Deals
666
Niets is helemaal veilig. Geen enkel hulpmiddel kan als veilig worden beschouwd. Alleen het gecombineerde gebruik van verschillende hulpmiddelen en technologieën zal je een rustige en zekere slaap geven.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
169
Je moet op zoek gaan naar fatsoenlijke mailproviders en ervoor betalen, er is hier niets gratis weg te geven, als je service wilt moet je ervoor betalen en dat kun je het beste anoniem doen.
Toegang tot deze mail account alleen via Tor, het beste via de speciaal geleverde Tor Onion service van de provider en versleutel alle correspondentie met PHP, als dit niet mogelijk is, annuleer de communicatie, sta alleen TLS verbindingen toe, maar het beste alleen voor de sleuteluitwisseling. Sla nooit privésleutels op de server op, versleutel de mailbox volledig of leeg deze altijd direct.
Een van de veiligste methoden die ik kan bedenken.
Dit is correct om je privacy te beschermen en anoniem te blijven, er moeten enkele voorzorgsmaatregelen worden genomen en ook je eigen gedrag speelt een rol.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
169
PGP geen PHP, sorry...

grace

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Welke betalingsdiensten voor geheimhouding beveelt u aan?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
169
Het allereerste wat je moet doen is je hersenen gebruiken en je afvragen waarom je in de meeste gevallen niet voor gratis diensten zou moeten kiezen.
Als een internetdienst niets kost, hoe financiert hij zichzelf dan? Meestal met de verkoop van gegevens, jouw gegevens. Er zijn andere manieren, zie TOR, maar dit moet transparant en vastgesteld zijn.
Ten tweede, om je anoniem te bewegen op het internet, heb je een toegang nodig die niet verbonden is met je echte identiteit. Twee (drie) mogelijkheden, gebruik een buitenlandse toegang, is meestal niet zomaar beschikbaar, maar het is een mogelijkheid. Tweede mogelijkheid, kies een publieke toegang, zonder dat je je gegevens hoeft te geven wanneer je deze gebruikt.
Of de laatste mogelijkheid is om het IP-adres dat op jouw naam staat te maskeren door diensten als TOR en/of VPN/Proxies.
Een internettoegang die wordt gemeld aan een valse identiteit zou ook mogelijk zijn.
Dit zijn de basisvereisten en alle betaalde diensten (behalve de geregistreerde internettoegang) werden betaald met een anonieme betalingsoptie en er werden geen echte registratiegegevens (inclusief het gebruikte IP) gebruikt. De toegang begint dus meestal met de TOR-browser.
Dat is het basiskader. De basisvereiste bij het gebruik van dergelijke methoden is om 100% te voorkomen dat je moet inloggen, moet linken of zelfs je echte gegevens moet vermelden, ook bijv. gebruikersnamen van het clearnet waarmee je verbonden bent. Daarom wordt hiervoor ook vaak een extra apparaat gebruikt, een beveiligde laptop of de LiveOS Talis op VM of USB, om vermenging te voorkomen.
Elke communicatie/verbinding moet versleuteld zijn ssl/tls/openvpn/pgp om de belangrijkste te noemen.
Kijk dan rond, er zijn genoeg providers en vergelijk het aanbod, kies zorgvuldig wat bij je past en probeer de gratis providers te vermijden.
Voor eenmalige mails of eenvoudige registraties kun je wegwerpadressen en gratis diensten gebruiken onder het maskeren van je IP, maar voor een vast adres dat je instelt als anoniem contact voor jezelf kun je het beste op zoek gaan naar een fatsoenlijke mailprovider.