etyylinitriitti wacker-ketonisynteesi (parempi kuin bentso wacker?)

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Alkuperäinen synteesi/kirjoitus krz ja potisgood vastaavasti, nauttikaa (ei kahta linkkiä, ei pystynyt 2 paikallistamaan krzs viestiä. joka tapauksessa, ehdotan sen avaamista, koska vastauksissa on tärkeää tietoa ^_^ synteesi toimii edelleen, mutta yksi vaihe voi olla tarpeeton, tarvitsee jonkun 2 tarkistaa 4 minua bc im ei ole kemian asiantuntija).


Noin kuukauden vittuilun jälkeen KrZ:n etyylinitriitti-wackerilla sain sen vihdoin toimimaan. Ja se toimii pirun hyvin. Menetelmä ei ole ainoastaan vähemmän sotkuinen kuin bentso wacker, vaan sillä on myös seuraavat edut:

1) Ei tarvita bentsoa. Etyylinitriittiä voidaan valmistaa natriumnitriitistä, jota ei ole kovin vaikea saada. Lisäksi natriumnitriitti voidaan regeneroida reaktiossa syntyvästä NO-kaasusta.

2) Saanto on parempi.

3) PdCl2:ta tarvitaan vähemmän.

Nyt kun se on täydellistetty, tämä menetelmä on luultavasti paras mahdollinen menetelmä ketonien valmistukseen. Tässä on kehittämäni menetelmä:

Lasitavaran asetelma on melko monimutkainen, mutta kuvaan sen parhaani mukaan. Siinä on kaksi osaa - reaktiojärjestely ja EtONO (etyylinitriitti) -generaattori. Reaktiojärjestely koostuu pyöreäpohjaisesta pullosta ja lauhduttimesta. Kolvin ja lauhduttimen välillä pitäisi olla myös jokin tapa syöttää kaasua. Lauhduttimen yläosaan olisi kiinnitettävä tyhjiöaukko, jotta syntyvä myrkyllinen NO-kaasu voidaan poistaa.

EtONO-generaattori koostuu litteäpohjaisesta kolvista (pyöreäpohjainenkin käy), jonka päällä on paineen tasaava lisäyssuppilo. Kolonni, joka on pakattu vedettömällä CaSO4:lla, kiinnitetään lisäyssuppilon yläosaan, ja kolonnin yläosaan on liitettävä tyhjiönpoistosovitin. Tämä tyhjiösovitin liitetään sitten reaktioasennelman kaasun sisääntuloon. Reaktiolaitteiston tyhjiön ulostulo liitetään kuplituslaitteeseen tai yksinkertaisesti ulos ikkunasta. Voi vittu, se oli aika monimutkaista, vai mitä? Harmi, ettei minulla ole kuvaa.

Tässä on menetelmän erittely:

1) Lisää 140 mL vedetöntä EtOH:ta reaktioasennelman pyöreäpohjaiseen kolviin. Liuotetaan nyt EtOH:hon 775 mg vedetöntä CuCl2:ta ja 200 mg PdCl2:ta. Sinun on annettava sekoitella noin 30 minuuttia 30 C:ssa, jotta PdCl2 liukenee. Kun laitat nämä kaksi kiinteää ainetta EtOH:hon, se on väriltään ruskean mutaista, ja siinä leijuu PdCl2-hiukkasia. Kun PdCl2 on liuennut kokonaan, liuos muuttuu oranssinväriseksi.

2) Sillä aikaa kun odotat katalyytin liukenemista, valmista liuos, jossa on 65 g NaNO2 ja 160 ml H2O. Kaada tämä EtONO-generaattorin litteäpohjaiseen kolviin.

3) Tee liuos, jossa on 50 ml H2O, 50 g H2SO4 ja 46 g EtOH. Lisää ensin H2SO4 veteen; anna jäähtyä ja lisää sitten EtOH. Kaada tämä liuos EtONO-generaattorin lisäyssuppiloon.

4) Kun PdCl2 on liuennut, juoksuta jäävettä lauhduttimen läpi ja ala tiputtaa lisäsuppilon sisältöä NaNO2-liuokseen. Se alkaa tuottaa EtONO-kaasua, joka kulkeutuu ylös lisäsuppilon paineentasausvartta pitkin, kuivauskolonnin läpi ja reaktiopulloon, jossa se tiivistyy EtOH:ksi. Älä huoli, jos et näe sen tippuvan lauhduttimesta. Kiehumispiste on 18 C, joten se tiivistyy pullon sivuille, kun se sekoittuu EtOH-höyryihin. Pidä rxn-pullon (reaktiopullon) lämpötila 30 C:ssa.

5) Tiputa noin 1/4 liuoksesta lisäsuppiloon. Tähän mennessä liuos reaktiopullossa on muuttunut oranssinruskeasta väristä hyvin tummanruskeaksi, lähes mustaksi. Pidä rxn-pullo 30 C:ssa. Lisätään nyt 25 g safrolia reaktiopulloon. Se alkaa välittömästi tuottaa NO-kaasua. Tämä kaasu kulkeutuu lauhdutinta pitkin kuplituslaitteeseen. Tämän laitteen tulisi sisältää 3 % H2O2:ta ja ruokasoodaa. H2O2 hapettaa NO-kaasun typpihapoksi, joka sitten neutraloidaan NaNO2:ksi, vaikeasti saatavaksi lähtöaineeksesi. Eikö olekin helvetin siistiä?

