Hallo, ik heb hulp nodig, ik heb twee pogingen gedaan om deze synthese te maken (voornamelijk festers versie) en ik heb hulp nodig? Ik begin weer van voren af aan.
Hier is een andere versie van de synthese die ik probeer, maar ik heb een paar vragen!
Synthese van efedrine/psuedoefedrine
Synthese van efedrine
Efedrine werd gesynthetiseerd volgens de procedure beschreven door Painter en Pigou [7] met
kleine wijzigingen.
Een mengsel van N-methylalanine (1 g) en benzaldehyde (1,2 ml) in DMSO werd
geroerd en verwarmd bij 130°C gedurende 1 uur. Azijnzuuroplossing (5%, 10,3 mL) werd toegevoegd aan het
reactiemengsel en refluxed. Na 4 uur liet men het mengsel afkoelen. DCM (50 mL)
aan het mengsel toegevoegd en geëxtraheerd met 3 x 50 mL H2O. De pH van de waterige
fase werd op 10 gebracht met 10% NaOH (aq) en geëxtraheerd met 3 x 60 mL DCM. De
gecombineerde DCM-extracten werden gedroogd boven watervrij natriumsulfaat en verdampt tot
droogte onder verminderde druk wat ephedrine/pseudo-efedrine (0,79 g) opleverde als een witte,
wasachtige vaste stof.
1. Hoeveel dmso moet ik gebruiken? 250 ml?
2. n-methyl-dl-alanine 25 g?
3. benzaldehyde 30 ml?
4. reflux bij 120-130 graden Celsius totdat de reactie stopt met Co2 bruisen (40-60 minuten).
5. 5% azijnzuuroplossing 280 ml?
6. reflux gedurende 4 uur?
7. laten afkoelen in een 1ltr mason jar
Nu ben ik een beetje in de war!
er wordt dcm (50 ml) toegevoegd aan het mengsel en geëxtraheerd met 3 x 50 ml H20, wordt het dcm afgescheiden en vervolgens gewassen met h2o, of wordt het product geabsorbeerd door het dcm en vervolgens gewassen met h2o en gaat het product terug in de h2o-laag? moet de ph in die stap worden aangepast?
Pas ik vervolgens de ph van het watermengsel aan naar ph 10 met 10% naoh oplossing? extraheer dan met 3 x 60-100ml porties dcm? voeg dcm extracten samen en droog met watervrij magnesiumsulfaat? vervolgens verdamp ik vanaf dit punt tot droogte en hopelijk krijg ik een witte wasachtige vaste stof of is er een procedure om het te laten kristalliseren?
Mijn vorige twee pogingen waren een mislukking. Ik eindigde met een vreselijke olieachtige/wasachtige donkeroranje troep, die festersynthese uitprobeerde, niet goed! 6 uur is te lang
Als een van de experts me zou kunnen helpen, zou dat zeer gewaardeerd worden of als er andere oudere jongens of meisjes op deze site zijn die iemand zou aanraden, kunt u me dan naar hen doorverwijzen zodat ik de antwoorden krijg die ik zoek?