TLDR: Nee, dat is niet zo. Creatine is veilig.
Luister goed, honderdduizenden bodybuilders en atleten nemen dagelijks creatine zonder enig probleem. Je bent gewoon ongegronde urban legends en angsten aan het verspreiden.
Creatine is het meest bestudeerde gezondheidssupplement na wei-eiwit en er is consequent vastgesteld dat het bijna onschadelijk is voor het lichaam. Tijdens laadfases kunnen atleten wel 20 gram per dag consumeren gedurende 10 dagen om hun spieren te verzadigen. De lever IS NIET op een belangrijke manier betrokken bij de afbraak van creatine en speelt over het algemeen absoluut geen rol bij de directe uitscheiding, alleen bij de omzetting naar een beter in water oplosbare metaboliet. Creatine is nog nooit in verband gebracht met huidkanker en ik heb moeite om me een plausibele route voor te stellen.
Bovendien betekent het vinden van iets in urine absoluut niet dat het actief wordt uitgescheiden door de nieren om het kwijt te raken. Heb je wel eens gehoord van osmotisch evenwicht? Verdiep je eerst in deze zaken voordat je je voordoet als expert op dit gebied, wat ik helaas voor jou ben.
En omdat een bewering geen waarde heeft zonder bewijs om het te staven, heb ik hier voor jou:
https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-017-0173-z;
"De omvang en herhaling van deze bevindingen leveren overtuigend bewijs dat creatinemonohydraat goed wordt verdragen en veilig is om te gebruiken bij gezonde ongetrainde en getrainde individuen, ongeacht leeftijd."