GPS-bakens. Het grootste logistieke probleem.

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,807
Deals
666
Een van de meest effectieve methoden om drugslaboratoria te identificeren is de gecontroleerde levering van precursoren. Om dit te bereiken hoeven wetshandhavingsinstanties niet rechtstreeks samen te werken met leveranciers van reagentia. GPS-bakens kunnen worden geïnstalleerd bij douanekantoren, douane-entrepots, overslagpunten en andere mogelijke locaties.

Daarnaast kunnen GPS-bakens worden geplaatst op de voertuigen van personen die volgens rechtshandhavingsinstanties mogelijk betrokken zijn bij de productie/distributie van drugs. GPS-bakens kunnen worden ingebouwd in laboratoriumapparatuur.

Deze lijst van het gebruik van bakens door rechtshandhavingsinstanties is niet volledig.

Hieronder staan enkele voorbeelden van hoe de bakens worden gecamoufleerd:

Methoden die moeten worden gebruikt om te voorkomen dat het laboratorium wordt opgespoord:
2VlJf9taBq

Ip3Afg40Sl

Het is noodzakelijk om halteplaatsen te hebben en een team van mensen die daar werken, maar niet weten waar het lab is.

Het labteam moet weten waar de verzamelplaatsen zijn en moet ze op afstand kunnen bewaken. (Videobewaking of echte tegenbewaking)

Idealiter heb je een apart team van mensen die verantwoordelijk zijn voor het beveiligen van de logistiek van de verzamelplaats naar het lab.

1. Bestel precursoren nooit rechtstreeks naar het lab. Gebruik een tussenliggende schakel (garage/tijdelijke opslagplaats/elke andere beveiligde locatie).

2. Rust deze plaats uit met GPS-signaalstoorzenders.

3. 3. Onderzoek binnenkomende voorwerpen en objecten zorgvuldig en in detail. Zorg ervoor dat er geen volgapparatuur aanwezig is.

4. Als je traceerapparatuur vindt, mag de zending precursoren/apparatuur niet verder naar het laboratorium worden gestuurd, dat kan gevaarlijk zijn. Ook mag je die overslagfaciliteit dan niet meer gebruiken en is het raadzaam om het team dat de tracking heeft ontdekt te schorsen.

5. Als de zending met succes is gecontroleerd, moet het laboratoriumteam het voertuig voor verder transport uitrusten met GPS-signaalstoorzenders. Voer het laden en afleveren van apparatuur en reagentia aan het laboratorium uit. Het team dat op de overslagpunten werkt, mag het team dat in het laboratorium werkt niet overlappen.

BELANGRIJK: Het laboratorium moet eerst worden uitgerust met GPS-stoorzenders.

Hoe controleer je of de GPS-jammer goed werkt?

Zet de jammer gewoon aan en controleer het signaalniveau op je smartphone. Vergeet niet dat alle jammers een verschillend bereik hebben, voor één laboratorium heb je 3-5 kwalitatieve jammers nodig (of meer, afhankelijk van de grootte van het laboratorium).

Last edited by a moderator:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
Zou u aanraden om elke bestelling te controleren met GPS-detectors naast handmatige controles?

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,807
Deals
666
Ja, natuurlijk, en bestel ook geen reagentia die op het laboratoriumadres zelf moeten worden afgeleverd.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606

Hebbes! Ik waardeer echt het werk dat je doet met dit forum en gisteren heb ik hier zoveel nuttige informatie ontdekt die veel verder gaat dan de productie van medicijnen!

Bedankt voor je werk

Oppenheimer

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Ik zou verwachten dat een stoorzender een grote waarschuwing is voor de politie dat een huis de moeite waard is om in de gaten te houden. Ik weet niet zeker of de voordelen hier opwegen tegen de nadelen. Ik ben het eens met vrijwel al het andere hier.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606

Ik bedoel, hoe kan een stoorzender worden gedetecteerd?

Waarschijnlijk alleen fysiek als iemand het huis in de gaten houdt of binnenkomt en in dat geval zou het waarschijnlijk al te laat zijn.