- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Ik vraag me af waarom er zo weinig tot geen derivaten van methadon op de markt zijn. De Methadonstructuur valt niet onder de nieuwe wet op psychoactieve stoffen. Het is duidelijk dat Methadon zelf zal worden beschermd door de farmaceutische wet, maar elke kleine wijziging zou weer leiden tot een vrij verkrijgbare stof. Daarom vraag ik me af waarom deze niet gevonden worden bij weinig tot geen chemisch onderzoek.
Ik heb me bijvoorbeeld afgevraagd of het mogelijk zou kunnen zijn om dimethylamino-2-chloropropane te vervangen door diethylamino-2-chloropropane in de synthese van methadon, wat zou resulteren in methadon met twee ethylgroepen in plaats van methylgroepen op het stikstofatoom. Ik ben geen geschoold chemicus, maar ik kan me voorstellen dat deze stof vergelijkbare eigenschappen zou hebben als methadon, maar niet beschermd zou zijn door enige wet.
Ik heb me bijvoorbeeld afgevraagd of het mogelijk zou kunnen zijn om dimethylamino-2-chloropropane te vervangen door diethylamino-2-chloropropane in de synthese van methadon, wat zou resulteren in methadon met twee ethylgroepen in plaats van methylgroepen op het stikstofatoom. Ik ben geen geschoold chemicus, maar ik kan me voorstellen dat deze stof vergelijkbare eigenschappen zou hebben als methadon, maar niet beschermd zou zijn door enige wet.