Problemen met Labdas Heroïne synthese?

Darksmoke

Don't buy from me
New Member
Joined
May 15, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hallo,

Ik kwam deze synthesehandleiding tegen en ik heb er een paar vragen over.
Hoewel het in het Duits is, kunt u het misschien vertalen...

Synthese: In einem 10-ml-Zentrifugenglas werden 28,5 mg Morphin, 29,4 mg N,N-(Dimethylamino)-pyridin, 1 ml Dichlormethan (DCM) und 100 µ l Essigsäureanhydrid vorgelegt. Das Gemisch bleibt nun 5 bis 6 min stehen. Nach Ablauf der Zeit wird das Gemisch mit 2 ml Wasser versetzt und in einem Scheiderichter mit 10 ml Dichlormethan ausgeschüttelt. Das Wasser wird abgetrennt und die organische Phase mit wasserfreiem Natriumsulfat getrocknet. Nach dem Verdampfen des Lösungsmittels bleibt Heroin zurück.

1. Als 2 ml water werd toegevoegd aan 100 yl acetanhydrid en 1 ml chloroform, zou dan de rest van het niet gereageerde acetanhydrid niet verdunnen in het water en reageren tot azijnzuur?
1b) Zou het azijnzuur dan niet een deel van de heroïnebase in de zure waterfase doen terechtkomen?

2. Als je evenveel 4-DMAP in het mengsel hebt (dat beter oplosbaar is in DCM dan in water, en het is een vast materiaal, zou er dan na verdamping van de DCM niet alleen heroïne maar ook meer 4DMAP overblijven?

Ik denk dat dit 2 grote vraagtekens bij deze synthese, maar ik heb geen diepgaande kennis van chemie ...

Ik heb ook een aantal vragen die niet gerelateerd zijn aan de synthese, maar aan een zuiveringsproces of kristallisatieproces.

3. Wat is het "Morfine zuur tartraat" en het "neutrale zout ervan" Is er niet gewoon Morfine-tartraat en Morfine-base? Wat zou het zure zout van morfine-tartraat moeten zijn (als het tartraat het neutrale zout is)?

4. Als uit een mengsel van 1-butanol en toluol morfine wordt geëxtraheerd met 1% wijnsteenzuur wateroplossing, zou dan niet ook een deel van de 1-butanol oplossen in het water en later, als het morfine-tartraat weer wordt uitgeknipt met ammoniak, zou dan niet de morfine-base in oplossing gaan met de gedeeltelijke 1-butanol die is opgelost in het water? Ook kan het dan niet uit het water worden gedroogd dan andersom.

5. (heel belangrijke basisvraag) Zou het ook mogelijk zijn om een base in het zout te extraheren uit een pure organische fase zoals DCM+Morfine-base met een waterige zure oplossing? Of zou het zuur nooit de Morfine-base bereiken, omdat deze volledig gescheiden is van het water (met het zuur).

Misschien kan iemand mij helpen! Ik zou heel dankbaar zijn als een deskundige scheikundige mij zou willen bijscholen over mijn (misschien domme) vragen.

Alvast bedankt,

Darksmoke.
 

Teck Tonik

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 18, 2021
Messages
13
Reaction score
14
Points
3
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe je echter doet waar ik altijd al van heb gedroomd, namelijk je eigen herion maken. Ik probeer uit te zoeken of fentanyl moeilijk te maken is, want dat is ongeveer de grootte van mijn tolerantie.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Weet je zeker dat deze hoeveelheid katalysator nodig is (29,4 mg per 28,5 mg morfine)? Ik denk dat dit niet helemaal juist is.
Er wordt water toegevoegd om azijnzuuranhydrideresiduen te extraheren. Ik denk dat heroïne de organische fase niet zal verlaten met een dergelijke verhouding van oplosmiddelen (H2O/dcm - 2/10).
 
Top