4-MetyPropiophenonin synteesi?

bigdigrandy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Hei kollegat kemian harrastajat,

En ole henkilökohtaisesti katsonut kovin paljon 4-metyylipropiofenonin valmistuksessa.

Olen ajatellut sen synteesiä käyttämällä meripihkahappoanhydridiä tolueenilla käyttäen yksinkertaista Friedel-Crafts-reaktiota alumiinikloridin kanssa katalysaattorina, jolloin saadaan 4-(4-metyylifenyyli)-4-oksobutaanihappoa, joka sitten dekarboksyloituu 4-metyylipropiofenoniksi. Lähtöaineet näyttävät olevan laajalti saatavilla ja suhteellisen halpoja.

Jos joku tietää enemmän mahdollisista saannoista tai tekemistäni virheistä, kertokaa minulle, koska saatan kokeilla sitä itse.

OLrV8hUPxA

The_Real_DEA_42069

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
1
En usko, että tämä toimii haluamallasi tavalla, koska oksobutaanihappo on gammaketoni, ei beetaketoni.

Voisit kokeilla CuO:ta, se näyttää toimivan levuliinihapolle...

Levuliinihapon oksidatiivinen dekarboksylaatio kuparioksideilla.

2bfhLWU3e6

The_Real_DEA_42069

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
1
En ole koskaan kokeillut sitä itse, mutta katsoin juuri, ja tolyylioksobutaanihappoa on saatavana tunnetulta kemikaalimyyjältä 150 dollarilla 100 grammasta. Ei aavistustakaan CuO: n jälkeisestä saannosta, mutta pinnalla se varmasti kuulostaa siltä, että se voittaa propionyylikloridin ja metyylipropiofenonin synteesin. Saattaa olla tarpeen kokeilla sitä jonain päivänä.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,164
Deals
1
Yleensä se on tolueenia ja propoinyylikloridia alumiinikloridilla Friedel-kraft.
Käytä hakukonetta

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,164
Deals
1
Tässä patentissa esitetään paljon substituoidun propriofenonin synteesiä

The_Real_DEA_42069

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
1
Kommenttini ovat luonnollisesti spekulatiivisia retrosynteesejä - suosittelisin aina ensin annettua oletusmenetelmää substituoidun propiofenonin syntetisoimiseksi AlCl3 F-K:n kautta tolueenilla ja propionyylikloridilla tai anhydridillä, jos ei ole täysin selvillä siitä, mitä käsitellään teoreettisissa vaihtoehtoisissa reiteissä