- Reaction score
- 2
INLEIDING.
N,N-Dimethyltryptamine, beter bekend als DMT, is een krachtig psychedelicum en staat vooral bekend om zijn korte werkingsduur. In tegenstelling tot LSD kunnen de effecten van DMT variëren van 15 minuten tot 3 uur, afhankelijk van de manier van inname. DMT kan worden geïnjecteerd, geïnhaleerd of ingenomen met "monoamine oxidase inhibitor (MAOI)", (MAOI) remt de activiteit van "monamine oxidase". Zonder MAOI metaboliseert het lichaam oraal toegediende DMT snel.
DMT is controversieel onder wetenschappers over de vraag of het in de hersenen wordt geproduceerd of niet. In het boek van Rick Strassman, DMT: The Spirit Molecule: A Doctor's Revolutionary Research into the Biology of Near-Death and Mystical Experiences , stelt hij dat DMT mogelijk wordt geproduceerd in de "pijnappelklier" en dat DMT de "geestmolecule" is en iets te maken heeft met de "ziel". Op dit moment is het niet bewezen of DMT in de hersenen kan worden geproduceerd of niet, maar er is aangetoond dat de enzymen die nodig zijn om DMT te produceren in menselijke weefsels voorkomen, maar buiten de hersenen zelf. In feite werd de aanwezigheid van DMT in de urine in verband gebracht met mensen met schizofrenie en psychose (Jacobs en Presti, 2005).
DMT EN EXTERNE ENTITEITEN.
veel mensen hebben ontmoetingen gemeld met externe entiteiten uit de "hyperdimensionale" ruimte tijdens hun psychedelische ervaring of "trip". deze externe entiteiten lijken meer op wezens zoals buitenaardse wezens en insecten, of "entiteiten" in humanoïde vorm.
rick strassman's mening over ontmoetingen met externe entiteiten in een interview : <<Demiddeleeuwse joodse filosofen op wie ik mij baseer om de Hebreeuwse bijbeltekst en het concept van profetie te begrijpen, schilderen engelen af als Gods tussenpersonen. Dat wil zeggen, ze vervullen een bepaalde functie voor God. Binnen de context van mijn DMT onderzoek, geloof ik dat de wezens die vrijwilligers zien kunnen worden opgevat als engelen - dat wil zeggen, voorheen onzichtbare, onstoffelijke spirituele krachten die zijn ingekapseld of omhuld in een bepaalde vorm - bepaald door de psychologische en spirituele ontwikkeling van de vrijwilligers - die een bepaalde boodschap of ervaring brengen aan die vrijwilliger>>.
DMT EFFECTEN.
Een psychedelische ervaring met DMT kan het volgende inhouden:
- hallucinaties
- tijd-dilatatie
- visuele, auditieve, tactiele vervormingen
- Gevoelens van intense vreugde
- Buiten het lichaam ervaring
- Waargenomen inzichten of openbaringen
- verwijde pupillen
- Onwillekeurige snelle oogbewegingen
- Duizeligheid
- Hoge bloeddruk
- Verhoogde hartslag.
- Misselijkheid en braken
- Coma en/of ademhalingsstilstand (in hoge doses)
- Gevoelens van controleverlies
- Desoriëntatie of verwarring.
- Negatieve emoties zoals angst, bezorgdheid, verdriet, woede of agitatie.
- Angst om gek te worden.
- Gewelddadige of onplezierige beelden of geluiden.
- Herbeleving van pijnlijke herinneringen of trauma's.
- Angst voor de dood.
- Ongeordende stemming
- Ongeorganiseerde gedachten
- Aanhoudende paranoia
- Visuele stoornissen
- Hallucinaties en visuele stoornissen
Dosering DMT (gerookt / verdampt).
- Drempel: 2-5 mg
- Licht: 10-25 mg
- Gewoon: 20-40 mg
- Sterk: 40-60 mg
DUUR DMT TRIP (Gerookt/Verdampt).
- aanvang: 15-30 seconden
- duur: 5-20 minuten
- normale na-effecten: 15-60 minuten
dit is een korte en bondige introductie tot DMT. DMT is algemeen bekend en naar mijn bescheiden mening veel interessanter dan LSD. Dit is ook mijn eerste bericht op het forum )