6) Jatka lisäyssuppilon sisällön tiputtamista tunnin ajan (sillä ei todellakaan ole väliä, kuinka kauan, kunhan se ei ole liian nopeaa - kuten yli 2 tippaa sekunnissa). Reaktio jatkaa NO-kaasun tuottamista noin 3 tunnin ajan. Pidä rxn-pullo 30 C:ssa koko ajan ja juoksuta jäävettä lauhduttimen läpi. Näin EtONO ei pääse karkaamaan. Näin on tehtävä, tai EtONO:ta karkaa liikaa ja saanto on huono. Kun kaasuntuotanto loppuu, liuoksessa voi havaita leijuvan runsaasti kiinteää sakkaa. Reaktio on valmis.

7) Lisätään nyt 40 ml H2O:ta ja nostetaan lämpötila 50 C:een 45 minuutiksi. Tämä hydrolysoi ketonit sekä ajaa pois jäljelle jääneen EtONO:n.

Nyt työstetään:

1) Anna reaktioseoksen jäähtyä pakastimessa. Tämä saostuttaa lisää kiintoainetta. Suodatetaan kylmä seos seliitin päällä (seliitti ei ole välttämätöntä, se vain helpottaa).

2) Huuhtele seos 10-prosenttisella HCl:llä, kunnes se erottuu kahdeksi erilliseksi kerrokseksi. Jatka lisäämistä, kunnes erottumista ei enää tapahdu.

3) Uutetaan 3x 30 ml:lla DCM:ää.

4) Huuhtele DCM 100 ml:lla H2O:ta.

5) Pestään DCM 3x 100 mL:lla 5 % NaOH:lla. Tämä poistaa suurimman osan mustasta paskasta DCM:stä. DCM muuttuu vaaleanruskeaksi ensimmäisen pesun jälkeen.

6) Pese DCM 100 mL:lla kyllästettyä NaCl:ää. Se muuttuu tummanpunaiseksi. Tämä poistaa suurimman osan jäännösvedestä.

7) Kuivaa MgSO4:llä ja suodata.

8) Riisutaan DCM pois. Jäljelle jää hyvin tummanpunainen, lähes musta öljy.

9) Lisätään 10 ml strippattua safloriöljyä ja tyhjiötislataan ketoni. Kerää kaikki haihtuvat öljyt. Tislaa tisle sitten fraktiotislaamalla, jotta saat kerättyä puhtaan ketonin. Saanto on yli 20 g. Todennäköisesti 22-23 g. Saanto saattaa parantua, koska sain sen toimimaan ensimmäistä kertaa.

No, eihän se nyt ollut vaikeaa. Parempi kuin bentso. NaNO2:n talteenottamiseksi kiteytä se kuplanesteestä.
 

testint

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 26, 2023
Messages
123
Reaction score
67
Points
28
Hyvin vittu tehty hyvä mies Kudos kerro meille edistymisestäsi kiitos.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Kiitos sm, mutta tämä ei ole minun synteettiseni ^^;

en ole syntetisoinut mitään atm, mutta lähetän kirjoituksia vespiary. kuitenkin, aion keittää muutamia asioita, kunhan saan rahaa / parempi paikka 2 tehdä se.
 

testint

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 26, 2023
Messages
123
Reaction score
67
Points
28
Tarvitsemme jonkin verran kuvajournalismia dokumentoida reaktioita laboratorio-olosuhteet kulttuuri valistaa yleisöä, mutta se ei ole vain joukko myrkkyjä ja perseet sekoitetaan mattoja kylpyammeessa kaikki ovat menettäneet halun oppia mitään tiedettä enää saati kemiaa kun olin nuori se oli astronautti ympäristö tiedemies / kemisti
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Olen samaa mieltä. Haluan pitää todellisen kemian hengissä. Se on viimeistä päivää. En ehkä ole asiantuntija, eikä minulla ehkä ole kokemusta JATKUU, mutta haluan auttaa ihmisiä, missä vain voin. Siksi julkaisen näitä synteesejä/kirjoituksia ja siksi linkitän aina takaisin lähteeseen. Haluan, että ihmiset tekevät omaa tutkimustaan viitteistä, näkevät, mitä ihmiset vastasivat itse kirjoitukseen ja toivottavasti löytävät muita synteesejä c:

Minusta tuntuu, että niin monet ihmiset tällä sivustolla odottavat, että heitä ruokitaan lusikalla, ja oletan, että osa siitä on minun syytäni, koska osallistun aktiivisesti lusikan syöttäjien toimintaan, mutta haluan vain levittää tietoa. Luulen, etten voi oikeasti puhua, koska minulla ei ole aluksi paljoa tietoa, mutta ainakin osaan käyttää hakutoimintoa... niin monet kysymykset täällä ovat uusintapostauksia tai niihin voisi helposti vastata hakutoiminnolla. utfse. utfse

En halua kiusata noobeja, koska olen itse noob 2, mutta he osoittavat lannistavaa oppimisvastarintaa. Tiedän, etteivät he ole tyhmiä, mutta he eivät myöskään ole halukkaita tutkimaan mitään. siksi jotkut kysyvät "miten teet metaa" tai wtv:tä, vaikka sivustolla on useita opetusohjelmia. Tiedän, että he osaavat lukea. he vain haluavat vastauksen välittömästi, tai ehkä se johtuu siitä, että he saavat sen toiselta ihmiseltä, idk. heidän on luotettava itseensä ja kykyynsä erottaa totuus fiktiosta. se ei ole niin vaikeaa kuin miltä se näyttää.

Näin minä ajattelen asiasta:
9zIJNbl3t5
 
Last edited:
Top