DET synthese (en analogen DMT, DiPT, MiPT) van indool via LiAH. Videohandleiding.

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
800
Points
83

OSvGa10cUY

✅De techniek is geschikt voor de synthese van populaire tryptamines uit TIHKAL. Als je bijvoorbeeld diethylamine vervangt door dimethylamine (3:20), krijg je DMT.

⚠️De luchttemperatuur in het laboratorium mag niet hoger zijn dan 10°C.
☣️Afzuiging, ademhalings- en oogbescherming.

⚙️
  • Bekers 1000, 500, 250 en 50ml
  • Filterkolf 2000ml
  • Platbodemkolf 29/32 2000ml
  • Terugvloeikoeler 29/32
  • Druppeltrechter 500 en 60ml
  • Glazen trechter 100 mm
  • Schottrechter 60 mm
  • Buchnertrechter 100 mm
  • Labthermometer met lange sonde
  • Magneetroerder
  • Laboratoriumstandaard
  • Rotatieverdamper
  • Warmhoudplaat met temperatuurregeling
  • Eentraps vacuümpomp
  • Filtreerpapier
  • Vijzel en stamper
  • Generator van waterstofgas (droog waterstofchloride HCl)
  • Laboratoriumlepel spatel (roestvrij staal)
  • Glazen roerstaaf
  • Kristalliseerschalen 60-200mm
  • Lakmoes testpapier (pH 0-12)
  • Spuiten 20ml (x4)
🛢️
  • Indool 20g
  • Oxalylchloride 22g
  • Diethylamine 40ml
  • MTBE 1800ml
  • Methanol 750ml
  • LiAH 19g
  • Watervrij dioxaan 1200ml
  • Nat dioxaan ~10-20ml
  • Watervrij MgSO4 20g
  • Droog waterstofchloride HCl (gas)
  • Benzeen 250ml
  • Diethylether 300ml
📑

Fase 1/4

Bereiding van 3-indoleglyoxylylchloride

20 g indool + 240 ml MTBE
22 g oxalylchloride + 240 ml MTBE

Stap 2/4

Bereiding van N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide

3-Indoleglyoxylylchloride + 1200 ml MTBE
Rm + 40ml diethylamine

Stap 3/4

Reductieve aminering van N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide tot N, N-diethyltryptamine via LiAH

19 g LiAH + 350 ml watervrij dioxaan
19 g N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide + 350 ml watervrij dioxaan

Na 26h gebruikt 10-20ml nat dioxaan

Het filtraat wordt gedroogd boven 20g watervrij MgSO4

Stap 4/4

Kristallisatie van N,N-diethyltryptaminehydrochloride (DET)

Olie (Freebase) + 100 ml diethylether
Bxj4qsT1HX

FASE 1/4

(0:53-1:10) - 20 g gemalen indool (1) opgelost in 240 ml MTBE
(1:11-1:20) - 22 g oxalylchloride (2) wordt opgelost in 240 ml MTBE
(1:25-1:50) - De oxalylchlorideoplossing wordt in een druppeltrechter gedaan en onder krachtig roeren druppelsgewijs binnen 30 minuten toegevoegd aan de indooloplossing. Geel poeder (3-indoleglyoxylylchloride) (3) verschijnt in het bekerglas.
Na de toevoeging van al het oxalylchloride wordt Rm nog 10-15 minuten geroerd.
(1:59-2:13) - Het poeder is onstabiel. Als het mengsel rood gekleurd is, is het product niet geschikt voor verder gebruik. In dit geval moet het proces worden herhaald, waarbij de reactietijd wordt verkort.
(2:16-2:49) - 3-Indoleglyoxylylchloride (3) wordt gefiltreerd en tweemaal gewassen met 50 ml MTBE.
(2:50-2:57) - ⚠️ Het resulterende product is niet opgeslagen en het contact met lucht moet tot een minimum worden beperkt.

