For mig er lokale kontakter de bedste til dette, men måske ikke for dig. Jeg ville købe fra steder, der opkøber og renoverer industrielt procesudstyr. Mange gange er de vilde med kontante tilbud, fordi de har købt store partier på auktioner fra produktionsanlæg, der lukker ned, og hvor der ikke er gjort rede for hele lagerbeholdningen.
Hvis du ønsker at blive seriøs, ville det være klogt selv at blive en af disse udbydere eller at sætte nogen i den rolle. Det er faktisk en ret god forretning. Du kan finde store auktioner, som er listet, og de giver dig mulighed for at få en rundvisning på anlægget og derefter afgive et bud. Min fyr var interesseret i generatorer, og laboratorieglasset blev altid betragtet som en eftertanke. Det var næsten gratis. Jeg taler om 22L, 50L kolber, nogle gange reaktorer, Heidolph overhead mixere ... osv.
Der er nogle eksempler på LabX. Jeg anbefaler ikke nødvendigvis, at du køber fra den side, det har jeg gjort mange gange, men jeg var ikke i USA, og jeg havde troværdige virksomheder at modtage.
Disse fyre, der sælger brugt procesudstyr, ender med at blive kontaktet af politiet, når deres virksomhedsoplysninger bliver fundet i et afsløret narkolaboratorium. Det skal man huske på og være forsigtig med.
Jeg ville være forsigtig med at købe helt nye reaktorer og procesudstyr i udviklede lande som Canada og USA. Jeg kendte en person med de rette licenser og en rigtig virksomhed, som købte en reaktor til over 50.000 dollars fra et firma i Calgary, Alberta, og han blev efterforsket og anholdt. (Han arbejdede med udvinding af efedrin fra efedra)
Derfor kan selv et "dække", som nogle mennesker tror, være en illusion. Han betalte via bankoverførsel fra sin forretningskonto, og alt var i orden. Virksomheden tog imod hans penge, udførte hans ordre, og oplysningerne blev videregivet til politiet. For dem er det blot et spor, der er værd at undersøge.
Det sikreste er at se på procesudstyr inden for fødevarer/kosmetik og ikke-farmaceutiske produkter. Der findes basale blandetanke i mælke-/oste- og kosmetikindustrien. De kan modificeres, så de passer til dine behov, eller de kan bruges, som de er. De er virkelig ikke dyre, men ikke så modstandsdygtige.
Så når man arbejder i stor skala, vil man gerne undgå visse flaskehalse som varmepåvirkning og arbejde under tryk, gasatmosfærer osv.
Det er derfor, jeg synes, at disse ideer om katalytisk hydrogenering til virkelig stor skala er underholdende.
Nu til P2NP -> P2P, måske udført med NaBH4 eller med Fe/HCl. Det sidste vil kræve varme. Du kan bruge en propanvarmer, forudsat at der ikke er opløsningsmidler i nærheden. Hvis du får vandet op på omkring 80 °C, vil tilsætningen af syre alligevel få temperaturen til at stige.
Hvis det er første gang, du begiver dig ud i denne pilotanlægsverden, skal du anskaffe dig en åben 220 liters metaltønde, som er epoxybelagt, en tøndevarmer, en tøndevogn og en overheadmixer til tønden. Du skal også bruge en peristaltisk pumpe og de rigtige slanger.
Derefter skal du gå til en maskinarbejder og forsøge at få toppen modificeret, så flangen bliver bedre, og finde en bedre O-ring, der er kemikalieresistent. Eller bare få lavet en ny top. Du bliver nødt til at få blandepadlen belagt med epoxy eller lavet specielt for at kunne bevæge jernet ordentligt.
Hvis du ikke vil bøvle med alt det, vil dette system fungere til Al/Hg-reduktion uden blanding.
Igen kommer jeg i gang, og det ender i en blog.
Send mig en PM, så giver jeg dig et link til tromlen og alt tilbehøret.