- Reaction score
- 30
Voor zover ik heb begrepen, is het gewoon een kwestie van geactiveerde fijne poederkoolstof zoeken, een paar uur verwarmen met een salpeterzuuroplossing van 10%. Spoelen. Drogen. Voeg 5 of 10% palladium in gewicht toe in een bekerglas, los op met hcl/h202. Voeg toe aan het bekerglas met actieve kool en roer even om het te laten weken. Voeg dan mierenzuur of formaldehyde toe om te reduceren/precipiteren op de drager. Spoelen. klaar. Toch?
tips? suggesties? Klinkt dit goed?
Hoeveel 10% pd/c wordt beschouwd als 'katalytisch' bij toevoeging aan een reactie? Ik neem aan dat, aangezien het 7x beter is als katalysator dan koper, het toevoegen van 1/5 of 1/7 van de molaire evenredigheid van palladium of koperchloride, waar vaak om wordt gevraagd in clandestiene chemie, een juiste hoeveelheid zou zijn, toch?
tips? suggesties? Klinkt dit goed?
Hoeveel 10% pd/c wordt beschouwd als 'katalytisch' bij toevoeging aan een reactie? Ik neem aan dat, aangezien het 7x beter is als katalysator dan koper, het toevoegen van 1/5 of 1/7 van de molaire evenredigheid van palladium of koperchloride, waar vaak om wordt gevraagd in clandestiene chemie, een juiste hoeveelheid zou zijn, toch?