FASE 2/4

(3:11-3:40) - 3-Indoleglyoxylylchloride (3) wordt onder intensief roeren en koelen gesuspendeerd in 1200 ml MTBE. Vervolgens wordt 40 ml diethylamine druppelsgewijs toegevoegd aan de suspensie binnen 20 minuten. ⚠️ De temperatuur van het mengsel moet onder 5°C blijven. Bij temperaturen boven de 5 graden wordt de hoeveelheid geproduceerd product aanzienlijk verminderd.
(3:40-4:02) - N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide (4) dat tijdens het proces is gevormd, wordt gefiltreerd en gewassen met 50 ml MTBE.
(4:02-4:37) - N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide (4) wordt geherkristalliseerd uit kokende methanol (25 delen methanol per 1 deel amide). ⚠️ Het mengsel wordt bewaard bij -15 °C. Als de kristallisatie niet begint, verdun Rm dan met drie delen ether en laat opnieuw afkoelen.
N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide (4) wordt gefiltreerd, gewassen met ether en geeft na drogen aan de lucht 38,8 g. Vervolgens gebruikten we in de video de helft van het resulterende poeder (19 g).

YDIeKXrxjk

STAD 3/4

⚠️ Wees voorzichtig bij het werken met LiAH. Alle gebruiksvoorwerpen moeten volledig droog zijn. Een druppel water kan brand veroorzaken! ⚠️
(4:52-5:03) - 19 g LiAH wordt gesuspendeerd in 350 ml watervrij dioxaan.
(5:04-5:14) - Een suspensie van 19 g N,N-diethylindol-3-ylglyoxylamide (4) in 350 ml watervrij dioxaan werd langzaam aan de kolf toegevoegd.
(5:19-5:28) - Rm is refluxed voor 16-26h.
(5:35-5:40) - Rm wordt overgebracht naar de beker en afgekoeld in ijswater.
(5:41-5:57) - Overtollig hydride wordt afgebroken door druppelsgewijze toevoeging van nat dioxaan (10-20 ml). Het mengsel blijft staan tot de reactie volledig is.
(6:01-6:08) - Nu wordt het slib gefilterd op de Schottrechter.
(6:09-6:31) - De slurry wordt gewassen met heet dioxaan (400ml). Weer gefilterd.
(6:36-6:50) - Het filtraat wordt gedurende 15-20 minuten gedroogd boven watervrij MgSO4.
(6:53-7:07) - Na 15-20 minuten wordt Rm uit sulfaat gefiltreerd.
(7:20-7:40) - Het oplosmiddel wordt drooggedestilleerd in een rotatieverdamper.

FASE 4/4

(7:55-8:13) - De resulterende olie werd verdund met diethylether. Gevolgd door verzadiging met droog waterstofchloride HCl(droog gas) tot 6pH.
💎 Het resulterende poeder (5) werd geherkristalliseerd uit een mengsel van kokend benzeen en methanol, gefiltreerd, gewassen met diethylether en gedroogd tot een constant gewicht.
Uiteindelijke opbrengst 14,5 g (75%) N, N-diethyltryptaminehydrochloride (DET) (5).
⚙️ Meer informatie over de gasgenerator vind je hier.
 
Last edited by a moderator:

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Geweldige video! Ik lijk de productiewaarde en stijl ergens van te herkennen ;).
Hoe dan ook, het MTBE-reagens is een beetje moeilijk te verkrijgen, is het mogelijk om het te vervangen door iets minder obscuur? Of heb je een tip voor een goede OTC-bron?
 

blackchip

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2022
Messages
22
Reaction score
9
Points
3
dit is een geweldige video! ik hoop meer te zien :)
 

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
800
Points
83
Et₂O (diethylether) - is een gelijkwaardige vervanging voor MTBE.

Verhoudingen:


Als het mogelijk is, maken we video's voor de meeste populaire chemische reacties. Binnenkort nieuwe video's 🎬
 
Last edited:

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Aangenaam kennis te maken 1. Hallo, ik zou graag willen vragen of de reflow voor 16-26 uur verwarmd moet worden? Wat is de verwarmingstemperatuur? Dank u. Antwoord alstublieft en dank u. 2 In de draad van het maken van 5-meo-dipt, kan methyl tert-butylether worden gebruikt als oplosmiddel? Ik kijk altijd uit naar je antwoord, anders kan ik niet slapen. Antwoord alstublieft zodat ik goed kan slapen. Hartelijk dank. een persoon die hulp nodig heeft
 

Sony2xl

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 9, 2022
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
Geweldige video!
 

nob0dy

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 20, 2022
Messages
14
Reaction score
3
Points
1
tutorials zoals deze zouden geweldig zijn als er veel
 

Hank Shrader

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 25, 2022
Messages
45
Reaction score
9
Points
8
Dus als de temperatuur in mijn garage niet onder de 10° is, kan ik geen synthese starten?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Je moet A/C gebruiken. De juiste temperatuur is heel belangrijk voor het werken met sommige stoffen.
 
