Kan ik een vacuümpomp veilig gebruiken met de typische MDMA-oplosmiddelen? (xyleen, IPA, HCL, NAOH, enz.)?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Nou, ik heb mijn nieuwe vacuümpomp ontvangen, daarvoor gebruikte ik een kleine handpomp, en om eerlijk te zijn was dat goed genoeg, dus... aangezien er een motor in zit, kan ik die dan zonder risico's gebruiken in vacuümdestillaties?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Afhankelijk van het materiaal van de pomponderdelen die in contact komen met het oplosmiddel, moet er een koudeval worden aangesloten om de dampen die ontstaan door het vacuüm te laten condenseren. Dit voorkomt ook dat de dampen van het oplosmiddel in de ruimte worden verspreid.

Je moet ook een mogelijkheid creëren om het vacuüm te regelen, niet altijd is de volledige zuigkracht nodig.
Ik heb dit opgelost met een T-stuk in de aanzuigleiding waar ik valse lucht in kan spuiten om het vacuüm aan te passen.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Tnx a lot friend, thats very nice, for the vapour I had an extractor directly on the output of the manual pump, but this method is just what i need.
nogmaals bedankt meneer.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
dus...ik heb geprobeerd te begrijpen hoe ik moet verbinden...en...ik weet het niet zeker haha...
Kunt u mij dat uitleggen?

Welk deel moet ik aansluiten op mijn vacuümadapter?

Attachments

• xGW4v1JM9S.PNG
    xGW4v1JM9S.PNG
    112.8 KB · Views: 335

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

ok, alles begrepen, de assemblage is zeer eenvoudig en logisch haha...... gewoon... met ijsbad moet genoeg zijn toch? geen vloeibare stikstof nodig voor dat, toch?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Ik gebruik een ijs/zoutbad van -21 -24°C, maar je kunt beter iets als een dewar gebruiken om het langer koud te houden.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Eerst een aansluiting op je koude sifon, dan het beste, een manier om valse lucht te regelen om het vacuüm in te stellen en dan naar de zuigzijde van de pomp.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,060
Deals
1
Hallo, het is geen koude val. Het is een vacuümadapter voor vacuümdestillatie.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,060
Deals
1
Afhankelijk van het oplosmiddel (het is bijvoorbeeld beter om vloeibare stikstof te gebruiken met diethylether), maar meestal is, zoals Pennywise zei, een zoutbad met ijs voldoende.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
ja ja ik weet het, ik heb geüpload om mijn vacuümadapter te laten zien, mijn koude val is onderweg!

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

normaal keukenzout? wat is de reden voor het zout?

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
wat betreft de dewar.... is er een andere optie? is gewoon ijs/badzout niet genoeg? gebruik bijvoorbeeld een metalen bak van geschikte grootte?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,060
Deals
1
Hoe groter de hoeveelheid zout, hoe lager het vriespunt (tot op zekere hoogte; zodra er voldoende zout is om niet meer op te lossen, daalt het vriespunt niet meer). Oceaanwater is ongeveer 3,5% zout; zeewater bevriest bij ongeveer -2°C. Een 10% zoutoplossing bevriest bij ongeveer 20°F (-6°C), en een 20% oplossing bevriest bij 2°F (-16°C).

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Als je de mogelijkheid hebt om altijd ijs/zout toe te voegen of te verwisselen, is dit ook mogelijk zonder een geïsoleerd vat. Afhankelijk van hoe lang je de pomp in gebruik hebt, warmt de koelpekel op en wordt de sifon ineffectief.
Een dewar houdt het zout/ijsmengsel lang koud.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Dus, ik zou gaan voor totaal verzadigd? zoals een pekel? of dat nodig zou zijn als zou kunnen bevriezen bij lager dan -16? met vloeibare stikstof etc? voor een eenvoudig water/ijs bad, aangezien ik heb gezien dat het een verhouding volgt, welk zout % zou je me aanraden?

Ik heb geen dewar, maar een thermocontainer zou kunnen werken? (ik weet niet of thermo de juiste naam is in het Engels?) (degene die gebruikt wordt om voedsel/koffie etc. koud/warm te houden)

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

Zoiets zou kunnen werken? (dit is de typicall om voedsel/cofee etc in goede temp te krijgen) hier heet termo of thermo

Attachments

• uGnkNzsETc.jpg
    uGnkNzsETc.jpg
    18.7 KB · Views: 303

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
167
Ik heb de pekel oververzadigd met zout, dus bij mij ligt er nog steeds zout op de bodem dat niet is opgelost, daarboven ligt altijd een dikke zachte laag ijs, als sneeuwplak en volgens de thermometer -21-23°C koud. Met aceton zou ik het nog dieper kunnen proberen, maar voor mij is dat genoeg. Ik gebruik de pekel ook om mijn erlenmeyer af te koelen tijdens exotherme reductie, ik gebruik altijd dezelfde pekel.
Als je nog lager moet, informeer dan naar droogijsleveringen bij jou in de buurt, het droogijs kan waarschijnlijk tot 48 uur gebruikt worden en wordt ook op tijd geleverd.

Ja, dat kan, als het groot genoeg is, een dewar is hetzelfde maar dan twee keer en meer geïsoleerd in de industriestandaard, ik heb er een goedkoop gekocht bij een tweedehands winkel in de juiste maat voor mijn val.

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
tnx veel, interessante info!!!

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9

Dus... dat klinkt nu het enige wat ik nodig heb is om de temperatuur te meten en een nieuwe logica te krijgen, ik zat net te denken over hoe moeilijk het zou zijn om ijsstenen uit een pekelwater te krijgen, maar als je zegt dat ik gewoon de temperatuur moet meten en een sneeuwconsistentie moet krijgen, dan zal ik dat goed doen.

Wat het droogijs betreft, ik zat te denken aan mijn zelfgemaakte dewar-kolf om dat probleem op te lossen. Ik ga nu zoeken om te zien of ik eraan kan komen.

Droogijs is geen probleem met dampen en dergelijke, toch? Het sublimeert gewoon zonder enig risico, toch?

De gasoplosmiddelen die ik wil "elimineren" zijn IPA, Xyleen, DCM ... en de HCL / NAOH van de alkali-/zuurstappen .....
kunnen die gemakkelijk worden "geëlimineerd"?