View previous replies…

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Hallo, expert. Mag ik vragen welke oplosmiddelen worden gebruikt in plaats van ether voor het wassen in de laatste fase? Hartelijk dank. Ik hoop dat u mij een antwoord kunt geven.
 

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Kan methyl-tert-butylether gebruikt worden voor de laatste fase van het wassen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ik weet het niet zeker, kan dioxaan worden gebruikt in plaats van petroleumether.
 

花谢花开

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2023
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Ik zag dat je een nieuwe tutorial hebt gepost, maar ik ben nog steeds geïnteresseerd. Hallo, mag ik nog een vraag stellen? Is het mogelijk om methyl-tert-butylether als oplosmiddel te gebruiken bij het maken van 5-meo-dipt in deze handleiding? 2. Tot welke temperatuur moet de reflow ongeveer worden verwarmd gedurende 16 tot 26 uur?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Nogmaals hallo. Bedankt voor je vriendelijke woorden. Zoals ik al zei, kan ik niets met zekerheid zeggen over methyl-tert-butylether als oplosmiddel, ik denk dat het niet zo'n goed idee zal zijn. Je kunt een experiment uitvoeren op kleine schaal.
Wat de temperatuur betreft, dat is de temperatuur waarbij het mengsel wordt gekookt (meestal afhankelijk van het kookpunt van het gebruikte oplosmiddel).
 

Whatnowtodowhen

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Kent iemand fatsoenlijke acacia's in tasmanië die de moeite waard zijn om te oogsten?
 

Blacky

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 15, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hallo. Op internet heb ik veel gevonden over de synthese van tryptofaan naar tryptamine en van tryptamine naar eigenlijk alles. Tryptamine naar dmt heeft natriumcyanobrohodydride nodig, wat duur is. Is er een manier om het met een goedkoper reductiemiddel te doen? En zo ja, hoe?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hoi. Heb je deze video gezien en het onderwerp gelezen? Je kunt doen of van indool.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Prachtig in elk opzicht, omdat het me aanmoedigt om niet bang te zijn voor het bisindoolbijproduct dat ik per ongeluk dacht te vormen... als mijn gewenste eindproduct MIPT is, is het amine vrij duur... zou de route die begint met tryptamine en dan acetonimine/reductie gevolgd door formaldehyde methylimine en nog een reductie kosteneffectiever zijn? (DIPT is ongewenst)
 

efanefan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 1, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Kan ik de indool in dit proces vervangen door 4-aco indool om 4-aco dmt te maken?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Je veronderstelling is absoluut correct en het antwoord is ja. Het feit dat je het moest vragen verraadt het feit dat je hoogstwaarschijnlijk de eerste 2-3 pogingen zult eindigen met smurrie, dus houd het allemaal downscale niets boven 0,1g. De voorbereiding heeft wat moeilijkheden dus je hebt praktijkervaring nodig of wat ontwikkeling die ik je kan geven en doe dan wat ik je zeg. Ik heb zelf niet het geluk om 4AcO-indool in huis te hebben. Oxalylchloride kopen in de EU kan ik wel, net als LAH. Merk op dat oxalylchloride een diacylchloride is, dus het heeft twee zakelijke uiteinden die kunnen reageren met indool (dit alleen al zou je een goed idee moeten geven waarom het niet aan te raden is om onvoldoende voorbereid te zijn). Proost!
 

Mya

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Zou het gebruik van 5-meo-indool werken in plaats van indool om 5-meo-varianten te maken?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Absoluut, kijk maar eens naar TIHKAL.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Je moet de stoechiometrie van de reactanten begrijpen en hun gedrag ten opzichte van oplosmiddelen en fysische factoren zoals verhitting, afkoeling, oplosbaarheid, enz... en dit alles in een tijdsbestek.
 
Top